ENGIE4YOU verlaagde prijzen, enkel voor onze medewerkers
Veelgestelde vragen
Wat zijn mijn voordelen?
Antwoord wisselen
Jouw energievoordeel gedurende 1 jaar
DIRECT
- Variabele prijs
- Contractduur: 1 jaar
- Klantenservice: 100% online
- Optie groene stroom: mogelijk
- Jouw voordeel: 20 euro korting per energie
EASY
- Variabele prijs
- Contractduur: 1 jaar
- Klantenservice: naar keuze
- Optie groene stroom: mogelijk
- Jouw voordeel: 50 euro korting per energie
- Vaste elektriciteitsprijs met extra laag daltarief
- Contractduur: 1 jaar
- Klantenservice: onze volledige 5sterren klantenservice
- Groene stroom: Belgische groene stroom inbegrepen in de prijs
- Jouw voordeel: profiteer van de beste promotie van het moment bij ENGIE of 50% korting op de kosten van je jaarabonnement.
- Variabele elektriciteitsprijs met super daluren tarief
- Contractduur: 1 jaar
- Klantenservice: onze volledige 5sterren klantenservice
- Groene stroom: Belgische groene stroom inbegrepen in de prijs
- Jouw voordeel: profiteer van de beste promotie van het moment bij ENGIE of 50% korting op de kosten van je jaarabonnement
Jouw voordeel op onze Producten & Diensten
Antwoord wisselen
Isolatie van spouwmuren
5m2 gratis
Onderhoud van de verwarmingsketel
-15% op het eerste onderhoud
Pechbijstand thuis
-25% op de abonnementsprijs tijdens het eerste jaar
Ketelvervanging
700 euro op een nieuwe verwarmingsketel
EPC-Certificaat
- 40€ korting voor online boeking op ajusto.be
Hoe werkt het?
Antwoord wisselen
De werkwijze is anders voor het energiecontract dan voor de verschillende contracten bij de Producten en Diensten.
Voor energie surf je naar Engie4you.be/energie en vul je het online formulier in. Je voert er ook je personeelsnummer in - als je die hebt. Een collega van ENGIE zal jou telefonisch contacteren om met jou de formule te overlopen die het beste bij je verbruik past. Op basis van een analyse van je noden en verbruiksgewoontes zullen we een prijssimulatie maken en het contract telefonisch activeren.
Voor de Producten en Diensten surf je naar Engie4you/productenenservices.
Plaats je bestelling online en voer daarbij de promotiecode ENGIE4YOU in. Enkele dagen na je aanvraag, zal een collega van ENGIE je bellen.
Heb je vragen over het ENGIE4YOU programma?
Antwoord wisselen
Stuur ons een mail naar mijnovereenkomst@engie.com
Mijn promotiecode functioneert niet: wie kan ik contacteren?
Antwoord wisselen
Als je promotiecode online niet functioneert, kan je ons steeds bellen of mailen of je kan de vragenlijst invullen op de site om zo gecontacteerd te worden.
Wie heeft recht op het voordeeltarief van ENGIE4YOU?
Antwoord wisselen
Dit aanbod is enkel geldig voor de hoofdverblijfplaats van de medewerkers van één van de dochterondernemingen van ENGIE in België zoals hieronder opgesomd:
- Ajusto
- Cozie
- Contassur
- Contassur Assurance Company (CAC)
- ENGIE CC
- ENGIE GBS
- ENGIE impact
- ENGIE IT
- ENGIE Management Company
- GEMS
- Hardenne
- Laborelec
- N-Allo
- SENEC
- Synatom
- Syngenia
Elke persoon met een contract van onbepaalde duur bij één van de dochterfirma’s van ENGIE in België en bij N-ALLO heeft recht op de voordeeltarieven van ENGIE4YOU.
Voor de medewerkers met deeltijdse contracten is het voordeel niet aangepast aan de wekelijkse arbeidstijd.
Specifieke situaties waarbij het voordeel blijft behouden
- In het geval van een voltijdse werkonderbreking (i) voor een periode van minder dan 3 maanden (tijdskrediet/ thematische verloven/ verlof zonder wedde) of (ii) voor een periode van minder dan 4 maanden in het kader van ouderschapsverlof;
- In het geval van werkonbekwaamheid (ziekte/ privéongeval/ werkongeval) met een gegarandeerd maandelijks salaris of met een uitkering in het kader van de bestaansmiddelengarantie;
- Tijdens een zwangerschapsverlof;
- Als je werkonbekwaam bent en een invaliditeitsuitkering krijgt (na uitputting van de bestaansmiddelengarantie);
- Als je recht hebt op sociaal tarief.
Situaties waarbij het voordeel niet van toepassing is
- In het geval van de beëindiging van het contract door verplicht ontslag, ontslagneming van de werknemer, pensioen of overlijden;
- In geval van een contractonderbreking van meer dan 3 maanden (uitgezonderd ouderschapsverlof van 4 maanden; zie hierboven);
- Als je naar het buitenland verhuist en privé geen energie meer verbruikt op de plek van je officiële domicilie in België.
Ik woon niet in België. Kan ik genieten van de voordelen van ENGIE4YOU?
Antwoord wisselen
Nee. Het voordeel geldt enkel voor privégebruik op de plek van je officiële domicilie in België. Dit geldt zowel voor de energiepacks als voor de Producten en Diensten.
Wat gebeurt er als ik verhuis?
Antwoord wisselen
Je voordeel verhuist mee naar je nieuwe adres. Door het unieke karakter van dit voordeel is het echter noodzakelijk om zelf contact met ons op te nemen bij een verhuis. Enkel zo kunnen we garanderen dat je voordeel zeker mee verhuist. Stuur ons een mailtje via mijnovereenkomst@engie.com
Ik geniet reeds van een ENGIE4YOU voordeel op EASY of DIRECT, wat moet ik doen om nog een jaar van dit voordeel te genieten?
Antwoord wisselen
Indien je reeds geniet van het ENGIE4YOU voordeel zal dit voordeel op EASY en DIRECT blijven doorlopen tot het einde van je contract. Om daarna van de nieuwe promo te genieten is het echter noodzakelijk om ons te contacteren om het voordeel te activeren. Het zal niet automatisch in werking treden bij bestaande klanten.
Ik geniet reeds van een ENGIE4YOU voordeel op UP of Active, deze voordelen zijn nu niet meer beschikbaar, wat nu?
Antwoord wisselen
Dankzij boxx kan je via de slimme thermostaat nog steeds niet alleen op afstand je verwarming aan- en uitzetten, je kan ook altijd je verbruik en de kost ervan opvolgen. Van elektriciteit en gas. Dit kan je nog steeds blijven doen.
Ik ben al klant bij ENGIE. Kan ik genieten van de ENGIE4YOU voordelen en is deze actie toepasbaar op mijn huidig contract?
Antwoord wisselen
De promo ENGIE4YOU is toepasbaar voor bestaande en nieuwe klanten.
Het is echter noodzakelijk om ons te contacteren om het voordeel te activeren. Het zal niet automatisch in werking treden bij bestaande klanten.
In de praktijk annuleren we gewoon je bestaande contract en maken we een nieuw contract aan met je voordeel.
Ik ben geen klant bij ENGIE voor mijn energie. Kan ik genieten van de voordelen van ENGIE4YOU?
Antwoord wisselen
Contacteer ons via het formulier ENGIE4YOU. We bellen je op om een simulatie te maken o.b.v. je actuele verbruik. Je kan deze dan zelf vergelijken met wat je nu betaalt bij je huidige leverancier. Er is geen enkele aankoopverplichting.
Particuliere zaken
Ik heb meerdere eigendommen
Dit voorstel is enkel geldig voor je private hoofdverblijfplaats in België.
Twee leden van ons gezin werken voor de ENGIE Groep in België
Dit voorstel is slechts geldig voor één van de twee medewerkers.
Kan ik genieten van de ENGIE4YOU voordelen op de Producten en Diensten als ik geen klant ben van ENGIE voor mijn energie?
Antwoord wisselen
Voor de contracten en de ENGIE4YOU voordelen op onze Producten en Diensten mag je bij een andere energieleverancier zijn aangesloten. Je kan dan echter niet gebruikmaken van maandelijkse betalingen.
We zijn thuis al klant van ENGIE, maar het contract staat op de naam van mijn partner.
Antwoord wisselen
In dat geval annuleren we gewoon je huidige contract en vervangen het door een nieuw contract op jouw naam met de voordelen van ENGIE4YOU.
Let op: enkel als je een Home Assistance contract van minder dan een jaar hebt, moeten we wachten tot dit jaar voorbij is.
Kunnen mijn familieleden genieten van de voordelen?
Antwoord wisselen
Neen. Dit aanbod is enkel geldig voor de hoofdverblijfplaats van de medewerkers van één van de dochterondernemingen van ENGIE in België zoals hieronder opgesomd:
- Ajusto
- Cozie
- Contassur
- Contassur Assurance Company (CAC)
- ENGIE CC
- ENGIE GBS
- ENGIE impact
- ENGIE IT
- ENGIE Management Company
- GEMS
- Hardenne
- Laborelec
- N-Allo
- SENEC
- Synatom
- Syngenia
Ik ken mijn personeelsnummer niet. Waar kan ik deze vinden?
Antwoord wisselen
Als je jouw personeelsnummer niet kent, neem dan contact met de HR-afdeling van je firma. Zij kunnen jou je nummer geven.
Als je geen personeelsnummer hebt, kan je ons steeds bellen, mailen of kan je de vragenlijst op de site invullen zonder een nummer in te geven.
Ik verwarm niet op aardgas. Kan ik enkel voor elektriciteit van dit voordeel genieten?
Antwoord wisselen
Ja.
Wat gebeurt er met mijn jaarlijkse promo als ik het contract in de loop van het jaar beëindig?
Antwoord wisselen
Als je het contract in de loop van het jaar stopzet, wordt in de finale afrekening de promo pro rata temporis in rekening gebracht.
Hoe kan ik mijn voordeel berekenen? Kan je me een concreet voorbeeld geven?
Antwoord wisselen
Het is zeer eenvoudig: jouw voordeel bestaat uit een korting van een vast bedrag (afhankelijk van het gekozen pack gaande van 20€ tot 50€, incl. btw) en deze korting wordt verrekend op je jaarafrekening.
De korting is echter niet van toepassing op:
- de vaste kosten die deel uitmaken van de energieprijs;
- de bijkomende kosten voor groene energie en de eventuele warmtekrachtkoppeling (enkel betreffende elektriciteit);
- de kosten voor het gebruik van het distributienetwerk en het transport;
- taksen en supplementen.
Ik heb recht op een Sociaal Tarief, geniet ik dan van het ENGIE4YOU voordeel bovenop dit voordelige tarief?
Antwoord wisselen
Neen, in dat geval behoud je je Sociaal Tarief, maar heb je geen recht op het voordeel van ENGIE4YOU. De voordelen zijn immers niet cumuleerbaar en het Sociaal Tarief is altijd het meest voordelig.
Waarom geniet ik nu pas van een speciaal voordeel bestemd voor medewerkers, terwijl ik al een tijdje voor de Groep in België werk?
Antwoord wisselen
ENGIE4YOU bestaat ondertussen al sinds 2017, je kan als medewerker dus al geruime tijd van deze speciale voordelen genieten zowel voor je energie als voor onze producten en diensten.
Wij vinden het namelijk belangrijk dat een medewerker die bijdraagt tot het succes van de Groep in België, ook toegang krijgt tot een speciaal en voordelig aanbod.
Worden de voordelen van ENGIE4YOU beschouwd als voordelen in natura en worden ze bijgevolg ook zo belast?
Antwoord wisselen
Nee, er is geen enkel bijkomende belasting verbonden aan dit voordeel.
Hoe moet ik mijn Producten & Diensten betalen? Wordt dit afgetrokken van mijn salaris of moet dit rechtstreeks betaald worden aan ENGIE via mijn energiefactuur?
Antwoord wisselen
Elk product en elke dienst wordt afgesloten met een onafhankelijk contract, rechtstreeks tussen jou en ENGIE. Er is geen enkel verband met jouw loonbrief. De betalingen gebeuren ofwel rechtstreeks ofwel maandelijks op je energiefactuur (bijvoorbeeld: voor een contract voor het onderhoud van de verwarmingsketel of voor pechbijstand bij je thuis).