Ik zie het scherm ‘Fluvius toegang nodig’

Je krijgt dit scherm te zien wanneer je je mandaat1 nog niet gegeven hebt voor alle EAN-codes2 die gelinkt zijn aan het geselecteerde adres. Onderaan het scherm bij ‘Aansluitingen’ kun je de status zien van je mandaat per EAN-code.

Volgende statussen zijn mogelijk:

• Mandaat in orde
Je mandaat is in orde, je hoeft geen verdere stappen te ondernemen voor deze EAN-code.

• Geen mandaat
Je hebt je mandaat voor deze EAN-code nog niet gegeven, waardoor ENGIE nog geen toegang heeft tot je data. Je dient voor alle EAN-codes op een locatie een mandaat te geven om je verbruik via de Smart app te kunnen opvolgen.

• Mandaat in afwachting
De naam van de persoon die het mandaat heeft aangevraagd komt bij Fluvius niet overeen met de naam van de houder van het ENGIE-energiecontract gelinkt aan de EAN-code. Er werd door Fluvius een aanvraag tot goedkeuring gestuurd naar de houder van het energiecontract. Van zodra deze aanvraag wordt goedgekeurd, is het mandaat in orde en zal je de Smart app kunnen gebruiken.

1 Mandaat = toestemming die je aan de netbeheerder geeft om de verbruiksdata van je digitale meter met ENGIE te delen, zodat deze kunnen gebruikt worden in de Smart app van ENGIE.
2 EAN-code = de code die de netbeheerder gebruikt om de meter voor elektriciteit of gas te identificeren.