Gas
Stookolie
(jaarlijks onderhoud)
Wettelijk in orde dankzij attest
Je ontvangt een attest dat bewijst dat je wettelijk in orde bent.
Gespreid of eenmalig betalen
Als energie-klant van ENGIE betaal je het onderhoud via maandelijkse betalingen.
Altijd op tijd een seintje
Je krijgt een seintje van ons als je volgende onderhoud eraan komt.
"Elke 2 jaar bellen ze mij om het onderhoud te laten doen. Dus moet ik daar niet aan denken."
Olivier V. laat zijn verwarmingsketel door ENGIE onderhouden
Je bespaart 8-10% energie
Een goed onderhouden ketel verbruikt minder energie. Dat bespaart een gemiddeld gezin elk jaar tot 100 euro.
Heb je een vraag?
Misschien staat je antwoord hier al tussen
Het onderhoud zal gebeuren conform de toepasselijke wetgeving, en zal onder meer inhouden:
* Voor een Installatie op aardgas:
* Voor een Installatie op stookolie:
Een verstopping van de ketel en/of het rookafvoerkanaal, een verstoorde toevoer van brandstof of een verkeerde afstelling verminderen het rendement van je installatie en kunnen zelfs een gevaar vormen. Elke millimeter roet in je mazoutketel vermindert bijvoorbeeld het rendement met enkele %
Wij werken enkel met erkende installateurs uit jouw regio die voldoen aan strikte vereisten en die werken aan ketels van verschillende merken.
Onze gecertificeerde verwarmingsexpert zal je contacteren na het afsluiten van je onderhoudscontract.
Je kiest zelf de maand van het eerste onderhoud. Daarna gebeurt het onderhoud jaarlijks in dezelfde maand voor een installatie op stookolie. Voor een aardgasinstallatie heb je de keuze tussen een jaarlijks of tweejaarlijks onderhoud.
Elke verwarmingsinstallatie moet jaarlijks (stookolie) of 2-jaarlijks in Vlaanderen & Brussel of 3-jaarlijks in Wallonïe (aardgas) onderhouden en gekeurd worden. Ook nieuwe installaties moeten gekeurd worden. Onze onderhoudsdienst zorgt ervoor dat je ketel tip top in orde is.
Je kan het onderhoudscontract op elk moment opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn van één maand.
Op het moment dat je je verhuis aan ons doorgeeft, zetten wij het contract op het oude adres stop en maken een nieuw contract aan op je nieuwe adres. Stuur hiervoor een mail naar home.electrabel@engie.com of bel ons op 078 35 33 33 (Ma-Vr: 8u00 - 20u00 / Za: 9u00 - 13u00).
De afrekening van je oude contract gebeurt zoals bij een gewone stopzetting: