Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Activeer de Smart App van ENGIE stap voor stap

Downloadde je onlangs de Smart App, maar zie je geen elektriciteits- en of gasverbruik? Dan heb je de app nog niet volledig geactiveerd. Ontdek welke stappen je nog moet nemen door hieronder op de situatie te klikken die overeenkomt met wat jij ziet in de app.

   

Een probleem in de app zelf? Contacteer ons via WhatsApp (via je profiel in de app) of raadpleeg rechtstreeks onze veelgestelde vragen. Heb je geen digitale meter, je leveringspunt bevindt zich niet in Vlaanderen of heb je geen elektriciteitscontract bij ENGIE? Dan is er voor jou de Energy Monitor via de klantenzone om slim om te gaan met je verbruik.

Identificatie via Fluvius

Situatie 1: Je ziet het scherm 'Identificeer je via Fluvius’.

Naar stappenplan

Toestemming via Fluvius

Situatie 2: Je ziet de oranje balk 'Toestemming niet in orde'.

Naar stappenplan

Geen gasverbruik zichtbaar

Situatie 3: Je ziet je elektriciteitsverbruik, maar geen gasverbruik.

Naar stappenplan

Geen verbruiksgegevens zichtbaar

Situatie 4: Je hebt alle toestemmingen gegeven, maar ziet geen verbruik.

Naar stappenplan

Stap 1: Meld je aan op het Fluvius portaal.

Dat doe je door op de knop 'Aanmelden bij Fluvius' te tikken. Je hebt je identiteitskaart en kaartlezer nodig of itsme.

Ben je aangemeld? Keer terug naar het scherm 'Identificeer je via Fluvius' en tik op de knop 'Verder gaan'.

Stap 2: Deel je elektriciteitsverbruik met ENGIE.

Om je elektriciteitsverbruik te kunnen raadplegen in de Smart App, moet je eerst toestemming geven aan Fluvius om je verbruik te delen met ENGIE. Dat doe je als volgt:

Stap 3: Check of je toestemming in orde is voor het delen van je elektriciteitsverbruik.

Blijft er bij de status van je aanvraag 'Geen toestemming' staan? Dan liep er iets fout bij Fluvius. Herhaal stap 2.

Stap 4: Heb je ook gas? Deel je gasverbruik met ENGIE.

Om ook je gasverbruik te kunnen raadplegen in de Smart App, moet je bijkomend toestemming geven aan Fluvius om je verbruik te delen met ENGIE. Dat doe je als volgt:

Stap 5: Check of je toestemming in orde is voor het delen van je gasverbruik

Bij de status van je aanvraag zal je zien dat je toestemming voor gas in orde is. Dit kan soms enkele minuten duren.

Staat er nog 'Geen toestemming' bij de status van je aanvraag? Dan liep er iets fout bij Fluvius. Herhaal stap 4.

Lukt het na het volgen van dit stappenplan alsnog niet om de app te activeren?

Contacteer een medewerker via WhatsApp. Je vindt de link 'Hulp via WhatsApp' op je profielpagina in de app.

Zie je een oranje balk op je startscherm? Dan is er iets fout gelopen bij het geven van je toestemming(en) op het Fluvius portaal.

Zie je een wit scherm in de Smart App met de boodschap “Er heeft zich een fout voorgedaan. Probeer het later opnieuw.”? Ben je een professionele klant bij ENGIE, maar gekend als een particulier bij Fluvius? Of ondervind je een ander probleem waardoor je geen toestemming kan geven of de app geen verbruiksdata toont?

 

Stap 1: Meld je aan op het Fluvius portaal.

Open mijn.fluvius.be, meld je aan en klik op 'Verbruik' in het menu.

Stap 2: Klap elektriciteit en gas open

Je ziet de EAN-codes voor elektriciteit en gas (of enkel elektriciteit als je geen gas afneemt). Klap zowel elektriciteit als gas open door op het pijltje te tikken.

Stap 3: Kijk na of je wel degelijk (volledig) toestemming hebt gegeven voor zowel elektriciteit als gas

Dat doe je door naar het aantal aanvragen te kijken en te controleren of ze gedeeld werden met ENGIE. Lees alle details hieronder.

Voor elektriciteit: je toestemming is in orde wanneer je minstens twee aanvragen ziet, één voor kwartierwaarden en één voor dagwaarden.

Belangrijk: je moet beide aanvragen zien en er moet bij allebei staan dat ze gedeeld werden met ENGIE.

Neem je enkel elektriciteit af, dan zal je enkel de aanvragen voor elektriciteit zien.

Voor gas: je toestemming is in orde wanneer je minstens twee aanvragen ziet, één voor uurwaarden en één voor dagwaarden.

Belangrijk: je moet beide aanvragen zien en er moet bij allebei staan dat ze gedeeld werden met ENGIE.
 

In dat geval heb je nog geen enkele toestemming gegeven aan Fluvius om je verbruiksgegevens te delen met ENGIE. Open de Smart App en volg het stappenplan om je toestemming(en) te geven. Doe dit niet rechtstreeks op de Fluvius portaal.