IT Services Field Support - Vlaanderen

Brussels

Corporateservices (ZZFCOR)

Onbepaalde duur

Fulltime

Voor onze IT-afdeling in Brussel zijn wij op zoek naar een IT Services Field Support. Deze functie houdt in dat je regelmatig verplaatsingen zal maken naar Vlaanderen.
Als IT Services Field Support bied je effectief onderhoud van de hard- en software op de locaties van de klanten (Maximo, Planon, tablets ...) en voer je snelle en effectieve herstellingen uit om optimale systeemprestaties en een hoge klanttevredenheid te garanderen.
 

Waaruit bestaat deze professionele uitdaging?

  • je identificeert en herstelt soft- en hardwareproblemen
  • je voert regelmatig onderhoud uit aan hardware- en softwarecomponenten
  • je installeert kabels en configureert hardware en software
  • je documenteert systeemadressen en configuraties
  • je draait diagnostische programma's of gebruikt testapparatuur om de bron van problemen te lokaliseren
  • je communiceert effectief met de eindgebruikers en doet aan klantenbeheer
  • je handhaaft de veiligheid en functionaliteit door toepassing van tijdelijke oplossingen aan programma's
 
Change support
  • je implementeert en begeleidt de evolutie van een ICT-oplossing
  • je zorgt voor efficiënte controle en planning van soft- of hardwarewijzigingen om te voorkomen dat meervoudige upgrades onvoorspelbare resultaten opleveren
  • je beperkt de verstoring van de dienstverlening als gevolg van wijzigingen tot een minimum en houdt je aan de vastgestelde service level agreement (SLA)
  • je zorgt voor aandacht voor en naleving van de informatiebeveiligingsprocedures
  • beheersingsniveaus
    • je waarborgt de integriteit van het systeem door controle uit te oefenen op de toepassing van de functionele updates, toevoegingen van software of hardware en onderhoudsactiviteiten
    • je voldoet aan de begrotingseisen
 
Dienstverlening
  • je zorgt voor dienstverlening in overeenstemming met de vastgestelde service level agreements (SLA's)
  • je neemt proactieve maatregelen om te zorgen voor stabiele en veilige toepassingen en ICT-infrastructuur om mogelijke verstoringen van de dienstverlening te voorkomen, waarbij je aandacht besteedt aan capaciteitsplanning en aan informatiebeveiliging
  • je werkt de operationele documentenbibliotheek bij en registreert alle service-incidenten
  • je onderhoudt controle- en beheerstools (d.w.z. scripts, procedures)
  • je onderhoudt de IS-diensten
  • je neemt proactieve maatregelen
  • beheersingsniveaus
    • je analyseert systematisch de prestatiegegevens en deelt je bevindingen mee aan senior deskundigen
    • je meldt potentiële service level-storingen en veiligheidsrisico's, beveelt maatregelen aan om de betrouwbaarheid van de dienst te verbeteren
    • je traceert betrouwbaarheidsgegevens ten opzichte van de SLA
 
Probleembeheer
  • je identificeert en lost de hoofdoorzaak van de incidenten op
  • je kiest voor een proactieve aanpak om ICT-problemen te voorkomen of de onderliggende oorzaak ervan te achterhalen
  • je zet een kennissysteem in op basis van de herhaling van veel voorkomende fouten
  • je lost incidenten op of meldt ze
  • je optimaliseert de prestatie van het systeem of de component
  • beheersingsniveaus
    • je maakt gebruik van gespecialiseerde kennis en diepgaand inzicht in de ICT-infrastructuur en het probleembeheerproces om storingen te identificeren en op te lossen met minimale uitval
    • je neemt de juiste beslissingen in emotioneel geladen omgevingen over de juiste actie om de gevolgen voor het bedrijf te minimaliseren
    • je identificeert snel een defect onderdeel, selecteert alternatieven zoals herstelling, vervanging of herconfiguratie
 
Het gaat om diensten die hoofdzakelijk gericht zijn op de activiteiten en de werknemers van Cofely.
 

Jouw vaardigheden & competenties

  • ervaring in klantenservice is een pluspunt, bij voorkeur in ticketbeheer
  • je hebt affiniteit met mobiele apparaten (tablets, smartphones en digitale tools)
  • je hebt kennis van de IT-bedrijfstoepassingen die erop zijn geïnstalleerd (bv. Maximo, Outlook, Teams ...)
  • je spreekt perfect Nederlands
 

Ben je klaar om deel uit te maken van de energietransitie?

 
Ja? Dan kom je bij ENGIE Solutions terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën op weg naar een koolstofvrije wereld. Daarnaast krijg je van ons:
  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
 
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
 
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Karine Paelinck - karine.paelinck@engie.com
Andere interressante jobs