Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Informatie over je energiecontract

Heb je vragen over je nieuwe contract? Wens je meer informatie over de diensten en voordelen die je kan genieten? Bekijk hier de meestgestelde vragen.

Over je UP-contract

Voorwaarden van toepassing op contracthernieuwingen vanaf 01/11/2023

Waarom stopt mijn UP-contract?

UP was een contract dat je een vaste prijs garandeerde gedurende 4 jaar. Deze termijn van 4 jaar is bereikt en UP wordt niet meer aangeboden. We zetten je UP-contract automatisch om in een EASY Pro contract met vaste prijs. Hiervoor hoef je niets te doen. Toch liever een ander energiepack? Dat kan via de klantenzone.

Meer weten over...
Je energie (elektriciteit en/of gas)
Lees meer

Je boxx
 
 

Lees meer

Je dienst Home Maintenance
 

Lees meer
Je dienst Home Repair/Home Assistance
Lees meer

 

Over mijn energie (elektriciteit/gas)

Waarom krijg ik een EASY Pro contract met vaste prijs aangeboden?

Het energiecontract EASY Pro vast is het contract dat het dichtst aansluit bij je UP-contract.


Blijft de optie met groene energie behouden in mijn nieuwe EASY Pro contract met vaste prijs?

Ja, we bieden je ter vervanging van UP een energiecontract aan dat het meeste op UP lijkt. Het voorstel EASY Pro vast is met groene energie inbegrepen en geeft je de zekerheid dat je elektriciteit 100% groen is en geproduceerd wordt uit hernieuwbare energiebronnen.


Kan ik een ander energiepack kiezen?

Ja, natuurlijk! Je kan via de klantenzone zelf het contract kiezen dat beter bij je verwachtingen past.


Wat moet ik doen om te genieten van het aanbod met EASY Pro vast?

Je moet zelf niets doen. Je nieuwe EASY Pro contract met vaste prijs zal automatisch van start gaan na afloop van je UP-contract. In de communicatie die we je toestuurden, kan je zien op welke datum dat juist is.


Moet ik mijn voorschot aanpassen?

Om verrassingen bij je jaarlijkse afrekening te vermijden, is het altijd goed om je voorschot te controleren. Dat kan met onze gratis tools Smart app en Check&Save.


Moet ik mijn meterstanden laten opnemen?

Nee, dat is niet nodig. We zullen je verbruik op de datum van de wijziging van het contract schatten op basis van een gemiddeld verbruiksprofiel.

Zal ik een afrekening ontvangen?

Je ontvangt je factuur op hetzelfde moment als de vorige jaren. De afrekening zal rekening houden met de aanpassingen van het contract en de datum.

Over boxx

Wat verandert er met betrekking tot mijn boxx servicecontract?

Je boxx servicecontract wordt, samen met je UP-contract, automatisch stopgezet. Maar boxx zal wel nog steeds blijven werken als lokale thermostaat. Je kan met andere woorden geen gebruik meer maken van de diensten van boxx.

Wat houdt de stopzetting concreet in?

Bediening vanop afstand via de app en je verbruikshistoriek raadplegen (in kWh/m³ en euro) zijn niet meer mogelijk.
• Indien je een Water kit en/of Solar kit hebt: opvolging van je waterverbruik en/of zonneproductie is niet meer mogelijk. Nieuwe kits kunnen niet meer besteld worden.
• boxx is niet meer onder garantie.
• We kunnen geen herstellingen meer uitvoeren aan boxx, ook niet betalend.
• Bij een verhuis is het niet mogelijk om boxx te installeren op het nieuwe adres.

Maar geen nood: uiteraard bieden we je een alternatief aan om inzichten te krijgen in je verbruik en je kosten onder controle te houden.

Inwoner van Vlaanderen en heb je een digitale meter? De gratis Smart app geeft je alle nodige inzichten en tips.

Inwoner van Brussel of Wallonië en heb je een analoge meter? Met Check&Save krijg je alle nodige verbruiksinzichten en -tips.


Kan ik boxx blijven gebruiken?

Je kan je boxx blijven gebruiken als lokale thermostaat (zonder wifiverbinding) om je gas- en elektriciteitsverbruik live te volgen, maar zonder historiek of inzicht in je kosten. Je kan voortaan dus geen gebruik meer maken van de diensten van boxx.


Blijf ik eigenaar van boxx?

Ja, je blijft eigenaar en kan boxx nog als lokale thermostaat gebruiken. Je hoeft het toestel niet terug te sturen en wij komen het toestel niet ophalen bij je thuis.

Nu de diensten van boxx volledig stopgezet zijn: hoe kan ik inzichten krijgen in mijn verbruik om mijn kosten onder controle te houden?

Geen nood, we bieden je nieuwe oplossingen aan om je verbruik en kosten op de voet op te volgen.

Ben je inwoner in Vlaanderen, beschik je over een digitale meter en heb je een elektriciteitscontract bij ENGIE?

In dat geval kan je je verbruik en kosten in detail opvolgen via onze gratis Smart app. De drie grootste troeven?

• Je weet precies hoeveel je verbruikt per uur, dag, maand en jaar.
• Je blijft een stap voor op je energiefactuur, door een up-to-date overzicht van je (verwachte) totale factuur, voorschotten en jaarafrekening.
• Je krijgt proactief advies om je voorschot aan te passen, zodat je nooit te veel of te weinig betaalt.

Meer weten? Je ontdekt hier alles over de Smart app.

Ben je inwoner van Brussel of Wallonië? Of beschik je nog over een analoge meter?

Geen zorgen, ook voor jou bieden we een nieuwe oplossing aan: via Check&Save kan je je verbruik en kosten op de voet opvolgen.

Door regelmatig zelf je meterstanden door te geven, neem je controle over je energieverbruik. De voordelen van Check&Save?

• Je leert je verbruik beter te begrijpen en ziet de impact wanneer je slimmer omgaat met je energie.
• Je kiest een nieuw voorschotbedrag of laat je adviseren door ENGIE en past je voorschotbedrag aan in één enkele klik.
• Je krijgt een inschatting van je jaarafrekening op basis van je verbruik en vermijd zo verrassingen.

Meer weten? Je ontdekt hier alles over Check&Save.


Als ik een vraag of probleem heb met mijn boxx , krijg ik nog hulp en ondersteuning?

Nee, we kunnen je niet meer helpen met een herstelling van je boxx, aangezien boxx niet meer onder garantie is nu je UP-contract is verstreken.


Kan ik mijn boxx vervangen door een andere thermostaat?

Ja, je kan boxx vervangen door een andere thermostaat. Deze moet wel compatibel zijn met je verwarmingsketel.

Ik ga binnenkort zonnepanelen installeren. Hoe zal ik voortaan mijn productie en elektriciteitsverbruik kunnen opvolgen?

Opvolging via een Solar kit is niet meer mogelijk. Maar we bieden je een nieuwe oplossing: met onze gratis tools Smart app en Check&Save krijg je inzichten in hoeveel elektriciteit je precies verbruikt en injecteert.

Opgelet: de Smart app is enkel voor klanten die in Vlaanderen wonen, mét digitale meter en met minstens een elektriciteitscontract bij ENGIE. Gelden die voorwaarden niet voor jou, dan kan je gebruikmaken van Check&Save.

Meer weten? Lees alles over de Smart app en Check&Save.


Over mijn Home Maintenance

Verandert er iets aan mijn onderhoudscontract?

Neen, je onderhoudscontract loopt gewoon door en je geniet een exclusieve korting van 15% omdat je een UP-contract had. Blijf je bij ENGIE voor je energiecontract? Dan wordt je huidige onderhoudscontract via je voorschotfacturen afgerekend. Zo kan je makkelijk gespreid betalen. Blijf je niet bij ENGIE voor je energiecontract? Dan kan je je contract laten doorlopen en gebeurt de betaling na het onderhoud.

Kan ik mijn onderhoudscontract behouden wanneer ik geen energieklant meer ben bij ENGIE?

Ja, je onderhoudscontract is een apart contract en kan je gewoon laten doorlopen. Je blijft dus klant bij ENGIE voor het onderhoud tot je zelf je contract hiervoor opzegt. Je kan geen gebruik meer maken van de gespreide betalingen via je voorschot, dus betaal je gewoon na het onderhoud. Je blijft genieten van de andere voordelen, geen zorgen.

Hoe kan ik mijn onderhoudscontract opzeggen?

Je kan het onderhoudscontract op elk moment opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn van één maand. Bekijk hoe via de Contractuele voorwaarden.

 

Over Home Repair/Home Assistance

Waarom biedt ENGIE geen hersteldienst meer aan? Biedt ENGIE een alternatief aan voor de hersteldienst?

Hoe kan ik een offerte voor Home Assistance krijgen?