Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

 

  • Klein of gemiddeld verbruik
    X

    Zelfstandige, vrije beroepen, kleine bedrijven, VMEs, clubs, verenigingen

  • Groot verbruik
    X

    Met een jaarlijks verbruik boven de

    - 100.000 kWh elektriciteit en
    - 150.000 kWh gas

Pand verlaten

Zet je energiecontract eenvoudig stop voor jouw situatie.

Ik heb het pand al verlaten

Ben je onlangs verhuisd? Dan kan je een slotfactuur aanvragen.

 

Slotfactuur aanvragen

Ik moet nog verhuizen

 

Verhuis je binnenkort? Dan kan je nu al vragen om je contract af te sluiten.

Aanvraag registreren

Verhuis je? Zet je contract stop in 3 stappen!

1

Meld je aan

Meld je aan op de klantenzone. Heb je nog geen account? Maak dan een account aan.

2

Vul je verhuisgegevens in

Bezorg ons je verhuisdatum en noteer de meterstanden op de dag dat je de sleutel afgeeft.

3

Ontvang je slotfactuur

Wij zetten je contract stop en bezorgen je binnen de 2 weken de slotfactuur.

Heb je een vraag?

Misschien staat het antwoord hier al tussen.

Welke gegevens heb ik nodig om een slotfactuur aan te vragen voor mijn vorige pand?

Je slotfactuur aanvragen voor je vorige pand kan je makkelijk online. Neem volgende gegevens bij de hand:

 

  • einddatum van het contract (= dag waarop jij de sleutels doorgeeft)
  • meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • persoonsgegevens van de nieuwe verbruiker
  • • je verzendadres voor de slotfactuur

Ik verhuis. Wat gebeurt er nu met de contracten van mijn extra diensten?

Wanneer je verhuist, worden je contracten Home Maintenance en/of Home Assistance beëindigd voor je vorige pand. Voor je nieuwe pand sluit je gewoon een nieuw contract af.

Krijg ik automatisch de slotfactuur voor mijn vorige pand nadat ik verhuisd ben?

Neen, wij maken niet automatisch een slotfactuur op wanneer je verhuisd bent naar je nieuwe pand. Je energiecontract in je nieuwe pand kan immers al beginnen terwijl je ook nog energie verbruikt in je vorige pand.

 

We maken een slotfactuur voor je oude adres wanneer de nieuwe verbruiker zich aanmeldt of wanneer je ons zelf de nodige gegevens bezorgt. Dit kan je gemakkelijk online. Neem volgende gegevens bij de hand:

 

  • einddatum van het contract (= dag waarop jij de sleutels doorgeeft)
  • meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • persoonsgegevens van de nieuwe verbruiker
  • • je verzendadres voor de slotfactuur

Stuur het energieovername-document per e-mail naar het ENGIE-team voor professionals met groot verbruik. Je vindt het e-mailadres van dit team op je facturen of door hieronder in te loggen.

 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Toon e-mailadres

Wat is het energieovername-document?

Bij een verhuis vullen de vorige en de nieuwe bewoner hun gegevens en de meterstanden in op een energieovername-document.

 

Stuur ons het document op en hou een kopie bij. Het is je enige bewijs als er later discussie ontstaat over de meterstanden.

Wat zijn de criteria om een professionele klant met een groot verbruik te zijn?

Als je geen gasaansluiting hebt, dient je jaarlijks elektriciteitsverbruik hoger te zijn dan 100.000 kWh.

Als je zowel elektriciteit als gas hebt:

je jaarlijks verbruik dient hoger te zijn dan 100.000 kWh voor elektriciteit en hoger dan 150.000 kWh voor gas

of je jaarlijks verbruik dient hoger te zijn dan 300.000 kWh voor elektriciteit, ongeacht je gasverbruik

of je jaarlijks verbruik dient hoger te zijn dan 450.000 kWh voor gas, ongeacht je elektriciteitsverbruik