Informatie over je energiecontract
Heb je vragen over je nieuwe contract? Wens je meer informatie over de diensten en voordelen die je kan genieten? Bekijk hier de meestgestelde vragen.
Over je UP-contract
Voorwaarden van toepassing op contracthernieuwingen vanaf 01/07/2024
Waarom stopt mijn UP-contract?
UP was een contract dat je een vaste prijs garandeerde gedurende 4 jaar. Deze termijn van 4 jaar is bereikt en UP wordt niet meer aangeboden. We zetten je UP-contract automatisch om in een EASY Pro contract met vaste prijs. Hiervoor hoef je niets te doen. Toch liever een ander energiepack? Dat kan via de klantenzone.
Het energiecontract EASY Pro vast is het contract dat het dichtst aansluit bij je UP-contract.
Ja, we bieden je ter vervanging van UP een energiecontract aan dat het meeste op UP lijkt. Het voorstel EASY Pro vast is met groene energie inbegrepen en geeft je de zekerheid dat je elektriciteit 100% groen is en geproduceerd wordt uit hernieuwbare energiebronnen.
Ja, natuurlijk! Je kan via de klantenzone zelf het contract kiezen dat beter bij je verwachtingen past.
Je moet zelf niets doen. Je nieuwe EASY Pro contract met vaste prijs zal automatisch van start gaan na afloop van je UP-contract. In de communicatie die we je toestuurden, kan je zien op welke datum dat juist is.
Om verrassingen bij je jaarlijkse afrekening te vermijden, is het altijd goed om je voorschot te controleren. Dat kan met onze gratis tools Smart app en Check&Save.
Over boxx
Op 1 juli 2024 stoppen de boxx-diensten die in je UP-contract inbegrepen waren. Je vindt meer informatie hier.
Over mijn Home Maintenance
Verandert er iets aan mijn onderhoudscontract?
Neen, je onderhoudscontract loopt gewoon door en je geniet een exclusieve korting van 15% omdat je een UP-contract had. Blijf je bij ENGIE voor je energiecontract? Dan wordt je huidige onderhoudscontract via je voorschotfacturen afgerekend. Zo kan je makkelijk gespreid betalen. Blijf je niet bij ENGIE voor je energiecontract? Dan kan je je contract laten doorlopen en gebeurt de betaling na het onderhoud.
Kan ik mijn onderhoudscontract behouden wanneer ik geen energieklant meer ben bij ENGIE?
Ja, je onderhoudscontract is een apart contract en kan je gewoon laten doorlopen. Je blijft dus klant bij ENGIE voor het onderhoud tot je zelf je contract hiervoor opzegt. Je kan geen gebruik meer maken van de gespreide betalingen via je voorschot, dus betaal je gewoon na het onderhoud. Je blijft genieten van de andere voordelen, geen zorgen.
Hoe kan ik mijn onderhoudscontract opzeggen?
Je kan het onderhoudscontract op elk moment opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn van één maand. Bekijk hoe via de Contractuele voorwaarden.
Over Home Repair/Home Assistance
Waarom biedt ENGIE geen hersteldienst meer aan? Biedt ENGIE een alternatief aan voor de hersteldienst?
De dienst Home Repair werd ontwikkeld voor UP en is dus niet meer beschikbaar. Wel bieden we Home Assistance aan, een hersteldienst waarin enkele diensten van Home Repair zijn opgenomen. Zo bieden we ook met Home Assistance een definitieve herstelling van de schade of het defect. Interventiekosten tot €400 worden daarbij gedekt. Bekijk hier al onze verschillende assistance-formules.
Nog extra vragen? Raadpleeg ons contactformulier.
Hoe kan ik een offerte voor Home Assistance krijgen?
Op onze website vind je alle informatie over Home Assistance, de verschillende formules en hoeveel het kost.