Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Volg je pieken op met de Smart App

Wil je je maandpieken opvolgen en vermijden dat je meer netwerkkosten betaalt dan voor de invoering van het capaciteitstarief? Met de gratis Smart App kan het. Die helpt je bovendien ook om je verbruik en je factuur beter te beheren.

Download de Smart App

Enkel voor klanten met een digitale meter in Vlaanderen.

 

Als deze functie niet zichtbaar is in je app raden wij aan om een update te doen in de AppStore / Google Play Store.

Ken je maandpieken

Je ziet je huidige maandpiek en je vorige maandpiek, inclusief het moment waarop je die piek creëerde. Handig als je wil weten wanneer je je hoogste verbruikspieken vandaag creëert.

Zo weet je of je het verbruik van je energieverslindende toestellen nog meer moet spreiden, of dat je goed bezig bent.

Je kiest zelf of je een melding wil zien in de app wanneer je een nieuwe maandpiek creëerde.

Download de Smart App

Je verbruik en factuur altijd bij de hand

Je weet precies hoeveel je gisteren en in de huidige maand verbruikte en injecteerde.

Je volgt het hele jaar door je factuur op. Je netwerkkosten zitten hier mee in verrekend.

Naar de app

 

De gratis Smart App in 3 stappen

Ben je elektriciteitsklant bij ENGIE, woon je in Vlaanderen en heb je een digitale meter?
Dan kan je meteen starten met de Smart App:

1

Download de Smart App

Download de app via de App Store of Google Play.

2

Activeer de app

Log in met de login van je klantenzone. Die vind je terug op elke factuur.

3

Geef ENGIE toestemming

Je kan je verbruik in de Smart App alleen opvolgen nadat je je toestemming hebt gegeven bij Fluvius voor het delen van je verbruiksgegevens met ENGIE. Hulp nodig bij het geven van je toestemming? Raadpleeg ons stappenplan 

 

Surf je vanop je desktop computer of tablet?
Open je camera, scan dan de QR code
hieronder en volg de links naar de juiste app store.

Heb je een vraag over de Smart App?

Hier vind je het antwoord.

Kan ik de app ook gebruiken wanneer ik geen digitale meter heb of niet in Vlaanderen woon?

arrow-right

De Smart App is enkel beschikbaar in Vlaanderen voor gezinnen en professionelen met een digitale meter. Heb je nog geen digitale meter? Dan kan je er zelf een aanvragen bij Fluvius. Vanaf 1 januari 2023 is de installatie gratis.

Je kan ook wachten tot je op de Fluvius-planning staat. Uiterlijk op 1 juli 2024 zorgt Fluvius ervoor dat iedereen in Vlaanderen een digitale meter heeft.


Moet ik betalen voor de Smart App?

arrow-right

ENGIE wil zijn klanten helpen om slimmer om te gaan met hun energieverbruik en zo te besparen op hun factuur. De Smart App is daarbij een goed hulpmiddel. We bieden de service dan ook gratis aan.


Houdt de app rekening met mijn huidige energietarief bij ENGIE?

arrow-right

Alle bedragen in euro in de app worden berekend op basis van jouw energietarief bij ENGIE. Je hebt dus op elk moment een realistisch en up-to-date zicht op je factuur en je verbruik.


Ik heb de app gedownload, maar zie geen of niet alle verbruiksdata. Hoe komt dit?

arrow-right

Om je elektriciteits- en gasverbruik en injectie te kunnen tonen in de Smart App moet je eerst toestemming geven aan Fluvius om je data te delen met ENGIE. Pas wanneer je alle toestemmingen hebt gegeven, zal je data zien in de app. Hulp nodig bij het geven van je toestemmingen? Volg dit stappenplan.

Zie je wel je elektriciteitsverbruik, maar niet je gasverbruik en heb je alle toestemmingen op de juiste manier gegeven aan Fluvius? Dan heb je waarschijnlijk een niet-communicerende digitale meter voor gas. Enkel Fluvius kan dit voor jou oplossen. Contacteer hen via het nummer 078 35 35 34.

Lukt het alsnog niet om de Smart App te activeren? Laat het ons weten via WhatsApp. De link vind je op je profielpagina in de Smart App.