Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Informatie over je energiecontract

Heb je vragen over je nieuwe contract? Wens je meer informatie over de diensten en voordelen die je kan genieten? Bekijk hier de meestgestelde vragen.

Over je UP-contract

Voorwaarden van toepassing op contracthernieuwingen vanaf 01/07/2024

Waarom stopt mijn UP-contract?

UP was een contract dat je een vaste prijs garandeerde gedurende 4 jaar. Deze termijn van 4 jaar is bereikt en UP wordt niet meer aangeboden. We zetten je UP-contract automatisch om in een EASY Pro contract met vaste prijs. Hiervoor hoef je niets te doen. Toch liever een ander energiepack? Dat kan via de klantenzone.

Meer weten over...
bold-electricity
Je energie (elektriciteit en/of gas)
Lees meer
bold-boxx

Je boxx
 
 

Lees meer
bold-homemaintenance

Je dienst Home Maintenance
 

Lees meer
bold-homeassistance
Je dienst Home Repair/Home Assistance
Lees meer

 

Over mijn energie (elektriciteit/gas)

Waarom krijg ik een EASY Pro contract met vaste prijs aangeboden?

arrow-right

Het energiecontract EASY Pro vast is het contract dat het dichtst aansluit bij je UP-contract.


Blijft de optie met groene energie behouden in mijn nieuwe EASY Pro contract met vaste prijs?

arrow-right

Ja, we bieden je ter vervanging van UP een energiecontract aan dat het meeste op UP lijkt. Het voorstel EASY Pro vast is met groene energie inbegrepen en geeft je de zekerheid dat je elektriciteit 100% groen is en geproduceerd wordt uit hernieuwbare energiebronnen.


Kan ik een ander energiepack kiezen?

arrow-right

Ja, natuurlijk! Je kan via de klantenzone zelf het contract kiezen dat beter bij je verwachtingen past.


Wat moet ik doen om te genieten van het aanbod met EASY Pro vast?

arrow-right

Je moet zelf niets doen. Je nieuwe EASY Pro contract met vaste prijs zal automatisch van start gaan na afloop van je UP-contract. In de communicatie die we je toestuurden, kan je zien op welke datum dat juist is.


Moet ik mijn voorschot aanpassen?

arrow-right

Om verrassingen bij je jaarlijkse afrekening te vermijden, is het altijd goed om je voorschot te controleren. Dat kan met onze gratis tools Smart app en Check&Save.


Moet ik mijn meterstanden laten opnemen?

arrow-right
Nee, dat is niet nodig. We zullen je verbruik op de datum van de wijziging van het contract schatten op basis van een gemiddeld verbruiksprofiel.

Zal ik een afrekening ontvangen?

arrow-right

Je ontvangt je factuur op hetzelfde moment als de vorige jaren. De afrekening zal rekening houden met de aanpassingen van het contract en de datum. 


 

Over boxx

Op 1 juli 2024 stoppen de boxx-diensten die in je UP-contract inbegrepen waren. Je vindt meer informatie hier.

Over mijn Home Maintenance

Verandert er iets aan mijn onderhoudscontract?

Neen, je onderhoudscontract loopt gewoon door en je geniet een exclusieve korting van 15% omdat je een UP-contract had. Blijf je bij ENGIE voor je energiecontract? Dan wordt je huidige onderhoudscontract via je voorschotfacturen afgerekend. Zo kan je makkelijk gespreid betalen. Blijf je niet bij ENGIE voor je energiecontract? Dan kan je je contract laten doorlopen en gebeurt de betaling na het onderhoud.

Kan ik mijn onderhoudscontract behouden wanneer ik geen energieklant meer ben bij ENGIE?

Ja, je onderhoudscontract is een apart contract en kan je gewoon laten doorlopen. Je blijft dus klant bij ENGIE voor het onderhoud tot je zelf je contract hiervoor opzegt. Je kan geen gebruik meer maken van de gespreide betalingen via je voorschot, dus betaal je gewoon na het onderhoud. Je blijft genieten van de andere voordelen, geen zorgen.

Hoe kan ik mijn onderhoudscontract opzeggen?

Je kan het onderhoudscontract op elk moment opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn van één maand. Bekijk hoe via de Contractuele voorwaarden.

 

Over Home Repair/Home Assistance

Waarom biedt ENGIE geen hersteldienst meer aan? Biedt ENGIE een alternatief aan voor de hersteldienst?

Hoe kan ik een offerte voor Home Assistance krijgen?