“Dankzij UP bespaarde ik 36€/maand op mijn energiefactuur”
Fabienne was al fan van de boxx, de slimme thermostaat. Toen ze enkele weken geleden verhuisde, koos ze voor het UP-pakket. Dat bestaat naast de technologie van boxx ook uit groene energie en een herstellingsdienst.
Je verbruik van dichtbij opvolgen, is dat voor jou belangrijk?
“Met één inkomen en twee kinderen in huis is het woord ‘kosten’ een ontzettend belangrijk begrip. Voor ik boxx had, had ik een gewone thermostaat en kranen op mijn radiatoren. Ik verbruikte dus blindelings en had altijd een beetje stress bij de meteropname. Ik moest telkens opnieuw een hoge toeslag betalen.”
“Iets minder dan twee jaar geleden hoorde ik over boxx. Meteen na de installatie merkte ik het verschil. Het werd zelfs al snel een spelletje: elke dag keek ik mijn verbruik na en kon ik het vergelijken met een gemiddelde inschatting. Ik was zo’tweregrote fan dat mijn kinderen erom moesten lachen. Voortaan kon ik de verwarming programmeren volgens onze behoeften en ze regelen via de app. Aangepaste verbruiksuren naargelang de week, het weekend, de vakantie of wanneer we weg zijn … Dat is echt aangenaam! Ik had echt het gevoel dat ik de volledige controle had over mijn verbruik. Dankzij die aanpassing kon ik al snel heel wat kWh besparen.”
Hoe vertaalde die controle zich naar je energiefacturen?
“Gedaan met toeslagen! Ik krijg nu zelfs geld terug. Het bedrag op mijn maandfactuur daalde van 170 € naar 134 €. Ik ben onlangs bij mijn vriend ingetrokken en ik vond de technologie zo geweldig dat ik mijn huurders overtuigd heb om bij ENGIE te blijven en mijn boxx ook te gebruiken. In ons nieuwe huis hebben we gekozen voor het nieuwe UP-pakket. Daarmee kunnen we ook ons waterverbruik opvolgen en krijgen we een waarschuwing bij een waterlek. Opnieuw besparingen!”
Hebben de besparingen je overtuigd?
“Onder meer. Eigenlijk zijn alle diensten in het pakket echt geruststellend. Ik verbruik nu met een gerust gemoed. Ik heb het gevoel dat er voor me gezorgd wordt en dat ik een zeer comfortabele en volledige verzekering heb. Ook bij een defect. En dat geldt niet alleen voor de verwarmingsketel, maar ook voor mijn huishoudtoestellen. Bovendien levert UP groene energie. Ook dat vind ik een niet te verwaarlozen voordeel. Het ecologische aspect is voor mij immers zeer belangrijk. Ik probeer steeds vaker op een meer verantwoorde manier te consumeren. Ik kan dus besparen en tegelijk iets doen voor onze planeet. Wat wil een mens nog meer?”
Nog een tip van UP waar je veel aan hebt gehad?
“Met de ‘Verspillingschecker’ kun je via de applicatie nagaan of je toestellen veel energie verbruiken. Zo kon ik mijn vaatwasser, koelkast, wasmachine enz. controleren. Gedaan met verbruiken zonder het te beseffen!”
Meer weten over de manier waarop Fabienne van UP profiteert? Druk op play!