Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Activeer de Smart app van ENGIE stap voor stap

Downloadde je onlangs de Smart app, maar zie je geen elektriciteits- en of gasverbruik? Dan heb je de app nog niet volledig geactiveerd. Ontdek welke stappen je nog moet nemen door hieronder op de situatie te klikken die overeenkomt met wat jij ziet in de app.

Situatie 1

Je wilt toestemming geven aan Fluvius
Naar stappenplan

Situatie 2

Je ziet een oranje balk 'Check je toestemming'

Naar stappenplan

Situatie 3

Je ziet een wit scherm of ervaart een ander probleem.

Naar stappenplan

Situatie 4

Je hebt alle toestemmingen gegeven, maar ziet geen verbruik.

Naar stappenplan

Stap 1: Meld je aan op het Fluvius portaal.

Dat doe je door op de knop 'Aanmelden bij Fluvius' te tikken. Je hebt je identiteitskaart en kaartlezer nodig of itsme.

Ben je aangemeld? Keer terug naar het scherm 'Identificeer je via Fluvius' en tik op de knop 'Verder gaan'.

Stap 2: Deel je elektriciteitsverbruik met ENGIE.

Om je elektriciteitsverbruik te kunnen raadplegen in de Smart app, moet je eerst toestemming geven aan Fluvius om je verbruik te delen met ENGIE. Dat doe je als volgt:

Stap 3: Check of je toestemming in orde is voor het delen van je elektriciteitsverbruik.

Blijft er bij de status van je aanvraag 'Geen toestemming' staan? Dan liep er iets fout bij Fluvius. Herhaal stap 2.

Stap 4: Heb je ook gas? Deel je gasverbruik met ENGIE.

Om ook je gasverbruik te kunnen raadplegen in de Smart app, moet je bijkomend toestemming geven aan Fluvius om je verbruik te delen met ENGIE. Dat doe je als volgt:

Stap 5: Check of je toestemming in orde is voor het delen van je gasverbruik

Bij de status van je aanvraag zal je zien dat je toestemming voor gas in orde is. Dit kan soms enkele minuten duren.

Staat er nog 'Geen toestemming' bij de status van je aanvraag? Dan liep er iets fout bij Fluvius. Herhaal stap 4.

Lukt het na het volgen van dit stappenplan alsnog niet om de app te activeren?

Contacteer een medewerker via WhatsApp. Je vindt de link 'Hulp via WhatsApp' op je profielpagina in de app.

Zie je een oranje balk op je thuisscherm? Dan is er iets fout gelopen bij het geven van je toestemming(en) op het Fluvius-portaal.

Zie je een wit scherm in de Smart app met de boodschap “Er heeft zich een fout voorgedaan. Probeer het later opnieuw.”? Ben je een professionele klant bij ENGIE, maar gekend als een particulier bij Fluvius? Of ondervind je een ander probleem waardoor je geen toestemming kan geven of de app geen verbruiksdata toont?