boxx zegt mij dat mijn werkelijke verbruik hoger ligt dan geschat. Toch krijg ik geen Budget Optimizer e-mail

Dit kan gebeuren. Een e-mail wordt verstuurd als je werkelijke verbruik ervoor zorgt dat je met je jaarlijkse verbruiksfactuur meer dan 100% van je voorschot OF 100 € zou moeten bijbetalen. Het feit dat je een uitroepingsteken ziet, maar geen mail krijgt kan meerdere oorzaken hebben:

  • Je hogere verbruik leidt tot een meerkost die lager is dan 100% van je voorschot OF 100 €
  • Je hebt PV-panelen
  • Een energie onder contract bij ENGIE wordt niet door boxx gemeten
  • Er is een probleem met het meten van je verbruik en zorgt ervoor dat je boven de 3 thresholds bent (> 3% foute elektriciteitsverbruik data, >1 week foute gasverbruik data, periode tussen officiële meterstanden en eerste boxx metingen > 20% van de totale periode)
  • Wij zijn nog in de eerste 61 dagen na je vorige jaarlijkse factuur