Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×


Wat zoek je?
Klant worden
Hoe word ik klant?

Online kan je gemakkelijk en snel een prijssimulatie maken en vervolgens het formulier invullen.

Verander je van leverancier voor je huidige woning? Neem je laatste jaarfactuur bij de hand.

Verhuis je en wil je klant worden voor je nieuwe woning? Neem dan je energie-overnamedocument erbij (als je het al hebt).

Terug naar het overzicht
Waar kan ik meer informatie vinden over jullie pechbijstandscontract?

Is je verwarming stuk en wens je gebruik te maken van onze diensten? Raadpleeg volgende pagina voor meer informatie:
https://www.engie.be/nl/verwarming-pechbijstand/verwarming-herstellen

Terug naar het overzicht
Ben ik verplicht om mijn verwarming te onderhouden en te keuren?

Ja, elke verwarmingsinstallatie moet wettelijk jaarlijks (stookolie) of 2-jaarlijks (aardgas) onderhouden en gekeurd worden. Ook nieuwe installaties moeten gekeurd worden.

Bij Engie kan je terecht voor het onderhoud van je verwarmingsketel. Onze onderhoudsdienst zorgt ervoor dat je ketel tip top in orde is. Wens je hier meer informatie over? Raadpleeg dan volgende pagina:
https://www.engie.be/nl/verwarming-pechbijstand/onderhoud-verwarmingsketel

Terug naar het overzicht
Wanneer vervang ik beter mijn verwarmingsinstallatie?

Als je verwarmingsketel ouder is dan 15 jaar of de installatie niet meer conform is. Vraag gerust een vrijblijvend adviesgesprek.

Wil je meer informatie over het vervangen van je verwarmingsketel? Raadpleeg dan volgende pagina:
https://www.engie.be/nl/verwarmingsketel-vervangen

Terug naar het overzicht
Waar kan ik meer informatie vinden over jullie zonnepanelenaanbod?

Wil je meer informatie over het plaatsen van zonnepanelen? Raadpleeg dan volgende pagina: https://www.engie.be/nl/zonnepanelen/
 

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mijn verhuis melden of mijn contract stop zetten?

Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.

 

Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe woning te regelen:

  • je nieuwe adres
  • dag waarop je de sleutel ontvangt (= startdatum van je energiecontract)
  • status van je meter (Hoe weet ik of mijn meter actief of afgesloten is?)
  • meternummer(s) en meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter, indien de meters actief zijn (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • EAN-code(s) van je elektriciteit en/of gasmeter (soms vragen we je om die ook door te geven)
  • Klik hier en breng je energiecontract in orde.

 

Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige woning:

  • einddatum van het contract (= dag waarop jij de sleutels doorgeeft)
  • meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • persoonsgegevens van de nieuwe bewoner of eigenaar
  • je verzendadres voor de slotfactuur
Terug naar het overzicht
Waar vind ik mijn meternummer?

Je meternummer(s) van je elektriciteits- en gasmeter kan je terugvinden:

  • op de meter zelf
  • door te bellen naar je distributienetbeheerder

Vind je distributienetbeheerder in:

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mij aansluiten op het netwerk voor elektriciteit en/ of gas?

Als je een nieuwe woning bouwt, moet die aangesloten worden op het elektriciteits- en gasnet. De installatie van nieuwe meters regel je met je distributienetbeheerder.

  • Vul je aanvraag in bij je distributienetbeheerder. De distributienetbeheerder installeert en opent meters in elke woning. Neem telefonisch of online contact op met je distributienetbeheerder in Vlaanderen, Wallonie, Brussel.
  • Je krijgt een offerte. De distributienetbeheerder geeft je de kostprijs en de EAN-code(s) van je nieuwe meter(s).
  • Vooraleer de distributienetbeheerder langskomt om de meters te openen, moet je eerst een energiecontract afsluiten. Dat kan makkelijk online met EAN-code(s).
  • Maak een afspraak om je meters te plaatsen en te openen. Je distributienetbeheerder komt de nieuwe meter(s) plaatsen. Opgelet, je binneninstallatie (leidingen, ketel ...) moet gekeurd zijn tegen de datum dat je distributienetbeheerder komt.
Terug naar het overzicht
Waar kan ik de EAN-code van mijn nieuwbouw vinden?

Je kan je EAN-code terugvinden:

  • op de offerte van de distributienetbeheerder
  • door te bellen naar je distributienetbeheerder

Vind je distributienetbeheerder in:

Terug naar het overzicht
Verhuizen
Welke gegevens heb ik nodig om mijn verhuis te melden?

Je verhuis naar je nieuwe woning kan je makkelijk online doorgeven. Neem volgende gegevens bij de hand:

  • je nieuwe adres
  • dag waarop je de sleutel ontvangt (= startdatum van je energiecontract)
  • status van je meter (Hoe weet ik of mijn meter actief of afgesloten is?)
  • meternummer(s) en meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter, indien de meters actief zijn (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • EAN-code(s) van je elektriciteit en/of gasmeter (soms vragen we je om die ook door te geven)
Terug naar het overzicht
Moet ik een energieovernamedocument invullen?

Het is niet verplicht om een energieovernamedocument in te vullen, maar we raden het wel aan.
Mocht er immers een fout bij de verwerking gebeuren, of er komt discussie over de meterstanden, dan is het energieovernamedocument het enige geldige bewijs van de correcte meterstanden.
Het document dien je niet op te sturen, maar hou je bij als bewijs voor het geval er een probleem zou zijn.

Een energieovernamedocument wordt best ingevuld in geval van:

  • een verhuis
  • een (ver)koop of (ver)huur van een huis
  • een echtscheiding

Op het energieovernamedocument vul je met de betrokken partijen de datum van de overdracht en de meterstanden van elektriciteit en gas in (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven).

Verhuis je? Dan vul je zowel voor het oude als nieuwe adres een document in.

Beschik je over een installatie voor productie van hernieuwbare energie (vb. zonnepanelen), gebruik dan dit specifieke overnamedocument. In andere gevallen kan je het blanco document hieronder downloaden.

Energie in je nieuwe woning? Je verhuis regelen

Je energiecontract stoppen in je oude woning? Een slotfactuur aanvragen

Terug naar het overzicht
Wat is de status van mijn verhuis?

Heb je een verhuisaanvraag ingediend of een slotfactuur aangevraagd? De status van je aanvraag kan je volgen op het dashboard van je klantenzone. Klik hier indien je de status van je aanvraag wilt raadplegen. 

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik een overlijden melden?

Je hebt iemand dierbaar verloren en moet als nabestaande een hoop administratie in orde brengen. We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.

Blijf je als partner of nabestaande in het huis of appartement wonen?

Dan hoeft er niets aan het energiecontract te veranderen. Tenzij het op naam van de overledene staat. Laat het dan op jouw naam zetten. Contacteer ons dan via de telefoon of chat.

Je neemt als nabestaande de administratie over, maar er zal voorlopig niemand meer in het huis/appartement wonen?

Het contract kan dan op naam van de overledene blijven staan. Contacteer ons wel via de telefoon of chat om de contactgegevens aan te passen. Zo ontvang jij alle facturen en andere berichten.

Komt er iemand anders in het huis of appartement wonen?

Dan sluiten we het energiecontract van de overledene af en vraagt de nieuwe bewoner een nieuw contract aan. Vul samen met die nieuwe bewoner de meterstanden (wanneer voor die energie geen digitale meter aanwezig is) in op een energieovernamedocument wanneer hij of zij de sleutel krijgt.

Vervolgens geef je de verhuisdatum, meterstanden (niet nodig als het een digitale meter is) en het verzendadres voor de slotfactuur online aan ons door zodat wij de slotfactuur van het contract van de overledene kunnen opmaken. De reeds betaalde tussentijdse bedragen worden uiteraard verrekend. Deze slotfactuur dient nog betaald te worden.

Het overnamedocument hoef je ons niet op te sturen, maar hou je bij als bewijs, mocht er later discussie zijn.

Slotfactuur aanvragen >

Neemt een notaris of sociale dienst de administratie van de overledene tijdelijk over?

Contacteer ons via de telefoon of chat zodra je weet welke dienst of notaris de administratie overneemt (in afwachting van een verkoop of verhuur).

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik een echtscheiding doorgeven?

We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.

Blijf je in je woning en staat het energiecontract al op jouw naam?

Het contract kan gewoon blijven doorlopen. Denk er wel aan dat er nog een jaarafrekening volgt om het verschil tussen je voorschotten en je werkelijke verbruik te verrekenen. Je spreekt het best goed af of je die jaarafrekening samen betaalt of niet. ENGIE kan hier niet in tussenkomen.

Blijf je in je woning maar staat het energiecontract nog niet op jouw naam?

Dan gaan we een nieuw contract op jouw naam opmaken. Vul op de dag van de feitelijke scheiding samen met je ex-partner een energieovernamedocument in. Dat document hou je bij zodat er later geen discussie kan ontstaan.

Vervolgens geef je de datum en de meterstanden (enkel als voor die energie geen digitale meter aanwezig is) aan ons door. Zo kunnen wij de slotfactuur opstellen.

Het verbruik van je nieuwe contract start op basis van de meterstanden op de dag van de feitelijke scheiding.

Contacteer ons via chat of telefoon om je nieuwe contract in orde te maken.

Verhuizen jullie allebei vanaf de feitelijke scheiding?

Noteer de verhuisdatum en de meterstanden (niet nodig voor de energie waarvoor een digitale meter is) wanneer je de woning verlaat.
Die vul je het best in op een energieovernamedocument, samen met de (nieuwe) eigenaar of volgende huurder. Dat document hou je bij zodat er later geen discussie kan ontstaan.

Vervolgens geef je ons bovenstaande gegevens door. Zo kunnen wij jullie slotfactuur opstellen.

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mijn verhuis melden?

Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.

 

Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe woning te regelen:

  • je nieuwe adres
  • dag waarop je de sleutel ontvangt (= startdatum van je energiecontract)
  • status van je meter (Hoe weet ik of mijn meter actief of afgesloten is?)
  • meternummer(s) en meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter, indien de meters actief zijn (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • EAN-code(s) van je elektriciteit en/of gasmeter (soms vragen we je om die ook door te geven)

Energie voor mijn nieuwe woning

Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige woning:

  • einddatum van het contract (= dag waarop jij de sleutels doorgeeft)
  • meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • persoonsgegevens van de nieuwe bewoner of eigenaar
  • je verzendadres voor de slotfactuur
Terug naar het overzicht
Hoe verander ik van leverancier?

Om te veranderen van leverancier neem je contact op met ons via het gratis nummer 0800 62 308. We helpen je graag om snel en efficiënt van leverancier te veranderen en rekenen hiervoor geen extra kosten aan.

Heb je een interessant voorstel gekregen van een andere leverancier? We helpen je graag de juiste keuze te maken door een objectieve prijsvergelijking op basis van je reële energieverbruik op te stellen. 

Neem contact op met ons via het gratis telefoonnummer 0800 62 308 of via Facebook of Twitter.

 

Terug naar het overzicht
Krijg ik automatisch de slotfactuur voor mijn vorige woning nadat ik verhuisd ben?

Neen, wij maken niet automatisch een slotfactuur op wanneer je verhuisd bent naar je nieuwe woning. Je energiecontract in je nieuwe woning kan immers al beginnen terwijl je ook nog energie verbruikt in je vorige woning.

We maken een slotfactuur voor je oude adres wanneer de nieuwe bewoner zich aanmeldt of wanneer je ons zelf de nodige gegevens bezorgt. Dit kan je gemakkelijk online. Neem volgende gegevens bij de hand:

  • einddatum van het contract (= dag waarop jij de sleutels doorgeeft)
  • meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • persoonsgegevens van de nieuwe bewoner of eigenaar
  • je verzendadres voor de slotfactuur
Terug naar het overzicht
Hoe kan ik een overlijden melden?

Je hebt iemand dierbaar verloren en moet als nabestaande een hoop administratie in orde brengen. We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.

Blijf je als partner of nabestaande in het huis of appartement wonen?

Dan hoeft er niets aan het energiecontract te veranderen. Tenzij het op naam van de overledene staat. Laat het dan op jouw naam zetten. Contacteer ons dan via de telefoon of chat.

Je neemt als nabestaande de administratie over, maar er zal voorlopig niemand meer in het huis/appartement wonen?

Het contract kan dan op naam van de overledene blijven staan. Contacteer ons wel via de telefoon of chat om de contactgegevens aan te passen. Zo ontvang jij alle facturen en andere berichten.

Komt er iemand anders in het huis of appartement wonen?

Dan sluiten we het energiecontract van de overledene af en vraagt de nieuwe bewoner een nieuw contract aan. Vul samen met die nieuwe bewoner de meterstanden (wanneer voor die energie geen digitale meter aanwezig is) in op een energieovernamedocument wanneer hij of zij de sleutel krijgt.

Vervolgens geef je de verhuisdatum, meterstanden (niet nodig als het een digitale meter is) en het verzendadres voor de slotfactuur online aan ons door zodat wij de slotfactuur van het contract van de overledene kunnen opmaken. De reeds betaalde tussentijdse bedragen worden uiteraard verrekend. Deze slotfactuur dient nog betaald te worden.

Het overnamedocument hoef je ons niet op te sturen, maar hou je bij als bewijs, mocht er later discussie zijn.

Slotfactuur aanvragen >

Neemt een notaris of sociale dienst de administratie van de overledene tijdelijk over?

Contacteer ons via de telefoon of chat zodra je weet welke dienst of notaris de administratie overneemt (in afwachting van een verkoop of verhuur).

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik een echtscheiding doorgeven?

We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.

Blijf je in je woning en staat het energiecontract al op jouw naam?

Het contract kan gewoon blijven doorlopen. Denk er wel aan dat er nog een jaarafrekening volgt om het verschil tussen je voorschotten en je werkelijke verbruik te verrekenen. Je spreekt het best goed af of je die jaarafrekening samen betaalt of niet. ENGIE kan hier niet in tussenkomen.

Blijf je in je woning maar staat het energiecontract nog niet op jouw naam?

Dan gaan we een nieuw contract op jouw naam opmaken. Vul op de dag van de feitelijke scheiding samen met je ex-partner een energieovernamedocument in. Dat document hou je bij zodat er later geen discussie kan ontstaan.

Vervolgens geef je de datum en de meterstanden (enkel als voor die energie geen digitale meter aanwezig is) aan ons door. Zo kunnen wij de slotfactuur opstellen.

Het verbruik van je nieuwe contract start op basis van de meterstanden op de dag van de feitelijke scheiding.

Contacteer ons via chat of telefoon om je nieuwe contract in orde te maken.

Verhuizen jullie allebei vanaf de feitelijke scheiding?

Noteer de verhuisdatum en de meterstanden (niet nodig voor de energie waarvoor een digitale meter is) wanneer je de woning verlaat.
Die vul je het best in op een energieovernamedocument, samen met de (nieuwe) eigenaar of volgende huurder. Dat document hou je bij zodat er later geen discussie kan ontstaan.

Vervolgens geef je ons bovenstaande gegevens door. Zo kunnen wij jullie slotfactuur opstellen.

Terug naar het overzicht
Hoe lees ik mijn meterstanden af?

Klassieke meter

Elektriciteit:

Op enkelvoudige meters, tweevoudige meters en exclusief nachtmeters kan je de meterstanden meteen lezen. Bij een tweevoudige meter heb je twee meterstanden: een voor je piekverbruik (zonnetje) en een voor je dalverbruik (maantje).

Cijfers na de komma moet je niet noteren.

Gas:

Je leest de meterstand af op de teller die op de gele (gas)leiding is aangesloten.

Cijfers na de komma moet je niet noteren.

 

Digitale meter

De gegevens worden vanop afstand uitgelezen en naar de netbeheerder doorgesturd. Het is niet nodig om zelf je meterstanden te noteren.

Terug naar het overzicht
Hoe lees ik mijn meterstanden af op een budgetmeter?

Een budgetmeter aflezen doe je als volgt:

Budgetmeter Elektriciteit

Op een budgetmeter voor elektriciteit met een enkelvoudig tarief druk je 4 keer op de blauwe knop. Op het digitale scherm zie je dan je meterstand.
Voor een tweevoudige meter druk je eerst 7 keer op de blauwe knop om de meterstand voor piekverbruik te zien. Daarna druk je nog 2 keer op de blauwe knop en dan zie je de meterstand voor dalverbruik.
Heb je ook een aparte budgetmeter voor exclusief nachtverbruik? Druk 5 keer op de blauwe knop.

Budgetmeter gas

Op een budgetmeter voor gas druk je langzaam een aantal keer op de grijze knop tot je rechts op het digitale scherm m³ ziet. Het cijfer dat je dan ziet, is de meterstand voor gas.

Terug naar het overzicht
Waar kan ik mijn EAN-code(s) vinden?

De EAN-code(s) van je huidige woning kan je terugvinden op je jaarfactuur en op je klantenzone.

Heb je de EAN-codes nodig van je nieuwe woning, dan bel je best naar je distributienetbeheerder of vraag je na bij de persoon die op dit moment in het huis woont.

Vind je distributienetbeheerder in:

Terug naar het overzicht
Hoe ziet een EAN-code eruit?

De EAN-code bestaat uit 18 cijfers en begint met 54 (vb. 541448823456789125).

EAN staat voor European Article Numbering.

Leveranciers en distributienetbeheerders gebruiken deze codes om leveringspunten voor elektriciteit of gas te identificeren. Elke elektriciteits- en gasaansluiting op het distributienet van de netbeheerder heeft een aparte EAN-code. Een verhuis of een leverancierswissel zullen vlotter verlopen indien je ons deze code kan meedelen.

Terug naar het overzicht
Factuur en betalen
Wanneer maken jullie mijn factuur op?

In je Account  kan je de datum raadplegen waarop je factuur wordt opgemaakt. Hou er rekening mee dat je factuur pas 2 à 3 dagen na opmaakdatum zichtbaar is.

Terug naar het overzicht
Kan ik mijn voorschot aanpassen of controleren?

Je kan het bedrag van je voorschotten zelf verhogen of verlagen als je dat wenst.

Wij raden je echter aan je voorschot niet te veel te verlagen, om te vermijden dat je veel moet bijbetalen op je jaarafrekening.

Pas je voorschot aan via je Klantenzone > Je facturen en betalingen > Mijn voorschot aanpassen of klik op de link hieronder.

Terug naar het overzicht
Kopie factuur

Je kan je al je facturen downloaden of printen. Ga hiervoor naar je Klantenzone > Je facturen en betalingen > Je facturen of klik op de link hieronder.

Terug naar het overzicht
Wil je meer weten over domiciliëring?

Met een domiciliëring betaal je je facturen automatisch. Op die manier hoef je niet te denken aan je betalingen.

ENGIE probeert ook om dit zo milieu- en klantvriendelijk mogelijk te regelen, zonder papieren formulieren en rompslomp voor jou.

Wil je een domiciliëring activeren?

Klik dan op deze link.

Nadat je jouw bankrekeningnummer en voorkeuren hebt ingevoerd, brengen wij dit verder in orde met je bank.

Indien je wenst sturen we je ook een sms of e-mail wanneer je tussentijdse factuur of afrekening betaald wordt.

Wil je jouw rekeningnummer veranderen?

Klik dan op deze link.

Voer je nieuw rekeningnummer in en bevestig met de code die je van ons via SMS of e-mail ontvangt.

Wil je jouw domiciliëring annuleren?

Klik dan op deze link.

Of het nu tijdelijk is (bijvoorbeeld door een aanpassing van de titularis van het contract) of permanent (bijvoorbeeld door een overlijden of stopzetting van contract), klik op onderstaande knop om je domiciliëring stop te zetten.

Je domiciliëring stopt dan onmiddellijk. Vergeet je volgende facturen niet te betalen via overschrijving.

 

Terug naar het overzicht
Heb je vragen over de factuur via e-mail?

Wil je de factuur via e-mail activeren?

Klik op deze link om deze optie te activeren. Je kan op elk moment het e-mail adres aanpassen.

Wil je het e-mail adres aanpassen?

Klik op deze link om het e-mail adres aan te passen.

Hou er wel rekening mee dat alle communicatie via e-mail wordt gestuurd naar het nieuwe adres vanaf je aanpassing.

Heb je de factuur via e-mail niet in je inbox ontvangen?

Controleer zeker even naar welk e-mail adres wij je facturen sturen via deze link. Indien het niet correct is kan je het aanpassen.

Indien dat niet de oorzaak is en je facturen zich ook niet in je spam of ongewenste e-mail bevinden, raden we je aan om de adressen engie@document.engie.be en engie@e-news.engie.be toe te voegen aan je contactlijst. Door de parameters van je inbox aan te passen kan je ons ook als veilige afzender registreren.

Indien dit je probleem niet oplost kan onze klantendienst je verder helpen.

Wil je de factuur via e-mail stop zetten?

Via deze link kan je ervoor kiezen om de factuur via e-mail te stoppen. Van zodra je deze optie activeert, worden je facturen weer via de post verstuurd.

De pagina met informatie over het beheer van je facturen kan je ook via volgende weg terugvinden: Mijn account > Je facturen en betalingen > Je betaalopties

 

Terug naar het overzicht
Ik ben voor een langere periode afwezig, hoe kan ik mijn voorschot hierop afstemmen?

Ben je voor langere tijd afwezig (door een langdurig verblijf in het buitenland of een ziekenhuisopname bijvoorbeeld) dan kan je:

Je hebt geen login of wenst het voorschot aan te passen voor een familielid? Neem dan contact met ons op via chat of telefoon, zo kunnen wij je meteen verder helpen.

Terug naar het overzicht
Ik heb net betaald. Wat moet ik doen?

Dan hoef je ons niet onmiddellijk te contacteren. Wij wijzen je betaling automatisch toe aan je klantennummer. Wacht even af en controleer je saldo een vijftal dagen na je betaling in je klantenaccount.

Zelfs indien je zonder gestructureerde mededeling betaalde is het niet nodig ons te contacteren. Indien je je gewoonlijke rekeningnummer gebruikte wijzen we je betaling ook automatisch toe.

Indien je teveel betaalde en je hebt verder geen openstaand saldo, betalen wij het teveel betaalde automatisch terug. Hou er rekening mee dat het even kan duren voor het geld terug op je rekening staat.

Indien je wilt kun je je abonneren op een sms of e-mail die wij je sturen nadat wij je betaling ontvangen hebben. Abonneer je hierop in je klantenaccount. Je vindt deze optie onder “je contactvoorkeur”.

Terug naar het overzicht
Wanneer maken jullie mijn factuur op?

In je Account  kan je de datum raadplegen waarop je factuur wordt opgemaakt. Hou er rekening mee dat je factuur pas 2 à 3 dagen na opmaakdatum zichtbaar is.

Terug naar het overzicht
Kopie factuur

Je kan je al je facturen downloaden of printen. Ga hiervoor naar je Klantenzone > Je facturen en betalingen > Je facturen of klik op de link hieronder.

Terug naar het overzicht
Mijn huidige pack

Meld je aan, of registreer op de klantenzone om alle details over je huidige pack te bekijken.

Terug naar het overzicht
Kan ik een of meerdere facturen in verschillende schijven afbetalen?

Iedereen kan betalingsproblemen tegen komen. Mogelijk kom je in aanmerking voor een betaalplan of betalingsuitstel. Klik op deze link om je aanvraag in te dienen.

Terug naar het overzicht
Ik heb net betaald. Wat moet ik doen?

Dan hoef je ons niet onmiddellijk te contacteren. Wij wijzen je betaling automatisch toe aan je klantennummer. Wacht even af en controleer je saldo een vijftal dagen na je betaling in je klantenaccount.

Zelfs indien je zonder gestructureerde mededeling betaalde is het niet nodig ons te contacteren. Indien je je gewoonlijke rekeningnummer gebruikte wijzen we je betaling ook automatisch toe.

Indien je teveel betaalde en je hebt verder geen openstaand saldo, betalen wij het teveel betaalde automatisch terug. Hou er rekening mee dat het even kan duren voor het geld terug op je rekening staat.

Indien je wilt kun je je abonneren op een sms of e-mail die wij je sturen nadat wij je betaling ontvangen hebben. Abonneer je hierop in je klantenaccount. Je vindt deze optie onder “je contactvoorkeur”.

Terug naar het overzicht
Wat doe ik indien de meterstanden op mijn afrekening of slotfactuur niet correct zijn?

Als de meterstanden die op je afrekening vermeld staan niet correct zijn, kan je deze aanpassing eenvoudig zelf online aanvragen.

Selecteer via deze link de betrokken afrekening en kies voor de optie "meterstand niet correct".
Geef je correcte meterstand in, je aanvraag vertrekt onmiddellijk naar je distributienetbeheerder.

Hou er rekening mee dat de rechtzetting even kan duren. In afwachting moet je jouw afrekening niet betalen.

Wil je de meterstanden op je slotfactuur rechtzetten?
Neem rechtstreeks contact op met je distributienetbeheerder (Fluvius, Ores, Sibelga,...) en bezorg hen het overnamedocument. Zo ben je zeker van een snelle rechtzetting.

Ook voor problemen omtrent het functioneren van je meter, neem je rechtstreeks contact op met je distributienetbeheerder (Fluvius, Ores, Sibelga,...). Indien nodig kan je een afspraak maken voor nazicht van je meter. Indien er een rechtzetting nodig is, ontvangen wij nadien aangepaste verbruiksgegevens voor een nieuwe afrekening.

Terug naar het overzicht
Waar vind ik mijn openstaand saldo?

Het overzicht van je onbetaalde facturen kan je eenvoudig online raadplegen via je Klantenzone > Je facturen en betalingen > Je openstaand saldo in detail of klik op de link hieronder.

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mijn facturen via domiciliëring betalen?

Je kan via je klantenzone een domiciliëring aanvragen. Wij regelen dit dan met je bank.

Van zodra de domiciliëring actief is, wordt het geld automatisch van je rekening afgehouden.

In afwachting van de activering moet je je openstaande facturen via overschrijving betalen.

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mijn factuur via e-mail aanvragen of wijzigingen?

Je wenst je energiefactuur per mail te ontvangen of je wil wijzigingen doorvoeren? Ga naar je Klantenzone > Je facturen en betalingen > Je betalingsmogelijkheden > Factuur via e-mail of klik op de link hieronder.

Terug naar het overzicht
Kan ik een of meerdere facturen in verschillende schijven afbetalen?

Iedereen kan betalingsproblemen tegen komen. Mogelijk kom je in aanmerking voor een betaalplan of betalingsuitstel. Klik op deze link om je aanvraag in te dienen.

Terug naar het overzicht
Ik heb net betaald. Wat moet ik doen?

Dan hoef je ons niet onmiddellijk te contacteren. Wij wijzen je betaling automatisch toe aan je klantennummer. Wacht even af en controleer je saldo een vijftal dagen na je betaling in je klantenaccount.

Zelfs indien je zonder gestructureerde mededeling betaalde is het niet nodig ons te contacteren. Indien je je gewoonlijke rekeningnummer gebruikte wijzen we je betaling ook automatisch toe.

Indien je teveel betaalde en je hebt verder geen openstaand saldo, betalen wij het teveel betaalde automatisch terug. Hou er rekening mee dat het even kan duren voor het geld terug op je rekening staat.

Indien je wilt kun je je abonneren op een sms of e-mail die wij je sturen nadat wij je betaling ontvangen hebben. Abonneer je hierop in je klantenaccount. Je vindt deze optie onder “je contactvoorkeur”.

Terug naar het overzicht
Mijn contract
Hoe kan ik mijn prijs vergelijken?

Wil je checken of je beter af bent met een ander pack? Dit kan eenvoudig online.

Terug naar het overzicht
Mijn huidige pack

Meld je aan, of registreer op de klantenzone om alle details over je huidige pack te bekijken.

Terug naar het overzicht
Hoe verander ik van leverancier?

Om te veranderen van leverancier neem je contact op met ons via het gratis nummer 0800 62 308. We helpen je graag om snel en efficiënt van leverancier te veranderen en rekenen hiervoor geen extra kosten aan.

Heb je een interessant voorstel gekregen van een andere leverancier? We helpen je graag de juiste keuze te maken door een objectieve prijsvergelijking op basis van je reële energieverbruik op te stellen. 

Neem contact op met ons via het gratis telefoonnummer 0800 62 308 of via Facebook of Twitter.

 

Terug naar het overzicht
Moet ik een contract voor injectie nemen?

Ja, want anders word je niet vergoed voor de elektriciteit die je op het net injecteert. Ben je al klant bij ENGIE? Dan moet je weten dat je bij ENGIE de meest voordelige tarieven op de markt* geniet en dat je er eenvoudig van kan profiteren. Vanaf het ogenblik dat we de informatie krijgen van Fluvius dat jij in het nieuwe systeem met injectietarief valt, nemen wij zelf contact met je op met een voorstel voor je injectie. Geen paniek indien je nog niks van ons hoorde. We contacteren je zeker! Alles wordt automatisch geregeld als je ons injectiecontract aanvaardt. Bekijk hier welk tarief voor injectie bij je contract hoort.
Ben je nog geen klant van ENGIE? Word nu hier klant!.

Terug naar het overzicht
Waarom zijn de huidige energieprijzen hoger dan vorig jaar?
De tarieven stonden vorig jaar historisch laag omwille van de corona-crisis in een context van grote voorraden in Europa na uitzonderlijk warme jaren. Hierdoor heb je 1 jaar lang van uitzonderlijk lage tarieven kunnen genieten. De voorbije periode zijn de tarieven op de energiemarkt echter terug gestegen. Hierdoor ligt onze prijs vandaag hoger.

Je kan steeds een simulatie maken op onze website. Hier zie je onmiddellijk of we een interessanter contract hebben en kan je – indien je interesse hebt – het contract onmiddellijk aanpassen.
Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mijn contract bevestigen?

Je krijgt van ons een e-mail of brief waarbij wij je alle informatie doorspelen met betrekking tot je aangegane contract. 
In deze communicatie is aangegeven wat de mogelijke bevestigingsmogelijkheden zijn, we sommen deze voor je op : 

  • Je kan ook je contract bevestigen via de website : hier dien je je klantennummer in te geven en de persoonlijke code van op je contract. 
  • Je kan ook naar het gratis nummer bellen 0800 60361, hier wordt respectievelijk naar je klantnummer en naar je persoonlijke code gevraagd. 
  • Je kan het antwoordformulier gefrankeerd terug sturen naar ons, eenmaal wij deze ontvangen, is je contract bevestigd. (antwoordformulier vind je terug op je contract).
Terug naar het overzicht
Waar kan ik mijn persoonlijke code terug vinden?

Je contract wordt via e-mail of brief naar je opgestuurd. 
Indien je het contract via brief ontvangen hebt, zal je op het antwoordformulier je persoonlijke code terug vinden. 
Indien je het contract via e-mail ontvangen hebt, zal deze code in de e-mail terug te vinden zijn. 

Opmerking: Niet in alle gevallen dien je je contract te bevestigen, indien je geen persoonlijke code op je contract/ e-mail hebt ontvangen is dit geen vergetelheid maar omdat in jouw geval geen bevestiging nodig is. 

Terug naar het overzicht
In welke gevallen bevestig ik mijn contract?

Ben je telefonisch een contract aangegaan? Wel, dan hebben we een bevestiging nodig van jouw contract. (via onze website, telefonisch via n°0800 60361, of via het opsturen van het antwoordformulier terug te vinden op jouw contract).
Heb je contract afgesloten via de website? Alles is in orde, je hoeft niets meer te ondernemen.

Opmerking: Je dient je contract slecht eenmalig te bevestigen. Ook al loopt het over meerdere jaren.

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mijn verhuis melden of mijn contract stop zetten?

Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.

 

Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe woning te regelen:

  • je nieuwe adres
  • dag waarop je de sleutel ontvangt (= startdatum van je energiecontract)
  • status van je meter (Hoe weet ik of mijn meter actief of afgesloten is?)
  • meternummer(s) en meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter, indien de meters actief zijn (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • EAN-code(s) van je elektriciteit en/of gasmeter (soms vragen we je om die ook door te geven)
  • Klik hier en breng je energiecontract in orde.

 

Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige woning:

  • einddatum van het contract (= dag waarop jij de sleutels doorgeeft)
  • meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • persoonsgegevens van de nieuwe bewoner of eigenaar
  • je verzendadres voor de slotfactuur
Terug naar het overzicht
Hoe verander ik van leverancier?

Om te veranderen van leverancier neem je contact op met ons via het gratis nummer 0800 62 308. We helpen je graag om snel en efficiënt van leverancier te veranderen en rekenen hiervoor geen extra kosten aan.

Heb je een interessant voorstel gekregen van een andere leverancier? We helpen je graag de juiste keuze te maken door een objectieve prijsvergelijking op basis van je reële energieverbruik op te stellen. 

Neem contact op met ons via het gratis telefoonnummer 0800 62 308 of via Facebook of Twitter.

 

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik een overlijden melden?

Je hebt iemand dierbaar verloren en moet als nabestaande een hoop administratie in orde brengen. We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.

Blijf je als partner of nabestaande in het huis of appartement wonen?

Dan hoeft er niets aan het energiecontract te veranderen. Tenzij het op naam van de overledene staat. Laat het dan op jouw naam zetten. Contacteer ons dan via de telefoon of chat.

Je neemt als nabestaande de administratie over, maar er zal voorlopig niemand meer in het huis/appartement wonen?

Het contract kan dan op naam van de overledene blijven staan. Contacteer ons wel via de telefoon of chat om de contactgegevens aan te passen. Zo ontvang jij alle facturen en andere berichten.

Komt er iemand anders in het huis of appartement wonen?

Dan sluiten we het energiecontract van de overledene af en vraagt de nieuwe bewoner een nieuw contract aan. Vul samen met die nieuwe bewoner de meterstanden (wanneer voor die energie geen digitale meter aanwezig is) in op een energieovernamedocument wanneer hij of zij de sleutel krijgt.

Vervolgens geef je de verhuisdatum, meterstanden (niet nodig als het een digitale meter is) en het verzendadres voor de slotfactuur online aan ons door zodat wij de slotfactuur van het contract van de overledene kunnen opmaken. De reeds betaalde tussentijdse bedragen worden uiteraard verrekend. Deze slotfactuur dient nog betaald te worden.

Het overnamedocument hoef je ons niet op te sturen, maar hou je bij als bewijs, mocht er later discussie zijn.

Slotfactuur aanvragen >

Neemt een notaris of sociale dienst de administratie van de overledene tijdelijk over?

Contacteer ons via de telefoon of chat zodra je weet welke dienst of notaris de administratie overneemt (in afwachting van een verkoop of verhuur).

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik een echtscheiding doorgeven?

We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.

Blijf je in je woning en staat het energiecontract al op jouw naam?

Het contract kan gewoon blijven doorlopen. Denk er wel aan dat er nog een jaarafrekening volgt om het verschil tussen je voorschotten en je werkelijke verbruik te verrekenen. Je spreekt het best goed af of je die jaarafrekening samen betaalt of niet. ENGIE kan hier niet in tussenkomen.

Blijf je in je woning maar staat het energiecontract nog niet op jouw naam?

Dan gaan we een nieuw contract op jouw naam opmaken. Vul op de dag van de feitelijke scheiding samen met je ex-partner een energieovernamedocument in. Dat document hou je bij zodat er later geen discussie kan ontstaan.

Vervolgens geef je de datum en de meterstanden (enkel als voor die energie geen digitale meter aanwezig is) aan ons door. Zo kunnen wij de slotfactuur opstellen.

Het verbruik van je nieuwe contract start op basis van de meterstanden op de dag van de feitelijke scheiding.

Contacteer ons via chat of telefoon om je nieuwe contract in orde te maken.

Verhuizen jullie allebei vanaf de feitelijke scheiding?

Noteer de verhuisdatum en de meterstanden (niet nodig voor de energie waarvoor een digitale meter is) wanneer je de woning verlaat.
Die vul je het best in op een energieovernamedocument, samen met de (nieuwe) eigenaar of volgende huurder. Dat document hou je bij zodat er later geen discussie kan ontstaan.

Vervolgens geef je ons bovenstaande gegevens door. Zo kunnen wij jullie slotfactuur opstellen.

Terug naar het overzicht
Wat gebeurt er na de initiële duurtijd van het contract?
Voor contracten met een vaste energieprijs sturen wij je 2 maanden voor de vervaldatum van je contract een nieuw prijsvoorstel. Je hoeft hier zelf niks voor te doen. Als u een contract hebt met een variabele energieprijs, blijft uw variabele energieprijsformule van toepassing tenzij er een wijziging is in de variabele prijsformule, die zal u dan worden meegedeeld 2 maanden voor de vervaldatum van je contract. Je kan steeds je prijs raadplegen en vergelijken via volgende link.
Terug naar het overzicht
Ik ben eigenaar van een leegstaand pand, kan ik een tarief leegstand kiezen?

Als eigenaar kan je een leegstandstarief kiezen voor de periode tussen twee huurders. Met het contract voor Leegstand betaal je geen vaste vergoeding, maar wel een hogere prijs per kWh. Dit tarief is voordelig bij een zeer laag energieverbruik in afwachting van een nieuwe huurder of koper.

Bij energieverbruik tijdens verbouwingswerken of effectieve bewoning kies je best een ander tarief.

Terug naar het overzicht
Wat is het sociaal tarief?

Het sociaal tarief is gunstig tarief voor elektriciteit en/of aardgas. Dit tarief wordt toegekend onder specifieke voorwaarden, bepaald door de FOD en is identiek in heel België, ongeacht de energieleverancier of de netbeheerder. Meer info vind je op de website van de FOD.

Terug naar het overzicht
Heb ik recht op het sociaal tarief?

Om het sociaal tarief te krijgen, moet je voldoen aan een aantal voorwaarden die door de overheid vastgelegd werden. In de meeste gevallen wordt dit tarief automatisch toegewezen. Je moet hiervoor dus niets doen. De FOD Economie laat ons immers om de drie maanden weten welke klanten hiervoor in aanmerking komen. Wil je meer informatie? Klik dan hier.

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik het vragen?

De FOD Economie laat ons weten welke klanten recht hebben op toepassing van het sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas, en voor welke periode.

Deze regeling werd ingevoerd zodat de klanten die hun attest krijgen via de FOD Sociale Zekerheid of de Rijksdienst voor Pensioenen of OCMW niet langer een papieren attest aan hun energieleverancier moeten bezorgen.

Het kan echter zijn dat je gegevens niet kunnen vergeleken worden of dat deze (nog) niet beschikbaar zijn. Indien je dus merkt dat je energie niet wordt gefactureerd aan het sociaal tarief, dan mag je ons alsnog een geldig attest (voorzien van je klantnummer) bezorgen. Wij passen jouw facturen dan aan.

Terug naar het overzicht
Ik heb het gekregen per terugwerkende kracht. Wat met mijn facturen?

Als je intussen een jaarafrekening ontvangen hebt wordt deze automatisch rechtgezet. Je hoeft hiervoor zelf niets te doen. De betalingen van je tussentijdse facturen worden uiteraard verrekend.

Terug naar het overzicht
Ik heb erop geen recht meer. Wat moet ik doen?

Het is best om ons hiervan op de hoogte te brengen. Doe je dat niet, dan zullen wij hiervan op de hoogte gebracht worden via de FOD of doordat je ons geen attest meer stuurde. In elk geval wordt er een eventuele rechtzetting van de facturatie gedaan als je intussen een jaarafrekening ontving van ons.

Terug naar het overzicht
Hoe weet ik of het sociaal tarief voor mij toegepast wordt?

Dit kan je nakijken op je online klantenzoneDe login vind je terug op je factuur.

Terug naar het overzicht
Ik geniet het sociaal tarief maar wil ik niet dat mijn gegevens overgemaakt worden aan de FOD Economie. Wat moet ik doen?

Je geniet het sociaal tarief automatisch als de FOD Economie je dit toekent. Indien je niet wenst dat ENGIE je gegevens aan de FOD Economie overmaakt, dan moet je ons daarvan verwittigen via een gedateerde en ondertekende brief. Opgelet, in dat geval moet je wel elk jaar je attest, waarop je je klantnummer schrijft, naar ons sturen om het sociaal tarief te behouden/krijgen.

Terug naar het overzicht
Bestaat er een tarief voor mijn injectie als ik het sociaal tarief geniet?

In elk pack zijn de injectietarieven vastgelegd. Ook als je een sociaal tarief hebt. De prijzen hiervoor kan je terugvinden op de prijsfiche voor het sociaal tarief.

Terug naar het overzicht
Heb ik recht op het sociaal tarief dat toegekend wordt n.a.v. de Corona-maatregelen?

Naar aanleiding van de Corona-maatregelen besliste de overheid om het sociaal tarief tijdelijk toe te kennen aan een specifieke groep van mensen met een verhoogde tegemoetkoming via de mutualiteiten.

Wil je meer informatie? Klik dan hier.

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik het vragen?

Je hoeft niets te doen. De FOD Economie zal ons immers in de loop mei 2021 laten weten wie recht heeft op dit tijdelijk sociaal tarief. In dat geval wordt het tarief automatisch toegekend. Je zal hierover in de loop van de maand juni zeker een bericht van ons ontvangen. Het tijdelijk sociaal tarief wordt automatisch en retroactief toegepast vanaf 1 februari 2021.

Terug naar het overzicht
Ik heb recht op het tijdelijk sociaal tarief, maar het wordt niet automatisch toegepast. Wat moet ik doen?

Als het sociaal tarief niet automatisch toegepast wordt, dan heb je een papieren attest nodig. Dat attest vraag je aan bij de mutualiteit. Je kan je attest in pdf-formaat uploaden op deze weblink engie.be/mijndocumenten. Upload vervolgens je attest via de rubriek "Voeg een document toe"

Als je je attest niet via je klantenzone aan ons kan bezorgen, kan je het ons via de post bezorgen op volgend adres : ENGIE – Attesten Sociaal Tarief, Simón Bolívarlaan 34, 1000 Brussel.

Het is belangrijk om je klantennummer op het attest te vermelden.

Terug naar het overzicht
Mijn contract aangepast werd. Wat met mijn facturen vanaf 1 februari?

Als je intussen een jaarafrekening ontvangen hebt wordt deze automatisch rechtgezet. Je hoeft hiervoor zelf niets te doen. De betalingen van je tussentijdse facturen worden uiteraard verrekend.

Terug naar het overzicht
Wat gebeurt er met mijn contract vanaf 1 januari 2022?

Alle begunstigen van het tijdelijke sociaal tarief vallen vanaf 1 januari 2022 automatisch op een EASY contract met geïndexeerde prijs. Hiervoor moet je niets doen.

Uiteraard kan je op dat moment ook kiezen voor een ander pakket.

Terug naar het overzicht
Hoe weet ik of het sociaal tarief voor mij toegepast wordt?

Dit kan je nakijken op je online klantenzone. De login vind je terug op je factuur.

Terug naar het overzicht
Wordt mijn maandelijkse bedrag aangepast ?

Ja. Van zodra we je contract voor sociaal tarief toegepast hebben, zullen wij automatisch ook het tussentijdse bedrag van je volgende voorschotten aanpassen. De aanpassing zal zichtbaar zijn vanaf je tussentijdse factuur van juni of juli.

Terug naar het overzicht
Bestaat er een tarief voor mijn injectie als ik het sociaal tarief geniet?

In elk pack zijn de injectietarieven vastgelegd. Ook als je een sociaal tarief hebt. De prijzen hiervoor kan je terugvinden op de prijsfiche voor het sociaal tarief.

Terug naar het overzicht
Moet ik mijn energiecontract aanpassen nu ik het injectietarief krijg (enkel geldig in Vlaanderen)?

Indien je klant bent bij ENGIE moet je je huidig contract hiervoor nu niet aanpassen. Zodra Fluvius ons laat weten dat het systeem met tarief voor injectie van toepassing is voor jou, sturen we je alle informatie over je injectiecontract. Je tarief voor injectie wordt automatisch toegepast als je het injectiecontract hebt aanvaard. Als je nu al meer informatie wil over het injectietarief dat hoort bij je energiecontract, kan je onze tarieven voor injectie alvast bekijken.

Nog geen klant bij ENGIE? Ook jij kan uiteraard genieten van onze aantrekkelijke voorwaarden voor je injectie door klant te worden. Maak een simulatie van je contract.

Terug naar het overzicht
Mijn persoonlijke gegevens
Hoe kan ik mijn naam aanpassen?

Je naam is gelinkt aan je contract. Daardoor is het niet mogelijk om zelf volledig te veranderen. 

Stel je echter een schrijffout vast die beperkt is tot twee karakters, dan kan je wel zelf de aanpassing doen.

Indien je grotere aanpassingen wilt doorvoeren bijvoorbeeld door een vergissing bij de aanmaak van het contract, een overlijden of een scheiding neem je best contact op met onze klantendienst.

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mijn verzendadres wijzigen?

Of het nu e-mail of post betreft, je kan je verzendadres aanpassen voor gelijk welke communicaties (facturen, meteropnamekaartje,...)

Je verbruiksadres aanpassen (bijvoorbeeld door een hernummering door de gemeente) kan je echter niet zelf doen. Hiervoor neem je contact op met onze klantendienst.

Indien je meerdere verbruiksadressen hebt, dien je voor elk verbruikadres individueel de keuze te maken. Aan jou om te bepalen of alles naar één adres gaat of niet.

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik een overlijden melden?

Je hebt iemand dierbaar verloren en moet als nabestaande een hoop administratie in orde brengen. We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.

Blijf je als partner of nabestaande in het huis of appartement wonen?

Dan hoeft er niets aan het energiecontract te veranderen. Tenzij het op naam van de overledene staat. Laat het dan op jouw naam zetten. Contacteer ons dan via de telefoon of chat.

Je neemt als nabestaande de administratie over, maar er zal voorlopig niemand meer in het huis/appartement wonen?

Het contract kan dan op naam van de overledene blijven staan. Contacteer ons wel via de telefoon of chat om de contactgegevens aan te passen. Zo ontvang jij alle facturen en andere berichten.

Komt er iemand anders in het huis of appartement wonen?

Dan sluiten we het energiecontract van de overledene af en vraagt de nieuwe bewoner een nieuw contract aan. Vul samen met die nieuwe bewoner de meterstanden (wanneer voor die energie geen digitale meter aanwezig is) in op een energieovernamedocument wanneer hij of zij de sleutel krijgt.

Vervolgens geef je de verhuisdatum, meterstanden (niet nodig als het een digitale meter is) en het verzendadres voor de slotfactuur online aan ons door zodat wij de slotfactuur van het contract van de overledene kunnen opmaken. De reeds betaalde tussentijdse bedragen worden uiteraard verrekend. Deze slotfactuur dient nog betaald te worden.

Het overnamedocument hoef je ons niet op te sturen, maar hou je bij als bewijs, mocht er later discussie zijn.

Slotfactuur aanvragen >

Neemt een notaris of sociale dienst de administratie van de overledene tijdelijk over?

Contacteer ons via de telefoon of chat zodra je weet welke dienst of notaris de administratie overneemt (in afwachting van een verkoop of verhuur).

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik een echtscheiding doorgeven?

We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.

Blijf je in je woning en staat het energiecontract al op jouw naam?

Het contract kan gewoon blijven doorlopen. Denk er wel aan dat er nog een jaarafrekening volgt om het verschil tussen je voorschotten en je werkelijke verbruik te verrekenen. Je spreekt het best goed af of je die jaarafrekening samen betaalt of niet. ENGIE kan hier niet in tussenkomen.

Blijf je in je woning maar staat het energiecontract nog niet op jouw naam?

Dan gaan we een nieuw contract op jouw naam opmaken. Vul op de dag van de feitelijke scheiding samen met je ex-partner een energieovernamedocument in. Dat document hou je bij zodat er later geen discussie kan ontstaan.

Vervolgens geef je de datum en de meterstanden (enkel als voor die energie geen digitale meter aanwezig is) aan ons door. Zo kunnen wij de slotfactuur opstellen.

Het verbruik van je nieuwe contract start op basis van de meterstanden op de dag van de feitelijke scheiding.

Contacteer ons via chat of telefoon om je nieuwe contract in orde te maken.

Verhuizen jullie allebei vanaf de feitelijke scheiding?

Noteer de verhuisdatum en de meterstanden (niet nodig voor de energie waarvoor een digitale meter is) wanneer je de woning verlaat.
Die vul je het best in op een energieovernamedocument, samen met de (nieuwe) eigenaar of volgende huurder. Dat document hou je bij zodat er later geen discussie kan ontstaan.

Vervolgens geef je ons bovenstaande gegevens door. Zo kunnen wij jullie slotfactuur opstellen.

Terug naar het overzicht
Heb je een vraag over het aanpassen van je persoonlijke gegevens?

Wil je één van de volgende gegevens aanpassen?

    - Een schrijffout in je naam
    - Je geboortedatum
    - Je verzendadres
    - Je e-mail of je telefoonnummer
    - Je contactvoorkeuren (taal, ondersteuning of inhoud)
    - Je logingegevens (gebruikersnaam en paswoord)

Je kan dit eenvoudig allemaal zelf doen via je klantenaccount!  
Zonder dat je op een antwoord van ons moet wachten, zijn je aanpassingen onmiddellijk in orde!

Wist je dat je ook een extra naam op je factuur kan laten toevoegen? Bijvoorbeeld van de persoon met wie je samenwoont. 
Het verzendadres voor het meteropnamekaartje (bijvoorbeeld als je woning leegstaat), kan je ook elders laten toekomen.

Probeer dit zelf uit op je klantenaccount en pas je gegevens aan in enkele kliks!
 

Terug naar het overzicht
Waarom de klantenzone gebruiken? Wat kan ik allemaal doen op mijn persoonlijke klantenzone?

Via je persoonlijke klantenzone kan je met enkele kliks:

  • je persoonlijke gegevens raadplegen en/of aanpassen
  • je facturen bekijken en/of afdrukken
  • je voorschot aanpassen
  • je contract beheren
  • je verbruik op de voet opvolgen
  • genieten van exclusieve voordelen

Krijg snel toegang en beheer zelf alles binnen je klantenzone.

Terug naar het overzicht
Waar vind ik mijn activeringscode en klantnummer?

Je klantnummer en activeringscode staan boven op je facturen en worden ook vermeld op je contractbevestiging.
Indien er op je laatste factuur of contract een "login" staat en geen activeringscode, heb je al eerder een account aangemaakt. In dat geval kan je meteen inloggen. Je hoeft niet meer te registreren.

Terug naar het overzicht
Hoe krijg ik toegang tot klantenvoordelen?

De voordelen zijn exclusief voor ENGIE-klanten. Je moet hiervoor enkel inloggen op je klantenzone of Customer Area. Je kan je paswoord vinden op je factuur. Heb je nog geen login of ben je je paswoord vergeten? Volg dan de aanwijzingen op het scherm.

Terug naar het overzicht
Ik wil mijn login/wachtwoord wijzigen

Dat kan je eenvoudig aanpassen in je klantenzone. Je moet je wel eerst aanmelden me je huidige login en wachtwoord.

Ga hiervoor naar je Klantenzone > Je persoonlijke info of klik op de link hieronder.

Terug naar het overzicht
Ik ben mijn login vergeten

Je login staat boven op je facturen en wordt ook vermeld op je contractbevestiging.

Toch niet gevonden? Dan klik je op onderstaande link. Vul je e-mailadres in. Wij sturen je dan een e-mail waarin we je login bevestigen en waarin je een nieuw wachtwoord kan kiezen.

Terug naar het overzicht
Mijn e-mail adres is al gelinkt aan een klantnummer met login.

Als je een login wilt aanvragen voor een ander klantnummer, dan moet je een andere login kiezen, vb: Hilde46, woning mama...

Login vergeten? Klik hier.

Terug naar het overzicht
Producten en diensten
Wat zijn de volledige compatibiliteitsvoorwaarden voor boxx

De volledige voorwaarden zijn redelijk technisch en moeilijk zelf te identificeren. Als je boxx bestelt, zal onze installateur enkel ter plaatse met 100% zekerheid kunnen bepalen of je thuisinstallatie al dan niet compatibel is. Als uiteindelijk blijkt dat boxx niet compatibel is, hoef je je geen zorgen te maken: onze installateur laat alles achter zoals het was en er wordt je niets aangerekend.

Dit zijn de technische voorwaarden:

  1. Je hebt een eigen wifinetwerk.
  2. Je hebt een individuele cv-ketel die werkt op aardgas of mazout en die compatibel is met boxx. Hiervoor zijn de merk en het model van je ketel belangrijk.
  3. Je hebt één verwarmingskring.
  4. Je hebt één thermostaat.
  5. Er is een bekabelde verbinding beschikbaar tussen je thermostaat en je cv-ketel. Via deze bestaande bekabeling kunnen we boxx verbinden met je cv-ketel.
  6. Als je een buitenvoeler hebt, wordt deze gedeactiveerd.
  7. Je elektriciteits-, aardgas- en watermeter bevinden zich in je woning.
  8. De afstand en de materialen tussen de locatie van je huidige thermostaat en je energiemeters laten het toe om een draadloze verbinding in te stellen tussen boxx en de instrumenten die je verbruik meten. Meer info
  9. Je aardgasmeter beschikt over een weerspiegelend vlak op het laatste cijfer na de komma op je meter.
  10. Je beschikt over een compatibele watermeter dat ons toelaat om je waterverbruik op te volgen
  11. Er is een vrij stopcontact voorzien in de buurt van je energie- en watermeters.
Terug naar het overzicht
boxx meldt een error code. Wat betekent het?

boxx toont een foutmelding, met een error code. Er zijn 4 categorieën:

  1. A fouten zijn voor de verwarming
  2. B fouten zijn voor de metermodule
  3. C fouten zijn voor de sensor
  4. D fouten zijn voor de connectiviteit met het Internet

In de boxx handleiding vind je stap voor stap hulp om je probleem zelf op te lossen.

 

Categorie A

  • A01: probleem tussen boxx en de ketelmodule
  • A02: probleem tussen de ketelmodule en de ketel (enkel voor een OpenTherm aansluiting)

 

Categorie B

  • B00: er is geen metermodule met boxx gekoppeld
  • B01: geen aansluiting met een reeds gekoppelde metermodule
  • B02: geen aansluiting met een reeds gekoppelde module van een klem

 

Categorie C

  • C21: probleem met de analoge elektriciteit sensor
  • C210: probleem met de water sensor (analoog of Reed)
  • C22: probleem met elektriciteit uitlezing van een slimme meter
  • C23: probleem met de gecosense elektriciteit sensor
  • C24: probleem met de analoge aardgas sensor
  • C25: probleem met gas uitlezing van een slimme meter
  • C27: probleem met de analoge sensor van de Solar kit
  • C31: meeting probleem voor de klem voor elektriciteit

 

Categorie D

  • D01: probleem tussen boxx en de Internet router
  • D02: probleem tussen de router en het Internet
  • D03: aansluitingsprobleem met de Service Center
Terug naar het overzicht
Hoe moet ik de P1-poort van mijn slimme meter activeren, zodat boxx mijn verbruiken kan opvolgen?

De P1-poort van de slimme meter van Fluvius is standaard gedesactiveerd / gesloten.

Het is noodzakelijk om de P1-poort van je elektriciteitsmeter open te stellen en te activeren zodat boxx je verbruiksdata voor elektriciteit en aardgas kan uitlezen en visualiseren. Inderdaad, via je elektriciteitsmeter leest boxx je verbruiksgegevens uit voor zowel elektriciteit als aardgas. Bovendien, zolang de P1-poort niet open en actief is, kan deze je metermodule niet van stroom voorzien en zal boxx deze metermodule niet herkennen.

Terug naar het overzicht
Hoe ontkoppel en/of koppel ik een metermodule?

Klik hier om de pdf met afbeeldingen te downloaden

1) Metermodule ontkoppelen

Ga op het scherm van boxx naar Menu > Instellingen > Energiemeting.

Druk op het potloodje naast Meetmodules. Je komt terecht in het scherm Meetmodules.

Druk op het vuilnisbakje naast de metermodule(s) die je wenst te ontkoppelen.

Druk eerst op Verwijderen onderaan het scherm en druk vervolgens het knopje op de metermodule een aantal keren kort in.

Indien je meerdere metermodules hebt, voer dit opnieuw uit voor alle metermodules zodat ze allemaal ontkoppeld zijn. 

2) Metermodule installeren/koppelen

 

De metermodule moet op zijn definitieve ligging hangen, vlakbij je energiemeters. Bevestig eerst de sensorkabels aan de metermodule en plaats de stekker van de metermodule in het stopcontact naast je energiemeter(s).

Indien je een repeater hebt, dient deze repeater eerst aan boxx gekoppeld te worden voordat je de metermodule koppelt.

Indien je meerdere metermodules hebt, koppel altijd eerst je metermodule voor aardgas.

Op het scherm van boxx, ga naar Menu > Instellingen > Energiemeting.

Druk op het potloodje naast Meetmodules.

In het scherm ‘Meetmodules’ zie je dat de metermodule niet geïnstalleerd is. Hier druk je op de + naast Meetmodule toevoegen.

In het scherm Meetmodule installeren druk je eerst op Koppelen. Vervolgens druk je een aantal keren het knopje op de metermodule in.

Een groen vinkje verschijnt wanneer je metermodule aan boxx gekoppeld is. Druk daarna op Gereed om verder te gaan

Zie je een uitroepteken? Dan is de draadloze verbinding tussen boxx en de plek waar de metermodule hangt niet goed. We adviseren dan de stappen onder Meetmodule installeren nogmaals uit te voeren en/of een Z-Wave repeater te gebruiken. De slimme stekkers kunnen als repeater dienen. Indien je een repeater moet plaatsen, is het belangrijk om eerst de repeater te plaatsen voordat je de metermodule met boxx koppelt.

boxx zal dan de kwaliteit van de draadloze verbinding met de metermodule controleren. Druk op Controleren om de analyse te starten.

Daarna moet je de energie/energieën kiezen die door de metermodule(s) gemeten zal/zullen worden. Kies tussen Stroom, Gas, Zonne-energie en Water de energie of energieën die aangesloten zijn en gemeten worden door de desbetreffende metermodule. Je kan maximum 2 energieën per metermodule hebben. 

Om te weten hoeveel energieën op je metermodule je moet selecteren, tel gewoon hoeveel sensoren erop aangesloten zijn. Om te weten welke energieën op een metermodule aangesloten zijn, kijk gewoon op welke meters de sensoren van een metermodule geplaatst zijn.

OPGEPAST: indien je een slimme meter hebt, komen de verbruiksgegevens van elektriciteit en aardgas uit de P1-poort van je elektriciteitsmeter. Dus voor die 2 energieën zal je maar één metermodule met één aansluiting in de P1-poort. In dit geval zal je dus Stroom en Gas moeten selecteren voor de metermodule die op je slimme elektriciteitsmeter aangesloten is. 

Bij de volgende stap moet je de type aansluiting/verbinding selecteren voor al je energieën.

Gas:

Indien je een klassieke meter hebt, met een sensor erop ==> selecteer Analog sensoraansluiting.

Indien je een slimme meter hebt ==> Selecteer P1 sensor verbinding

Elektriciteit:

Indien je een klassieke meter hebt, met een sensor erop ==> Het hangt af van de type sensor die je hebt

Indien je een slimme meter hebt ==> Selecteer P1 sensor verbinding

Zonne-energie:

Er is maar één keuze mogelijk

Water:

Er is maar één keuze mogelijk

Om te beëindigen, klik op Opslaan rechts bovenaan.

Eens dat de betreffende metermodule aangesloten is, kom je terecht op een overzichtsscherm met al je metermodules en voor welke energie(ën) ze ingesteld zijn. Indien je meerdere metermodules hebt, herhaal de bovenstaande procedure voor je andere metermodules. Om een nieuwe metermodule toe te voegen, klik op de + en volg de instructie op het scherm.

Tenslotte, indien je een klassieke elektriciteits- en/of watermeter hebt, is er nog een finale stap: de C waarde invoeren. Deze stap is niet nodig indien je een slimme meter hebt.

C waarde voor elektriciteit:

Deze waarde is op je meter vermeld en duidt aan het aantal omwentelingen van de draaischijf per kWh. Deze waarde is gevolgd door de woorden tr/kWh, um/kWh, imp/kWh, rev/kWh...

Om te starten, klik op het potloodje naast de metermodule ingesteld voor elektriciteit.

Op het volgende scherm, zorg ervoor dat de optie "Draaischijf" is actief

Zoek dan voor de C waarde op je meter

Vul dan deze waarde in boxx, door te klikken op het potloodje naast Waarde

C waarde voor water:

Voor water staat de C waarde niet op je meter, maar hangt van je type meter af.

Om te beginnen, klik op het potloodje naast de metermodule ingesteld voor water.

Op het volgende scherm, klik op het potloodje naast Waarde om de juiste C waarde in te voeren

Je bent nu klaar, het is gedaan!

Terug naar het overzicht
Wat kan ik doen bij een internetstoring op boxx?

Het kan voorkomen dat boxx geen internetverbinding heeft. Wat nu?

Klik eerst op Menu > Instellingen > Internet (in de linker kolom) > klik op het potloodje naast de lijn ‘Draadloos netwerk’.

1) De naam van het netwerk verschijnt niet in de beschikbare netwerklijst van boxx

  • Een verborgen netwerk wordt niet in de lijst met gevonden netwerken weergegeven, dit zal dus handmatig ingevoerd moeten worden. In plaats van de netwerknaam uit het lijstje ‘beschikbare draadloze netwerken’ te kiezen moet de optie ‘Verborgen netwerk’ op boxx gekozen worden.

Voer vervolgens de juiste naam in van het netwerk.

  • Wanneer er wel andere netwerken zichtbaar zijn maar niet het eigen thuisnetwerk kan het zijn dat de router op de 5.0 GHz-frequentie ingesteld staat. boxx zal dit netwerk niet herkennen. boxx kan alleen verbinding maken met 2,4GHz-wifinetwerken.
  • Ga ook na of het probleem aan je eigen WIFI router niet gelinkt is. Herstart het door de stekker uit het stopcontact gedurende 30 seconden te trekken. Check ook aan de hand van andere toestellen (smartphone, tablet of computer) dat je je netwerk kan zien, dat je tot je router kan verbinden en dat je op het Internet kan surfen.
  • Dit kan liggen aan de wifimodule van boxx. Vaak helpt een harde reset wanneer boxx geen netwerken ziet. Wanneer dit geen resultaat oplevert, probeer dan boxx op het Internet aan te sluiten via een hotspot op je smartphone (kijk in de handleiding van je smartphone om te weten hoe je moet dat doen). Lukt dit ook niet, dan kan het aan de wifimodule liggen. In dit geval zal er een installateur langs moeten komen om boxx te vervangen.

 

2) boxx heeft problemen met lange complexe wachtwoorden, WEP-encryptie of WPS-beveiliging

Bij een wachtwoord zoals dit "x8EklEp?u7iU$oE=ie5!#q0uMiUfrIa&" komt de wifiverbinding niet tot stand! Kies een eenvoudiger wachtwoord en vul deze in je router/modem in en dan in boxx. Let op, dit nieuwe wachtwoord moet vervolgens in alle bestaande toestellen die verbonden zijn met je wifinetwerk worden ingevuld!

boxx ondersteunt WEP encryptie voor wachtwoorden niet. Verander de encryptie van je wachtwoord naar WPA of WPA 2.

boxx ondersteunt evenmin de WPS-beveiliging van je modem. Je moet dus de WPS-beveiliging van je router/modem uitschakelen zodat boxx correct verbinding kan maken met je wifinetwerk.

 

3) Mijn router deelt geen IP-adressen uit

Helaas is het niet mogelijk om in boxx zelf een vast IP-adres in stellen. De enige oplossing is om DHCP in de router aan te zetten. Zie hiervoor de handleiding van de router.

 

4) Het wifisignaal is te zwak

Dit kan veroorzaakt worden door storing (interferentie) met de routers/modems van de buren, doordat deze op hetzelfde kanaal zitten.

Ondanks dat een router/modem je een keuze geeft uit 13 kanalen, zijn er echter maar 3 kanalen die naast elkaar kunnen bestaan zonder elkaar te beïnvloeden.

Dat zijn de kanalen 1 , 6 & 11.

Standaard staan alle routers/modems op kanaal 11, dus probeer eens of kanaal 6 of 1 een verbetering oplevert. Raadpleeg de handleiding van je router/modem om het kanaal aan te passen.

Er zijn ook apps te vinden voor de smartphone of laptop om de wifisignalen in je omgeving te meten.

Het signaal kan ook te zwak zijn als de afstand tussen je router/modem en je boxx te groot is of als het signaal verzwakt wordt door betonnen muren en/of vloeren. Een wifi repeater kan hier een oplossing bieden.

 

5) boxx krijgt geen connectie met het service center (status: verbonden met internet, niet verbonden met Service Center)

Twee dingen kunnen hier de oorzaak van zijn:

  • er is een storing in het Service Center.
  • er is een probleem met de firewall of de router. Dit is vaak uit te sluiten door via een hotspot verbinding te maken met boxx.

Zorg ook ervoor dat de poorten 13, 37, 123, 443 en 1037 op je router open zijn.

Terug naar het overzicht
Op welke manieren kan ik boxx resetten?

Het display of een van de componenten kunnen vastlopen en zal gereset moeten worden.

Resetten van boxx kan op 3 manieren:

1) Softwarematige reset

Je kan boxx op de veiligste manier resetten door de volgende opties te doorlopen. Druk op:

Menu - Instellingen - Software – boxx herstarten (druk op Herstart) - nogmaals Herstart

Boxx zal uit zichzelf herstarten. Dit duurt ongeveer 3 minuten.

2) Resetknop

Is boxx vastgelopen, is het display vastgelopen of blijft het display zwart? Heeft de softwarematige reset niet gewerkt? Probeer dan een reset door het knopje onderaan het display rechts van het midden kort in te drukken.

3) Harde reset

Zijn de softwarematige reset en het drukken van het knop reset niet gelukt? Probeer dan een harde reset:

  • Haal eerst de stekker uit het stopcontact van de ketelmodule (die hangt naast je verwarmingsketel).
  • Hou de stekker op zijn minst voor 30 seconden uit het stopcontact.
  • Wanneer de 30 seconden zijn verstreken, sluit je de stekker aan van de ketelmodule.

Als alle handelingen goed zijn doorlopen, zal boxx weer uit zichzelf gaan opstarten. Dit duurt meerdere minuten.

Terug naar het overzicht
Ik zie een zwart scherm. Wat moet ik doen?
  • Het scherm is uit, omdat boxx staat op “Weg” of “Slapen” ==> Raak het scherm aan. Het scherm gaat dan automatisch terug aan.
  • De stekker van de ketelmodule is niet verbonden met het stopcontact of de ketelmodule zelf ==> Zorg dat de stekker van de ketelmodule aangesloten is op een stopcontact en verbonden is met de ketelmodule zelf.
  • De cv-draden zijn niet goed verbonden aan de ketelmodule ==> Kom zeker niet aan de draden en contacteer ENGIE
  • Er is een softwarestoring ==> Reset boxx door het indrukken van de resetknop aan de onderkant van boxx. Je gegevens blijven bewaard.
  • Er staat geen stroom op het stopcontact van de stekker van de ketelmodule ==> Controleer met een ander apparaat of er stroom staat op je stopcontact van de stekker van de ketelmodule.
Terug naar het overzicht
Ben ik verplicht om mijn verwarming te onderhouden en te keuren?

Ja, elke verwarmingsinstallatie moet wettelijk jaarlijks (stookolie) of 2-jaarlijks (aardgas) onderhouden en gekeurd worden. Ook nieuwe installaties moeten gekeurd worden.

Bij Engie kan je terecht voor het onderhoud van je verwarmingsketel. Onze onderhoudsdienst zorgt ervoor dat je ketel tip top in orde is. Wens je hier meer informatie over? Raadpleeg dan volgende pagina:
https://www.engie.be/nl/verwarming-pechbijstand/onderhoud-verwarmingsketel

Terug naar het overzicht
Wat is de looptijd van mijn onderhoudscontract?

Het onderhoudscontract wordt gestart voor één jaar en wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd. Wij bellen je zelf op om het volgende onderhoud van jouw verwarmingsketel in te plannen.

Elke partij kan het contract op elk tijdstip schriftelijk beëindigen mits een opzegtermijn van één maand.

Terug naar het overzicht
Ik ga verhuizen, wat gebeurt er met mijn onderhoudscontract?

Op het moment dat je je verhuis aan ons doorgeeft, zetten wij het contract stop of over naar het nieuwe adres. Stuur hiervoor een mail naar home.electrabel@engie.com of bel ons op 078 35 33 33.

Terug naar het overzicht
Kan ik mij ook verzekeren tegen een defecte verwarming?

Ja, onze pechbijstandsdienst beschermt je tegen een defecte verwarming, problemen met sanitair, lekkend dak of dakgoot, een gebroken sleutel. Je kan zelf kiezen voor een uitbreiding op de garantie van elektrische apparaten.

Terug naar het overzicht
Wat is looptijd van mijn pechbijstandscontract?

Het Assistance-contract wordt gestart voor één jaar en wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd.

Elke partij kan het contract op elk tijdstip schriftelijk beëindigen mits een opzegtermijn van drie maanden voor het einde van de looptijd van het contract.

Meer informatie

Terug naar het overzicht
Wanneer vervang ik beter mijn verwarmingsinstallatie?

Als je verwarmingsketel ouder is dan 15 jaar of de installatie niet meer conform is. Vraag gerust een vrijblijvend adviesgesprek.

Wil je meer informatie over het vervangen van je verwarmingsketel? Raadpleeg dan volgende pagina:
https://www.engie.be/nl/verwarmingsketel-vervangen

Terug naar het overzicht
Welke garantie heb ik op mijn nieuwe verwarmingsketel?

Elke nieuwe verwarmingsinstallatie heeft een wettelijke garantie van minimum 2 jaar (1 jaar installateursgarantie en 1 jaar fabrieksgarantie).

In veel gevallen geeft de fabrikant een langere garantietermijn op specifieke onderdelen zoals bv. een warmtewisselaar (doorgaans 5 jaar) of een scrollcompressor (doorgaans 10 jaar).

Dit staat vermeld op de factuur of in de algemene voorwaarden.

Terug naar het overzicht
Aan wie moet ik de plaatsing van zonnepanelen melden?

Plaatste je recent zonnepanelen? Je hoeft de plaatsing ervan niet aan ons te melden, wel aan je netbeheerder (Fluvius, Ores,Sibelga,...) . Deze brengt ons - na de registratie van je melding - automatisch op de hoogte. Raadpleeg voor meer informatie de website van je netbeheerder (Fluvius, Ores,Sibelga,...).

Terug naar het overzicht
Hoe kan ik mijn productie en besparing van mijn zonnepanelen opvolgen?

Je kan je energieproductie van je zonnepanelen eenvoudig en gratis opvolgen via ons online platform. Indien je graag zowel je productie als je energieverbruik in euro's opvolgt, kan je boxx (slimme thermostaat) aankopen. Zo weet je direct hoeveel je bespaart. Daarnaast analyseert Sungevity ook uitgebreid je systeem, om zeker te zijn dat het steeds volgens verwachting presteert. Indien niet, wordt er uiteraard meteen naar een oplossing gezocht.

Terug naar het overzicht
Mijn zonnepanelenproductie is niet meer zichtbaar op boxx

Ga eerst na, in je elektriciteitskast/zekeringskast, of de sensor nog steeds hangt op de module die je PV-productie meet.

  • Sensor hangt nog: trek de stekker van de metermodule waaraan de sensor verbonden is uit het stopcontact gedurende 30 seconden en plaats de stekker terug in. Als het probleem nog niet opgelost is, contacteer ENGIE.
  • De sensor hangt niet meer:
    • De houder plakt nog, maar de sensor is gevallen: klik gewoon de sensor terug in de houder
  • Noch de sensor noch de houder hangen nog: kleef de houder terug op de module die de PV-productie meet, met het gaatje net voor de LED-lamp van de module. Klik dan de sensor terug in de houder. Indien het niet lukt, contacteer ENGIE.
Terug naar het overzicht