Business Controller - Properties

Brussels

Corporateservices (ZZFCOR)

Onbepaalde duur

Fulltime

Ter ondersteuning van de divisie "Real Estate South" (segment Properties) is ons departement Finance op zoek naar een Business Controller. Deze functie is gebaseerd in Brussel.
 
In dit kader werk je nauw samen met de Division Manager "Real Estate South" en op basis van je expertise in het analyseren en kritisch bekijken van de resultaten, begeleid je hem bij de sturing van onze activiteiten.
Op die manier draag je bij aan de ontwikkeling en performance van de divisie en aan die van het segment Properties.
Je wordt betrokken bij alle financiële zaken en we vertrouwen op je vermogen om oplossingen aan te reiken: je krijgt ruimte voor autonomie én uitdagingen!
 

Er wacht je een interessante professionele uitdaging! Wat zijn je belangrijkste taken?

 
De Division Manager rekent op jou voor het volgende:
  • analyseren, kritisch bekijken en bespreken van de resultaten met de operationele verantwoordelijken
  • actief deelnemen aan vergaderingen van de divisies/departementen: het opstellen van rapporten over de resultaten met toelichtingen en prognoses
  • opstellen van het budget en van de plannen op middellange termijn, in nauwe samenwerking met de verantwoordelijken
  • formuleren van ideeën voor het verbeteren van de financiële resultaten, het verminderen van de kosten en het optimaliseren van de processen
  • ontwerpen en invoeren van dashboards, in nauwe samenwerking met de andere teams van het departement Finance
  • ondersteunen van de Head of Business Control bij de reporting van de Groep en deelnemen aan specifieke projecten (harmonisering van de berekening van de marges, attributie van de kosten, reducering van de kosten enz.)
 

Wat zit er in het  professionele DNA van onze toekomstige collega?

Het is vooral je ervaring in business controlling en je nieuwsgierigheid die het verschil kunnen maken: je businessgerichte aanpak, die aanleunt bij die van de operationele collega's, helpt je bij de moeilijke taak om toezicht te houden over een hele divisie en is een echte meerwaarde!
Je hebt in totaal ongeveer 10 jaar ervaring, waaronder:
  • minstens 4 of 5 jaar ervaring in business control
  • ervaring in het analyseren van de balans en de P&L, als je reeds externe audits doet of hebt gedaan
  • ervaring in een industriële sector, dit is in onze ogen een pluspunt
 
Je andere vaardigheden:
  • Microsoft Office: Excel (macro's, dysnmatische tabellen enz.) en PowerPoint
  • idealiter ken je SAP of een andere ERP
  • idealiter ken je Power PI of een andere reporting tool
  • je hebt een analytisch profiel, bent praktijk- en performancegericht en hebt een open geest
  • je werkt zelfstandig!
  • dankzij je communicatievaardigheden kan je je ideeën en resultaten vlot en helder overbrengen
  • je klantgerichte aanpak helpt je om goede relaties met je klanten te onderhouden
  • je spreekt perfect Frans en je beschikt over voldoende kennis van het Nederlands om zonder problemen met je collega's/klanten te communiceren
 

Ben je klaar om deel uit te maken van de energietransitie?

 
Ja? Dan kom je bij ENGIE Solutions terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën op weg naar een koolstofvrije wereld. Daarnaast krijg je van ons:
  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
 
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
 
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Stéphanie Limberopoulos -  stephanie.limberopoulos@engie.com
Andere interressante jobs