Op uw afrekening worden de werkelijke kosten over de voorbije verbruiksperiode berekend op basis van het opgemeten verbruik. Van dit bedrag worden de reeds aangerekende tussentijdse bedragen in mindering gebracht. Op de eerste pagina van uw afrekening staat het bedrag dat u nog moet betalen of terugkrijgt.
Wij delen u, in alle transparantie, mee hoeveel klachten de Ombudsdienst voor Energie heeft ontvangen.
De Ombudsdienst voor Energie is een federale autonome dienst met rechtspersoonlijkheid die bevoegd is voor de verdeling van vragen en klachten betreffende het functioneren van de elektriciteits- en aardgasmarkt en de behandeling van geschillen tussen de eindafnemers en de elektriciteits- en aardgasbedrijven.
De VREG, de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt, heeft de kwaliteit van de diensten van de Vlaamse energieleveranciers vergeleken. De regulator heeft bekeken waar en wanneer klanten hun vragen kunnen stellen, de antwoordtermijn en het aantal klachten dat door de VREG en Ombudsdienst voor Energie zijn behandeld. ENGIE heeft 5 sterren behaald, de beste score.