Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Ons engagement

Het leven vraagt veel energie, daarom maken we het u graag makkelijker.

Een antwoord binnen de minuut

  • Bel 078 78 20 20 , toets uw keuze in en we nemen binnen de minuut op. Duurt het uitzonderlijk langer dan twee minuten, dan bellen wij u terug. In de week kunt u ons bellen van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 13u, tegen zonaal tarief.
    U tevreden stellen, is onze motivatie. Onze Energielijn behaalde dan ook als eerste in België het Europese kwaliteitscertificaat ‘EN 15838’. Deze Europese norm legt de standaarden van de contactcenterindustrie vast binnen 30 Europese landen en is erkend door het Belgische Bureau voor Normalisatie. Dit kwaliteitscertificaat is de beloning van de dagelijkse inspanningen van ENGIE om de beste dienstverlening te bieden aan haar klanten.
  • U verkiest het internet? Stuur ons een e-mail en we beantwoorden die binnen de 2 werkdagen. Of chat met een van onze specialisten. Zij beantwoorden uw chatbericht ook binnen de minuut.
  • U kunt ook contact opnemen met een van onze 2600 Erkende ENGIE Partners in uw buurt.

Minder administratieve rompslomp

  • Kies voor domiciliëring! Dan gebeuren uw betalingen automatisch en ontvangt u geen tussentijdse factuur per post.
  • Kies voor de elektronische factuur en ontvang uw facturen via e-mail of activeer de Zoomit-functie van uw programma voor internetbankieren en betaal uw energiefacturen in één muisklik.
  • U kunt alle administratie die verband houdt met uw energie, zoals uw verhuizing, ook elektronisch beheren op uw persoonlijke. Gedaan met onnodig papierwerk.
  • We nemen uw praktische zorgen weg. Kiest u bijvoorbeeld voor aardgas voor uw woning, dan geven wij u advies en contacteren wij in uw plaats de distributienetbeheerder.

Uw probleem aangepakt bij het eerste contact

  • Op het nummer 078 78 20 20 praat u met echte energiespecialisten. Ze helpen u bij het eerste contact of contacteren u binnen de twee dagen als het probleem complexer is.
  • Bij problemen met uw installatie stellen wij een technische hulpverlening voor. Wij brengen u 24u/24 in contact met een Erkend ENGIE Partner in uw buurt. Gaat het om een dringend probleem, dan helpt hij u binnen de 2 uur.

We helpen u om slimmer te verbruiken

  • Omdat u wellicht andere energiebehoeften hebt dan uw buur, blijven we ons energieaanbod verder ontwikkelen.
  • U kunt uw energieverbruik online opvolgen en u krijgt advies op maat om te besparen op uw energiefactuur, dankzij de Energy Manager.
  • Ontdek ook onze andere diensten en tips om minder te verbruiken.
  • Als de samenstelling van uw gezin verandert, dan wordt de tussentijdse factuur op eenvoudige aanvraag aangepast aan die nieuwe samenstelling. U kunt ook zelf de dag in de maand kiezen die u het best past om uw factuur te ontvangen.

U tevredenstellen, in alle transparantie

We geven prioriteit aan klantentevredenheid. Daarom hebben we het "Charter voor klantvriendelijkheid [PDF, 112KB]" ondertekend. Het betreft een charter opgesteld in samenwerking met de FOD Economie en ondertekend door verschillende bedrijven die klantentevredenheid hoog in het vaandel dragen.

De ondertekenaars van het Charter voor klantvriendelijkheid engageren zich om:

  • hun contactgegevens altijd duidelijk op al hun documenten en communicatiemiddelen te vermelden.
  • informatie over hun producten en diensten zo transparant en duidelijk mogelijk ter beschikking te stellen.
  • bij een telefonische oproep binnen de 2,5 minuut, na uw definitieve keuze via het keuzemenu, uw oproep te beantwoorden
  • mondelinge afspraken altijd per brief, e-mail of sms te bevestigen.
  • uw brieven en e-mails binnen de 5 werkdagen te beantwoorden.
  • bij de betwisting van een factuur de invordering van het betwiste deel van de factuur op te schorten en/of de nodige stappen om de verkeerde inning recht te zetten, te ondernemen.
  • contracten, facturen, algemene en bijzondere voorwaarden zo eenvoudig en transparant mogelijk op te stellen. U kunt de voorwaarden ook altijd op hun website raadplegen en downloaden.

Uw mening is belangrijk voor ons

  • U bent klant bij ENGIE . U verdient de beste service. En dat begint met onze medewerkers die naar u luisteren.
  • Uw vragen en opmerkingen helpen ons om onze producten en dienstverlening voortdurend te verbeteren.
  • ENGIE staat achter het consumentenakkoord van de FOD Economie, wat wilt zeggen dat wij garanderen om op een transparante en betrouwbare manier te communiceren met onze bestaande en nieuwe klanten.

Kies de prijs die het beste bij u past

Simuleer uw prijs

Vergelijk ons energieaanbod en bereken uw prijs online.

Aanbod

Ontdek ons aanbod