FAQ - Home Assistance
Waarom een prijsverhoging voor mijn Assistance-contract?
Antwoord wisselen
Als gevolg van de inflatie en de daarmee gepaarde hogere kosten zijn wij genoodzaakt om de tarieven voor onze Assistance-contracten aan te passen. Deze werden sinds 2019 niet meer aangepast.
Wanneer worden deze nieuwe tarieven van kracht?
Antwoord wisselen
Deze tariefwijziging gaat in voege op het moment van de verlenging van je contract, dat is ongeveer 4 maanden na het ontvangen van onze communicatie omtrent deze aanpassingen. Ook voor nieuwe contracten passen wij deze prijs vanaf oktober 2025 toe.
Moet ik iets doen naar aanleiding van deze wijziging?
Antwoord wisselen
Nee, je hoeft zelf niets te doen. Je kan zonder onderbreking gebruik blijven maken van deze bijstand. De tariefwijziging heeft geen invloed op de voorwaarden van je contract.
Kan ik dit nieuwe tarief weigeren?
Antwoord wisselen
Dat zouden wij betreuren, maar je hebt uiteraard het recht om dit nieuwe tarief te weigeren. Als u niet akkoord gaat met deze wijziging, kan je contract op elk moment kosteloos opzeggen, zoals voorzien in onze algemene voorwaarden, mits je een opzegtermijn van twee maanden respecteert. De opzegging dient in dit geval te gebeuren per aangetekende zending, per elektronische aangetekende zending, via deurwaardersexploot of door overhandiging van de opzeggingsbrief tegen ontvangstbewijs.