Wil je meterstanden doorgeven of raadplegen?

Heb je een vraag ontvangen van Fluvius in verband met de uitzonderlijke meteropname vóór 1 januari 2025? Klik hier.
 

Wist je dat je een overzicht van je meterstanden kan vinden in je klantenzone?

Je distributienetbeheerder (Vlaanderen, Wallonië, Brussel) staat klaar om je te helpen met vragen over hoe je meterstanden kan uitlezen en de werking van je meter.

Waarom wil je je meterstanden doorgeven?

  • Verhuisaanvraag of slotfactuur: Wil je een verhuis indienen, klik hier. Om de status van je verhuis op te volgen, klik hier.
  • Energieverbruik bijhouden: Wil je je meterstanden doorgeven om je energieverbruik voor elektriciteit en gas te volgen? Ontdek de Smart App of de Energy Monitor.
  • Correctiefactuur: Wil je je meterstanden doorgeven voor een correctiefactuur?
    • Jaarlijkse factuur corrigeren: Klik op het bedrag van je jaarlijkse factuur dat je hier in de lijst vindt (niet op de PDF). Kies "meterstand niet correct" en voer de juiste meterstand in. Je verzoek wordt direct naar je distributienetbeheerder gestuurd. In de tussentijd hoef je je factuur niet te betalen.
    • Slotfactuur corrigeren: Neem contact op met je distributienetbeheerder (Vlaanderen, Wallonië, Brussel) en stuur hem het energieovernamedocument. Je distributienetbeheerder zal ons de gecorrigeerde verbruiksgegevens bezorgen en op basis hiervan berekenen wij een nieuwe slotfactuur


Hou er rekening mee dat de rechtzetting even kan duren. In afwachting moet je jouw factuur niet betalen.