Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Veelgestelde vragen over verwarmingsketel onderhoud

Waar kan ik informatie vinden over mijn onderhoudscontract?

Dit kan je vinden op je klantenzone.

 

Hier vind je alle informatie over je onderhoudscontract zoals: 
 

  • de startdatum van het contract;
  • de voorgestelde maand voor het volgende ketelonderhoud;
  • de datum van het onderhoud en de betreffende documenten.

 

Op deze pagina kan je ook de gegevens van je ketel raadplegen: merk en bouwjaar. Indien deze gegevens niet correct of nog niet in ons bezit zijn, kan je deze zelf aanvullen (deze gegevens staan vermeld op je ketel). De gegevens van je cv-ketel hebben wij nodig om het onderhoud correct uit te kunnen voeren.


Ik wil een afspraak maken voor het onderhoud van mijn verwarmingsketel.

Onze partner zal je per mail of telefonisch contacteren om een datum en tijdstip voor het onderhoud voor te stellen. Als dit voorstel je niet past, kan je dit steeds aanpassen.
Je kan de gewenste maand van het onderhoud vinden op je klantenzone.


Je kan deze aanpassen door op "Wijzigen" te klikken.


Waarmee moet ik rekening houden voor de uitvoering van het geplande onderhoud?

Voor de dag van het onderhoud, gelieve ervoor te zorgen dat:
 

  • indien je ketel niet werkt of foutboodschappen weergeeft, je eerst je ketel laat herstellen. Je kan hiervoor contact opnemen met ons;
  • de technieker makkelijk toegang heeft tot je ketel (verwijder eventuele hindernissen) en de interventie in alle veiligheid kan doorgaan;
  • onze technieker de mogelijkheid heeft tot parkeren in de buurt. Hou best rekening met marktdagen, kermis, wegenwerken, bezoekerspas,...

Wat houdt een onderhoud van mijn verwarmingsketel precies in?

Het onderhoud zal gebeuren conform de toepasselijke wetgeving, en zal onder meer inhouden:

 

* Voor een installatie op aardgas:

  • het reinigen van de ketel (brander, vlamkast, rookkast en afvoerkanaal)
  • de controle van het waterpeil
  • het invullen van het wettelijke reinigings- en verbrandingsattest
  • het bijvoegen van de meetstaat

 

* Voor een installatie op stookolie:

  • het reinigen van de ketel (brander, vlamkast, rookkast en afvoerkanaal)
  • het afstellen van de brander
  • vervangen van de sproeier indien nodig
  • de controle van het waterpeil
  • het volledig invullen van het reinigings- en verbrandingsattest
  • het bijvoegen van de meetstaat

Ik wil de datum van mijn onderhoud nakijken of wijzigen.

Je kan alle informatie over de planning van je onderhoud terug vinden op je klantenzone.

 

Daar vind je de geplande datum van je volgende onderhoud terug. Je kan deze aanpassen door op "Wijzigen" te klikken en dit tot 24 uur voor de geplande datum.

 

Als je afspraak nog niet is vastgelegd, vind je op deze pagina de voorgestelde maand van je volgende ketelonderhoud. Je kunt deze ook aanpassen door op "Wijzigen" te klikken.


Wat is de duurtijd van mijn onderhoudscontract?

Het onderhoudscontract is van onbepaalde duur, met telkens een voorzien onderhoud per jaar of elke 2 jaar.
 

Zie Contractuele voorwaarden


Waar kan ik de documenten van mijn reeds uitgevoerde onderhoud vinden?

Je vindt de documenten (verbrandingsattest, interventiefiche) terug in je klantenzone.


Ik heb een onderhoudscontract bij ENGIE en mijn verwarming werkt niet meer. Met wie moet ik contact opnemen om een interventie te regelen?

Reparaties aan je verwarmingsinstallatie zijn niet inbegrepen in een onderhoudscontract. Je kan een herstelling aanvragen bij verwarmingsproblemen. Via deze link kan je hier meer informatie over vinden.


Hoe selecteert ENGIE haar gespecialiseerde installateurs?

Wij werken enkel met erkende installateurs uit jouw regio die voldoen aan strikte vereisten en die werken aan ketels van verschillende merken.


Kunnen jullie alle merken van verwarmingsketels onderhouden?

We stellen een uitstekende service voorop. In de hierop volgende alfabetische lijst vind je de merken van ketels die wij van onderhoud kunnen voorzien:

ACV, Ariston, Atag, Bosch, Brötje, Buderus, Bulex, Chaffoteaux & Maury, Chappee, De Dietrich, Elco, Ferroli, GEMINOX, IDEAL, Immergas, Itho-Daalderop, Junkers,Nefit, Oertli, Radson, Rapido, Remeha, Riello,Saint Roch, Sime,Stelrad Group, Vaillant,Viessmann, Weishaupt, Wolf

 

Het onderhoud van volgende verwarmingstypes kunnen we helaas niet uitvoeren: pellets, biomassa, warmtepompen, gashaarden, gaskachels (of open haarden/ haard cassettes op gas), propaan gas, warm water boiler, G2/Warme lucht, elektriciteit.


Ik wil mijn onderhoudscontract opzeggen.

Je kan het onderhoudscontract op elk moment opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn van één maand via je klantenzone.

Zodra je verzoek is ingediend, ontvang je een bericht waarin de opzegging van jouw contract bevestigd wordt.

Houd er echter rekening mee dat het resterende bedrag van een onderhoud, indien uitgevoerd, via één factuur aan jou gefactureerd zal worden. Indien er (nog) geen onderhoud werd uitgevoerd, dan worden de reeds uitgevoerde betalingen teruggestort.

Vergeet niet dat het onderhoud van je ketel door een bevoegde technicus een wettelijke verplichting is. Heb je je onderhoudscontract “per ongeluk” opgezegd, vraag dan een nieuw onderhoudscontract aan via deze link.


Ik ga verhuizen, wat gebeurt er met mijn onderhoudscontract?

Wanneer je ons meedeelt dat je verhuist, zullen wij het contract op jouw oude adres opzeggen. Wij maken een nieuw contract aan op je nieuwe adres indien je dit wenst.

Voor het contract op je oude adres maken we een afrekening:
 

  • indien je je onderhoud al gehad hebt wordt het resterend bedrag eenmalig afgerekend.
  • indien je nog geen onderhoud gehad hebt betalen we je de maandelijkse bedragen die je al gestort had terug.

Als je een verhuis wil melden, kan je dat doen via deze link:

Verhuizen


Ik verander van energieleverancier, wat gebeurt er met mijn onderhoudscontract?

Als je verandert van energieleverancier blijft je onderhoudscontract actief. Je kan je onderhoudscontract blijven beheren via je klantenzone.


Ik ben niet tevreden over het ketelonderhoud, wat kan ik doen?

Het spijt ons te horen dat de zaken niet zijn gegaan zoals gepland. Hoewel we alles doen om je te helpen, kan je jouw ontevredenheid uiten door dit te melden via het contactformulier.