Activeer de Smart app van ENGIE stap voor stap
Downloadde je onlangs de Smart app, maar zie je geen elektriciteits- en of gasverbruik? Dan heb je de app nog niet volledig geactiveerd. Ontdek welke stappen je nog moet nemen door hieronder op de situatie te klikken die overeenkomt met wat jij ziet in de app.
Stap 2: Deel je elektriciteitsverbruik met ENGIE.
Kopieer de EAN-code door op 'Copy' te tikken.
Tik vervolgens op de knop 'Naar het Fluvius portaal'.
Je komt automatisch op je persoonlijke Fluvius-pagina terecht als je aangemeld bent.
Selecteer elektriciteit en volg de instructies om je toestemming te geven. Een gedetailleerde omschrijving van de stappen op het Fluvius portaal vind je hier.
Keer terug naar het scherm 'Je elektriciteitsverbruik delen'.
Stap 3: Check of je toestemming in orde is voor het delen van je elektriciteitsverbruik.
Bij de status van je aanvraag zal je zien dat je toestemming voor elektriciteit in orde is. Dit kan soms enkele minuten duren.
Tik op de knop 'Verder gaan'.
Heb je geen gas? Dan is de Smart app geactiveerd en kan je meteen je elektriciteitsverbruik opvolgen.
Heb je wel gas? Dan dien je ook toestemming te geven aan Fluvius om je gasverbruik te delen met ENGIE. Hoe je dat doet, vind je in stap 4.
Blijft er bij de status van je aanvraag 'Geen toestemming' staan? Dan liep er iets fout bij Fluvius. Herhaal stap 2.
Stap 4: Heb je ook gas? Deel je gasverbruik met ENGIE.
Om ook je gasverbruik te kunnen raadplegen in de Smart app, moet je bijkomend toestemming geven aan Fluvius om je verbruik te delen met ENGIE. Dat doe je als volgt:
Kopieer de EAN-code door op 'Copy' te tikken.
Tik vervolgens op de knop 'Naar het Fluvius portaal'.
Je komt automatisch op je persoonlijke Fluvius-pagina terecht.
Selecteer gas en volg de instructies om je toestemming te geven. Een gedetailleerde omschrijving van de stappen op het Fluvius portaal vind je hier.
Keer terug naar het scherm 'Je gasverbruik delen'.
Stap 5: Check of je toestemming in orde is voor het delen van je gasverbruik
Bij de status van je aanvraag zal je zien dat je toestemming voor gas in orde is. Dit kan soms enkele minuten duren.
Tik op de knop 'Verder gaan'.
De Smart app is geactiveerd. Vanaf nu kan je je verbruik in detail opvolgen.
Staat er nog 'Geen toestemming' bij de status van je aanvraag? Dan liep er iets fout bij Fluvius. Herhaal stap 4.
Lukt het na het volgen van dit stappenplan alsnog niet om de app te activeren?
Contacteer een medewerker via WhatsApp. Je vindt de link 'Hulp via WhatsApp' op je profielpagina in de app.
Zie je een oranje balk op je thuisscherm? Dan is er iets fout gelopen bij het geven van je toestemming(en) op het Fluvius-portaal.
Klik op de oranje balk 'Check je toestemming'.
Klik rechtsboven op ‘Sluiten’.
Volg alle stappen zoals beschreven in situatie 1.
Zie je een wit scherm in de Smart app met de boodschap “Er heeft zich een fout voorgedaan. Probeer het later opnieuw.”? Ben je een professionele klant bij ENGIE, maar gekend als een particulier bij Fluvius? Of ondervind je een ander probleem waardoor je geen toestemming kan geven of de app geen verbruiksdata toont?
Bezorg ons een gedetailleerde omschrijving via WhatsApp.
Open je profielpagina in de Smart app.
Tik op 'Hulp via WhatsApp'.
Stel je vraag en voeg bij voorkeur screenshots toe van het probleem. We helpen je graag verder.