Wil slim laden met jouw Skoda niet lukken ? Volg de stappen hieronder.
Om de stappen uit te voeren heb je toegang nodig tot je Skoda wagen en de MySkoda App.
Volg de volgende stappen
Check je SkodaConnect diensten
Controleer of alle SkodaConnect services actief zijn.
Je kan dit snel nakijken in de MySkoda App via ‘Kaarten’. Zie je op het kaartje zowel een pin met jouw wagen (pin met wagen) als jouw locatie (blauwe pin), dan is alles in orde (zie beeld 1).
Indien niet:
- Controleer in de wagen via ‘Gebruikers’ > ‘Setup’ of je wagen-/gebruiksgegevens en positiegegevens aan staan voor de hoofdgebruiker.
- In de MySkoda App: check via ‘Profiel’ > ‘Betaalde diensten’ > ‘Skoda Connect-diensten’ of alle diensten actief zijn (zie beeld 2).
Check je voertuigsoftware
Check of je softwareversie 3.0 of hoger hebt. Contacteer je garage indien je een lagere softwareversie hebt voor een oplossing. Dit kan je nakijken:
- In de wagen: bij ‘Informatie over software’.
- In de MySkoda App: via ‘Status’ > ‘Voertuigsoftware’ (zie beeld 3).
Zorg dat je de hoofdgebruiker bent
Enkel de hoofdgebruiker kan de wagen koppelen met de ENGIE Smart App
- In de wagen: controleer via ‘Gebruikers’ of je de hoofdgebruiker van de wagen bent.
- In de MySkoda app: Ga naar ‘Profiel’. Check of je naam bovenaan staat en niet bij ‘Gastgebruikers’ (zie beeld 4).
Om de hoofdgebruiker aan te passen, contacteer je garage.
Zorg dat de hoofdgebruiker actief is
Slim laden zal enkel werken wanneer de hoofdgebruiker aangemeld is in de auto of de laatste rit heeft afgesloten. Indien niet, wissel in de wagen naar de hoofdgebruiker op het startscherm of via ‘Gebruikers’.
Heb je vragen? Wij staan tot je beschikking
Stel je vraag rechtstreeks via de chat in de Smart App, zo kunnen we je snel helpen.
Maak screenshots over waar het misloopt of je vragen over hebt, zo kunnen we jouw probleem sneller oplossen