“Ik vergeet niet meer de verwarming uit te zetten”

Luc koos voor het UP-pakket. Na zes maanden blikt hij terug: twee waterlekken werden kosteloos hersteld, hij bespaarde op zijn verwarming én heeft zijn energieverslindende toestellen onder controle. Een totale besparing van ruim 400 €! Getuigenis.
Laetitia M.
28/10/2019 |

Luc en zijn echtgenote werken allebei als zelfstandige en wonen in een ruime woning in Vlaams-Brabant. Dat huis verbruikte tot voor kort heel wat energie … Tot ze besloten om voor UP te kiezen.

Kon het UP-pakket je meteen overtuigen?

Luc: “Zes maanden geleden kozen we voor UP. In het begin was ik een beetje sceptisch … Maar vandaag ben ik helemaal fan van de technologie van boxx, de herstellingsdienst en de opvolging van ons verbruik. Mijn vrouw en ik wonen in een vrij groot huis. UP was precies wat we nodig hadden. Vroeger had ik vaak moeite om mijn thermostaat in te stellen volgens mijn afwezigheden of mijn werkuren als zelfstandige, of in de verschillende kamers van het huis die we al dan niet gebruikten. Met de app van boxx kan ik mijn verwarming op afstand regelen, waar en wanneer ik wil. Dat biedt mij een buitengewoon comfort. Ik voel me niet meer schuldig als ik de thermostaat vergeet lager te zetten voor ik vertrek. Ik kan het nu met één klik doen vanuit de auto. Daarnaast ben ik niet meer bang om in een koud huis thuis te komen. Net als ik is ook mijn echtgenote helemaal weg van het feit dat we dit zo makkelijk en op afstand kunnen regelen.”

Heb je de herstellingsdienst al moeten inschakelen?

“Ik heb al twee keer een beroep gedaan op ENGIE voor een herstelling. De eerste keer hadden we een waterlek. Een toilet lekte, de hersteller van ENGIE kwam langs en heeft een versleten dichting vervangen. De technicus raadde me echter ook aan om mijn toilet te vervangen, omdat het in slechte staat was. Een week later kwam hij terug … Dankzij UP moest ik geen 367 € vervangingskosten betalen, die ik anders wel had moeten betalen. Ook de tweede keer moest er een dichting worden vervangen, maar nu aan de keukenkraan. Ik vergat dat het die dag Rock Werchter was. De arme hersteller heeft urenlang in de file gestaan! Maar goed, hij kwam langs en het heeft me niets gekost.”

Welke diensten verwachtte je niet bij UP?

“Ik ontdekte alle mogelijkheden om je elektriciteits-, gas- en waterverbruik op te volgen. Via de app krijgen we een overzicht van het energieverbruik van onze huishoudtoestellen. Zo merkten we dat de vaatwasser te veel verbruikte. Die was al vrij oud, dus we hebben hem vervangen door een spaarzamer model. Boxx merkte dat onmiddellijk op ;-). Ik kreeg onlangs ook proactief een e-mail van ENGIE waarin werd voorgesteld om mijn maandelijkse voorschot aan te passen. Die service stel ik echt op prijs, want niemand houdt van verrassingen op zijn jaarlijkse afrekening.”

Heb je een idee hoeveel je concreet bespaart?

“Wij verbruikten te veel zonder het zelf te weten. Nu hebben we een beter zicht op ons verbruik. Zo kunnen we het beter beheren en de nodige maatregelen nemen. Resultaat: we besparen 100 tot 150 € per maand op onze verwarming! We hebben via de pers vernomen dat de energieprijzen aan het stijgen zijn. We profiteren nu van een vaste prijs voor vier jaar voor onze groene energie. Nog een niet te verwaarlozen voordeel!”

Jij en je vrouw zijn zelfs ambassadeurs van UP?

“Laat gewoon de app op je telefoon zien en de mensen worden meteen enthousiast. En omdat ik al twee keer een beroep deed op de herstellingsdienst, heb ik al ervaringen om over te vertellen.”

Meer weten over de manier waarop Luc van UP profiteert? Druk op play!