Maximale dienstverlening aan bedrijven dankzij geïntegreerd Facility Management

Zorgen voor betrouwbare en energie-efficiënte technische installaties, slimme en milieuvriendelijke gebouwen met aandacht voor de veiligheid en het comfort van de bewoners: dankzij de oplossingen voor geïntegreerd Facility Management van ENGIE Cofely kunnen bedrijven zich toeleggen op hun core business. Maar wat is dat, geïntegreerd Facility Management?

ENGIE Cofely Integrated Facility Management jbc sli
ENGIE Cofely Integrated Facility Management jbc sli
ENGIE Cofely Integrated Facility Management jbc sli
ENGIE Cofely Integrated Facility Management jbc sli

Onthaal, postverwerking, catering, onderhoud van gebouwen, beheer van technische installaties… Alle essentiële diensten die zowel het leven op een bedrijfssite (hoofdkantoor, kantoorgebouw, ziekenhuis, fabriek…) vergemakkelijken als het gebruik ervan optimaliseren noemen we ‘Integrated Facility Management’ (IFM).

Sinds bijna 18 jaar biedt ENGIE Cofely oplossingen voor geïntegreerd Facility Management aan. Deze activiteit is zelfs een van zijn belangrijkste groeimotoren geworden.

Van ‘hard services’ tot ‘soft services’

“In België zijn de belangrijkste spelers op de IFM-markt bedrijven die ‘soft services’ aanbieden (schoonmaak, onthaal, catering, beheer van groene ruimten…)”, aldus Kris Michiels, BU Manager IFM bij ENGIE Cofely. “Deze bedrijven proberen nu ook ‘hard services’ aan te bieden, d.w.z. diensten die rechtstreeks te maken hebben met het technisch onderhoud van gebouwen. Bij ENGIE Cofely is het net omgekeerd! We breiden onze technische prestaties uit met ‘soft services’, om een compleet dienstengamma te kunnen bieden voor gebouwen en de mensen die erin werken. Dat is onze sterkte!”

IFM is bij ENGIE reeds goed voor een omzet van ruim 40 miljoen euro, met een 40-tal contracten. Bij onze Business Unit (BU) werken meer dan 450 mensen, personeel in onderaanneming niet meegerekend. De BU stelt zijn ervaring inzake technisch onderhoud en energieoptimalisatie ter beschikking en vult dit aan met onderhoud van groene ruimten, afvalbeheer, toezicht en bewaking. We willen de klant een globaal pakket aanbieden, met alle diensten die hij nodig heeft. Maar niet alleen dat…

Een besparing van 15 tot 20%

Bedrijven die kiezen voor het globale IFM-aanbod van ENGIE Cofely kunnen fors besparen. “Een klant die al zijn facilitaire diensten aan ons uitbesteedt, kan rekenen op een besparing van 15 tot 20%”, zegt Kris Michiels. “Onze expertise maakt het ons ook mogelijk om op verschillende niveaus waarde te creëren voor de klant: rapportages, centrale aansturing, innovatieve diensten, benchmarking. Wij willen de globale prestaties van de klant verbeteren.”

Dat het geïntegreerde Facility Management van ENGIE Cofely efficiënt is, bewijst zijn nominatie voor de Facility Awards, waarvan de winnaar op 11 mei bekend wordt gemaakt.

Bij Johnson & Johnson en vele anderen

Veel klanten hebben vertrouwen in de IFM-diensten van ENGIE Cofely. Onder anderen Johnson & Johnson, dat er al sinds 2012 een beroep op doet voor zijn distributiecentra in Courcelles en La Louvière.

ENGIE Cofely is er verantwoordelijk voor het technisch onderhoud van een enorme koelruimte van 1.500 m², maar ook voor het beheer van de utilities (gas, elektriciteit, water en perslucht), van het HVAC-systeem (verwarming, ventilatie en airco), en de brand- en inbraakbeveiliging en de camerabewaking. Het voert ook kleinere klussen uit (sloten vervangen, meubelen verplaatsen…), houdt de site schoon en neemt deel aan projecten zoals het aanleggen van een nieuwe parking of het vervangen van branddeuren.

It's only fair to share...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn