Check je toestemmingen op de Fluvius-website
Ben je zeker dat je alle toestemmingen op de juiste manier hebt gegeven aan Fluvius, maar zie je nog steeds geen verbruiksgegevens? Dan ontbreekt er jammer genoeg toch nog een toestemming. Achterhaal wat er precies ontbreekt door rechtstreeks een kijkje te nemen op de Fluvius-website.
. Open mijn.fluvius.be, meld je aan en klik op 'Verbruik' in het menu.
. Je ziet de EAN codes voor elektriciteit en gas (of enkel elektriciteit als je geen gas afneemt). Klap zowel elektriciteit als gas open door op het naar beneden gerichte pijltje te tikken.
. Kijk na of je wel degelijk (volledig) toestemming hebt gegeven voor zowel elektriciteit als gas. Dat doe je door naar het aantal aanvragen te kijken en of ze gedeeld werden met ENGIE. Lees alle details hieronder.
Voor elektriciteit: je toestemming is in orde wanneer je minstens twee aanvragen ziet, één voor kwartierwaarden en één voor dagwaarden.
Belangrijk: je moet beide aanvragen zien en er moet bij allebei staan dat ze gedeeld werden met ENGIE.
Neem je enkel elektriciteit af, dan zal je enkel de aanvragen voor elektriciteit zien.
Voor gas: je toestemming is in orde wanneer minstens twee aanvragen, één voor uurwaarden en één voor dagwaarden.
Belangrijk: je moet beide aanvragen zien en er moet bij allebei staan dat ze gedeeld werden met ENGIE.
. Zie je slechts één aanvraag voor elektriciteit, voor aardgas of voor beiden of werden de aanvragen niet (allemaal) gedeeld met ENGIE? Dan is je toestemming niet (volledig) in orde. Verwijder de aanvraag die al gedeeld werd door op het vuilbakje te tikken en begin opnieuw. Doe dit niet op de Fluvius-website, maar open de Smart app en volg de instructies.
. Zijn de bolletjes naast je aanvragen oranje en zie je de boodschap "De aanvraag is verstuurd naar de houder van het energiecontract en wacht op goedkeuring"? Dit betekent dat de aanvrager (de houder van een online Fluvius-account) en de netgebruiker (de houder van het energiecontract) twee verschillende personen zijn. Enkel de netgebruiker ontvangt een e-mail (of brief) van Fluvius om de aanvraag goed te keuren. Daarbij is het belangrijk om de instructies in de e-mail (of brief) nauwgezet te volgen. Pas wanneer de aanvraag werd goedgekeurd, kan je de Smart app gebruiken. Meer info vind je hier.
In dat geval heb je nog geen enkele toestemming gegeven aan Fluvius om je verbruiksgegevens te delen met ENGIE. Open de Smart app en volg het stappenplan om je toestemming(en) te geven. Doe dit niet rechtstreeks op de Fluvius portaal.