Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Informatie over je energiecontract

Heb je vragen over je nieuwe contract? Wens je meer informatie over de diensten en voordelen die je kan genieten? Bekijk hier de meest gestelde vragen!

Over je UP-contract

Waarom stopt mijn UP-contract? Waarom wordt het contract met UP stopgezet?

UP was een contract dat je een vaste prijs garandeerde gedurende 4 jaar. Deze termijn van 4 jaar is bereikt en UP wordt niet meer aangeboden. We bieden dus een contract aan dat het beste bij UP past.
Meer weten over...
bold-electricity
Je energie (elektriciteit en/of gas)
Lees meer
bold-boxx

Je boxx
 
 

Lees meer
bold-homemaintenance

Je dienst Home Maintenance
 

Lees meer
bold-homeassistance
Je dienst Home Repair/Home Assistance
Lees meer

 

Over mijn energie (elektriciteit/gas)

Waarom krijg ik een Easy Pro contract aangeboden?

arrow-right
Het energiecontract Easy Pro is het contract dat het dichtst aansluit bij het energiecontract van uw UP Pro-contract.

Waarom krijg ik een voorstel met een contract met een variabel tarief en niet met een vast tarief?

arrow-right

Het nieuws van de laatste maanden is je wellicht niet ontgaan: door het conflict tussen Rusland en Oekraïne, zijn de energieprijzen enorm gestegen. Meer weten.

Omwille van de huidige (extreme) omstandigheden kunnen we je momenteel geen contract met een vast tarief voorstellen. Een prijs vastleggen op het moment dat de prijzen zo hoog zijn, is niet voordelig voor jou.


Wat is een contract met variabele prijs?

arrow-right

Een contract met een variabele prijs volgt de evolutie op de markt. Indien de marktprijzen stijgen, zal je prijs stijgen. Indien de marktprijzen dalen, zal je prijs dalen.

Wil je de prijs per kWh kennen? Bekijk hier alle prijzen die nu van toepassing zijn.


Kan ik een ander energiepack kiezen?

arrow-right

Je kan via de klantenzone zelf het contract kiezen dat beter bij je verwachtingen past.


Waarom moet ik betalen voor de optie met groene energie?

arrow-right
We bieden je ter vervanging van UP een energiecontract aan dat het meeste op UP lijkt. Met UP was groene energie altijd inbegrepen dus bieden we je nu de optie met groene energie aan. Je kan zelf kiezen of je groene energie geniet: de optie is niet verplicht.

Moet ik kiezen voor de optie met groene energie?

arrow-right

In het voorstel is groene energie inbegrepen maar je bent niet verplicht te kiezen voor deze optie. Wil je afzien van de optie met groene energie? Laat het ons weten via dit formulier.


Wat moet ik doen om te genieten van het aanbod met Easy Pro?

arrow-right
Je moet zelf niets doen. Je nieuwe Easy Pro contract zal automatisch van start gaan na afloop van je UP Pro contract. Op welke datum dat precies voor jou is kan je terugvinden in de brief die we je toegestuurd hebben.

Moet ik mijn voorschot aanpassen?

arrow-right

Om onaangename verrassingen bij je jaarlijkse afrekening te vermijden, raden we je aan om je voorschot aan te passen via je klantenzone. Meer informatie


Moet ik mijn meterstanden laten opnemen?

arrow-right
Net zoals bij elke andere contractwijziging is het niet nodig om je meterstanden op te nemen. We zullen je verbruik op de datum van de wijziging van het contract schatten op basis van een gemiddeld verbruik.

Zal ik een eindafrekening ontvangen?

arrow-right
Je ontvangt je factuur op hetzelfde moment als de vorige jaren. De afrekening zal rekening houden met de aanpassingen van het contract en de datum.

Over boxx

Wat verandert er met betrekking tot mijn boxx servicecontract?

arrow-right

Je mag gerust zijn, dit verandert niet: je kan boxx blijven gebruiken, zoals gewoonlijk. Bediening vanop afstand, de historiek van je verbruik in kWh/m³ en euro, opvolging van je waterverbruik indien je een Water kit hebt, opvolging van je zonneproductie indien je een Solar kit hebt ... Je blijft van al je diensten genieten.

Toch zal je enkele veranderingen merken omdat je nieuwe contract waarmee je betaalt voor de diensten van boxx afhankelijk is van de voorwaarden van boxx en niet meer van de voorwaarden van UP: Je nieuwe contract heeft echter andere voorwaarden, dit is wat zal veranderen voor jou zodra je contract met UP afloopt:

• De verlengde waarborg vervalt en boxx is niet meer onder garantie.
• We kunnen geen herstellingen meer uitvoeren aan boxx, ook niet betalend, zodra boxx niet meer onder garantie is.
• Bij een verhuis is het niet mogelijk om boxx te installeren op het nieuwe adres.
• Het is niet mogelijk om een nieuwe Water kit of een nieuwe Solar kit te bestellen.
• Het contract voor de diensten van boxx wordt betalend: 5€/maand of 6,5€/ maand met een Water kit.


Wordt mijn contract voor de diensten van boxx automatisch verlengd en zal ik voortaan moeten betalen?

arrow-right
Ja, opdat je je boxx kan blijven gebruiken, zullen we je contract voor de diensten van boxx automatisch verlengen en omzetten naar een betalend contract op het einde van je UP-contract. Als je boxx wil blijven gebruiken zoals gewoonlijk, moet je dus zelf niets doen.

Mag ik de automatische verlenging van mijn boxx diensten contract in een betalend contract weigeren?

arrow-right

Je mag de omzetting en verlenging weigeren, dit doe je heel eenvoudig online via dit formulier. In dat geval zetten we je contract voor diensten van boxx stop zodra het UP-contract afgelopen is.


Wat gebeurt er als ik de automatische verlenging van mijn contract voor de diensten van boxx in een betalend contract weiger? Kan ik boxx blijven gebruiken?

arrow-right

In dat geval neem je geen contract voor de diensten van boxx en kan je boxx gebruiken als lokale thermostaat (zonder wifiverbinding) om je gas- en elektriciteitsverbruik live te volgen (zonder historiek of inzicht in kost). De volgende diensten van boxx zullen niet meer beschikbaar zijn:

• Bediening (vanop afstand) met de app van boxx
• Opvolging productie zonnepanelen met Solar kit
• Opvolging waterverbruik met Water kit

Omdat je boxx nog als gewone thermostaat kan gebruiken en je eigenaar bent van boxx, moet je het toestel niet terugsturen en komen we je niet halen, geen zorgen.


Als ik een vraag of probleem heb met mijn boxx , krijg ik nog hulp en ondersteuning?

arrow-right

ENGIE blijft beschikbaar voor jou, daar kan je op rekenen. Je kan ons via de vertrouwde kanalen contacteren indien je een softwareprobleem hebt of met vragen over boxx.

We kunnen je helaas niet meer helpen met een (betalende) herstelling van je boxx indien er een probleem is met de hardware aangezien boxx niet meer onder garantie is na het verstrijken van je UP-contract.


Ik ga binnenkort zonnepanelen installeren. Zal boxx mijn productie en elektriciteitsverbruik kunnen opvolgen?

arrow-right

Je hebt een Solar kit nodig om je productie en zelfverbruik op te volgen. Zodra het UP-contract verstrijkt, is het niet meer mogelijk om een Solar kit te bestellen.

• Zonder Solar kit is het niet mogelijk om het elektriciteitsverbruik correct op te volgen vanaf de installatie van zonnepanelen. Omdat boxx zonder Solar kit de productie van de zonnepanelen niet kan meten, is de informatie die boxx verzamelt niet correct.indien je een klassieke meter hebt: omdat je klassieke elektriciteitsmeter je afname en injectie niet apart kan meten.

Indien je je elektriciteitsverbruik niet meer kan opvolgen en je een boxx zonder connectie hebt, kunnen we je een abonnement aanbieden met een verlaagd tarief van 3,5€ per maand. Contacteer ons hiervoor via ons online formulier.


Ik verhuis binnenkort. Kan ik mijn boxx installeren in mijn nieuwe woning?

arrow-right

We raden je aan om je boxx niet mee te nemen naar je nieuwe woning. Vanaf 1 oktober 2022 installeren we boxx niet meer. Indien je beslist om je boxx mee te nemen, kunnen we deze niet meer plaatsen.

Hierdoor is de (eventuele) garantie niet langer geldig, omdat deze enkel van toepassing is wanneer de installatie door onze eigen installateurs uitgevoerd werd. Bovendien is het mogelijk dat de huidige samenstelling en/of configuratie van je boxx niet afgestemd is op je nieuwe woning, waardoor boxx niet optimaal kan functioneren.

Je kan geen nieuw contract voor de diensten van boxx op je nieuwe adres nemen, dus heeft het niet veel zin om je huidige boxx mee te nemen.


Waarom kan ik geen nieuwe Solar kit of Water kit meer bestellen?

arrow-right
Onze leverancier stopt de productie van boxx en zijn onderdelen en we willen onze huidige voorraad van boxx en zijn onderdelen (zoals Solar kit en Water kit) voorbehoudenom onze waarborgplicht te kunnen naleven t.o.v. klanten met een boxx onder garantie.

Kan ik mijn boxx vervangen door een andere thermostaat?

arrow-right
Ja, je kan boxx vervangen door een andere thermostaat. Deze moet wel compatibel zijn met je verwarmingsketel. Je kan een offerte vragen aan je verwarmingsexpert.

Over mijn Home Maintenance

Verandert er iets aan mijn onderhoudscontract?

Neen, je onderhoudscontract loopt gewoon door en je geniet een exclusieve korting van 15% omdat je een UP-contract had. Blijf je bij ENGIE voor je energiecontract? Dan wordt je huidige onderhoudscontract via je voorschotfacturen afgerekend. Zo kan je makkelijk gespreid betalen! Blijf je niet bij ENGIE voor je energiecontract? Dan kan je je contract laten doorlopen en gebeurt de betaling na het onderhoud.

Kan ik mijn onderhoudscontract behouden wanneer ik geen energieklant meer ben bij ENGIE?

Je kan je onderhoudscontract gewoon laten doorlopen, je blijft dus klant bij ENGIE voor het onderhoud tot je zelf je contract hiervoor opzegt. Je kan geen gebruik meer maken van de gespreide betalingen via je voorschot, dus betaal je gewoon na het onderhoud. Je blijft genieten van de andere voordelen, geen zorgen.

Hoe kan ik mijn onderhoudscontract opzeggen?

Je kan het onderhoudscontract op elk moment opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn van één maand. Bekijk hoe via de Contractuele voorwaarden.

 

Over Home Repair/Home Assistance

Waarom biedt ENGIE geen hersteldienst meer aan? Biedt ENGIE een alternatief aan voor de hersteldienst?

Hoe kan ik een offerte voor Home Assistance krijgen?

Wat is het verschil tussen Home repair en Home assistance?

Ik vind het antwoord op mijn vraag niet,
kan ik bij de klantendienst terecht?