Aanpassing van de boxx en Active voorwaarden
• Vanaf 01/10/2022 kan je geen nieuwe Solar kit en/of Water kit bestellen
• Vanaf 01/10/2022 kan je geen betalende herstelling aanvragen indien je boxx niet meer onder garantie is
• Indien je boxx hebt besteld of je een Active energiecontract hebt, en je de installatie van boxx nog niet heeft ingepland, zal je vanaf 01/10/2022 de installatie van je boxx niet meer kunnen aanvragen:
o boxx klanten: wij zullen dan je boxx contract gratis annuleren
o Active klanten: je behoudt je Active energiecontract, maar kan de installatie van boxx niet meer aanvragen
Ja, indien je de nieuwe voorwaarden aanvaardt, zal je boxx op een gewone manier en ten volle kunnen blijven gebruiken! Je kan alle vertrouwde functionaliteiten en diensten van boxx blijven gebruiken, ook vanop afstand. Hiervoor moet je natuurlijk een actief contract voor de boxx diensten hebben. Indien je de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt, raadpleeg deze veelgestelde vraag.
Ja, indien je de nieuwe voorwaarden aanvaardt, zal je nog steeds boxx vanop afstand kunnen raadplegen en aansturen via de boxx app. Deze zal nog geupdated worden om zijn goede werking en veiligheid te garanderen. Hiervoor moet je natuurlijk een actief contract voor de boxx diensten hebben. Indien je de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt, raadpleeg deze veelgestelde vraag.
Natuurlijk, ENGIE is er altijd voor zijn klanten! Je kan ons via de vertrouwde kanalen contacteren indien je een probleem of vraag hebt over boxx.
Wat wij niet meer kunnen doen, is een betalende herstelling van je boxx voorzien ná de garantieperiode vanaf 01/10/2022.
Ja. Je garantieperiode blijft geldig. We hebben genoeg boxx onderdelen (ook voor de Solar kit en Water kit) om de boxx-waarborgen na te leven.
Is je boxx onder waarborg (2 jaar, na installatiedatum)? Dan kan je op ons rekenen voor een herstelling of vervanging van een defect stuk.
Is je boxx niet meer onder waarborg (2 jaar, na installatiedatum)? Je kan altijd bij ons terecht voor vragen of software problemen. Een herstelling of vervanging van een onderdeel is echter niet meer mogelijk. Ook niet tegen betaling. Indien de thermostaat defekt is, contacteer je verwarmingspecialist om een nieuwe thermostaat aan te schaffen en te plaatsen.
Indien je boxx en zonnepanelen hebt, is een Solar kit nodig om je elektriciteitsverbruik te kunnen opvolgen en om je productie te kunnen meten. Vanaf 1 oktober 2022 zal je geen Solar kit meer kunnen bestellen.
Indien je geen Solar kit hebt, dan zal je vanaf de installatie van je zonnepanelen je elektriciteitsverbruik niet meer correct kunnen opvolgen. boxx zal nog altijd je elektriciteitsverbruik proberen meten, maar de informatie die boxx je zal geven zal niet bruikbaar zijn:
• omdat boxx je productie niet kan meten
• indien je een klassieke meter hebt: omdat je klassieke elektriciteitsmeter je afname en injectie niet apart kan meten
Indien je je elektriciteitsverbruik niet meer kan opvolgen en je een boxx stand alone hebt, kunnen we je abonnement naar 3,5 € per maand verlagen. Contacteer ons hiervoor.
Wij adviseren om het niet te doen.
Vanaf 1 oktober 2022 doen wij immers geen boxx-installaties meer.
Indien je beslist om boxx mee te nemen, dan kan dit niet meer door onze installateurs uitgevoerd worden. Hierdoor is eventuele garantie niet langer geldig, omdat deze enkel van toepassing is wanneer de installatie door onze eigen installateurs uitgevoerd werd. Bovendien is het mogelijk dat de huidige boxx samenstelling en/of configuratie niet afgestemd is op je nieuwe woning, waardoor boxx niet optimaal kan functioneren.
Ten laatste, zal je ook geen nieuw contract voor de boxx services op je nieuwe adres kunnen nemen, dus heeft het niet veel zin om je huidige boxx mee te nemen.
Je hebt een Active energiecontract:
Ben je niet akkoord met de aanpassingen van de bijzondere voorwaarden van Active, dan zal je je energiecontract behouden, met je huidige prijzen.
We zullen echter je contract voor de boxx diensten stopzetten.
Je zal boxx nog als lokale, niet geconnecteerde thermostaat kunnen gebruiken en zal je nog je elektriciteits- en aardgasverbruik live kunnen volgen (maar niet meer jouw historiek of kosten). Indien je zonnepanelen en een Solar kit hebt, zal je Solar kit je productie en verbruik niet meer opvolgen. Ten laatste, zal de app in dit geval niet meer bruikbaar zijn.
Wij komen je boxx niet verwijderen (aangezien je boxx nog als “gewone” thermostaat kan gebruiken) en hoef je de boxx ook niet terug naar ENGIE te sturen, aangezien boxx jouw eigendom blijft.
Je hebt een boxx ZONDER Active energiecontract:
We zullen in dit geval je contract voor de boxx diensten stopzetten. Daardoor zal je maandelijkse abonnement voor de boxx diensten niet meer aangerekend worden.
Je zal boxx nog als lokale, niet geconnecteerde thermostaat kunnen gebruiken en zal je nog je elektriciteits- en aardgasverbruik live kunnen volgen (maar niet meer jouw historiek of kosten). Indien je zonnepanelen en een Solar kit hebt, zal je Solar kit je productie en verbruik niet meer opvolgen. De app zal in dit geval niet meer bruikbaar zijn.
Wij komen je boxx niet verwijderen (aangezien je boxx nog als “gewone” thermostaat kan gebruiken) en hoef je het ook niet terug naar ENGIE te sturen, aangezien boxx jouw eigendom is.
De nieuwe voorwaarden met de aanpassingen zullen dan vanaf 1 oktober 2022 van kracht gaan. Daarnaast zal je je boxx op een gewone manier en ten volle kunnen blijven gebruiken! Je kan alle vertrouwde functionaliteiten en diensten van boxx blijven genieten, ook vanop afstand.