Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Energie voor een nieuw pand

Breng je energiecontract in orde voor jouw situatie.

 

  • Klein of gemiddeld verbruik
    X

    Zelfstandige, vrije beroepen, kleine bedrijven, VMEs, clubs, verenigingen

  • Groot verbruik
    X

    Met een jaarlijks verbruik boven de

    - 100.000 kWh elektriciteit en
    - 150.000 kWh gas

Ik verhuis mijn zaak naar een nieuw pand
Kies voor een nieuw tarief of neem je huidig energiecontract mee naar je nieuw pand.
Verdergaan
Ik wil energie voor een bijkomend pand
Sluit een energiecontract af voor je bijkomend pand of voor je nieuwe vestiging.
Verdergaan
Ik ben aan het bouwen of verbouwen
Breng alles in orde voor de energie in je nieuw pand of renovatieproject.
Verdergaan
Regel je energiecontract in 4 eenvoudige stappen
1

Ben je al klant?

Meld je aan op de klantenzone. Heb je nog geen account? Maak dan een account aan.

2

Kies je tarief

Bereken je beste prijs en bevestig je contract.

3

Vul je verhuisgegevens in

Bezorg ons je verhuisdatum en de meterstanden.

4

Wij doen de rest

Wij brengen je energie in orde en jij bekijkt of wijzigt je gegevens op elk moment in je klantenzone.

Heb je een vraag?

Misschien staat het antwoord hier al tussen.

Welke gegevens heb ik nodig om mijn verhuis te melden?

Je verhuis naar je nieuwe pand kan je makkelijk online doorgeven. Neem volgende gegevens bij de hand:

 

  • • je nieuwe adres
  • dag waarop je de sleutel ontvangt (= startdatum van je energiecontract)
  • status van je meter (Hoe weet ik of mijn meter actief of afgesloten is?)
  • meternummer(s) en meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter, indien de meters actief zijn (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • EAN-code(s) van je elektriciteit en/of gasmeter (soms vragen we je om die ook door te geven)

Kan ik mijn contract meenemen als ik verhuis?

Ja*. Als je je lopende energiecontract mee wilt verhuizen naar je nieuwe pand, krijg je een ander klantnummer, maar lopen de voorwaarden en termijn van je contract gewoon door.

 

Je mag natuurlijk ook een nieuw contract starten op de dag van je verhuis.

 

(*) Klanten met een jaarlijks elektriciteitsverbruik van meer dan 100.000 kWh of een jaarlijks gasverbruik van meer dan 100.000 kWh moeten een nieuwe contract afsluiten. 


Hoe wordt het tussentijdse bedrag bepaald voor mijn nieuwe pand?

We maken een inschatting van je energieverbruik in je nieuwe pand en maken op basis daarvan een offerte.

 

Als de vorige verbruiker klant bij ons was, kunnen we zijn verbruik als referentie nemen.

 

Zoniet maken we een inschatting op basis van enkele vragen die we je stellen over je nieuwe pand.

Ik ben al klant

Stuur het energieovername-document per e-mail naar het ENGIE-team voor professionals met groot verbruik. Je vindt het e-mailadres van dit team op je facturen of door hieronder in te loggen.

 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Toon e-mailadres

Ik ben nog geen klant

Als professional met een groot verbruik zullen wij je een gepersonaliseerde offerte sturen.

Om deze te kunnen opstellen verzoeken wij je het formulier in te vullen via onderstaande knop.

 

We zullen je aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

Vraag een offerte

 

Wat is het energieovername-document?

Bij een verhuis vullen de vorige en de nieuwe bewoner hun gegevens en de meterstanden in op een energieovername-document.

 

Stuur ons het document op en hou een kopie bij. Het is je enige bewijs als er later discussie ontstaat over de meterstanden.

 

Heb je een vraag?

Misschien staat het antwoord hier al tussen.

Wat zijn de criteria om een professionele klant met een groot verbruik te zijn?

Als je geen gasaansluiting hebt, dient je jaarlijks elektriciteitsverbruik hoger te zijn dan 100.000 kWh.

Als je zowel elektriciteit als gas hebt:

je jaarlijks verbruik dient hoger te zijn dan 100.000 kWh voor elektriciteit en hoger dan 150.000 kWh voor gas

of je jaarlijks verbruik dient hoger te zijn dan 300.000 kWh voor elektriciteit, ongeacht je gasverbruik

of je jaarlijks verbruik dient hoger te zijn dan 450.000 kWh voor gas, ongeacht je elektriciteitsverbruik


Naar wie moet ik het energieovername-document sturen?

Stuur het energieovername-document per e-mail naar het ENGIE-team voor Professionals met Grootverbruik. Je vindt het e-mailadres van dit team op je facturen of door in te loggen. Stuur het document binnen de 5 dagen na verhuis door.


Wanneer geef ik mijn verhuis het best door?

Geef je verhuis minimum 5 weken voor de werkelijke verhuisdatum door, zo kunnen wij wijzigingen aanbrengen aan je contract of deze afsluiten.


Hoe lees ik mijn meterstanden af?

Klassieke meter

 

Elektriciteit

 

Op enkelvoudige meters, tweevoudige meters en exclusief nachtmeters kan je de meterstanden meteen lezen. Bij een tweevoudige meter heb je twee meterstanden: een voor je piekverbruik (zonnetje) en een voor je dalverbruik (maantje).

 

Cijfers na de komma moet je niet noteren.

 

Gas

 

Je leest de meterstand af op de teller die op de gele (gas)leiding is aangesloten.

 

Cijfers na de komma moet je niet noteren.

 

Digitale meter

 

De gegevens worden vanop afstand uitgelezen en naar de netbeheerder doorgesturd. Het is niet nodig om zelf je meterstanden te noteren.