Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Opgelet: frauduleuze e-mail van het type “phishing”

We hebben vastgesteld dat bedrieglijke personen uit naam van ENGIE een frauduleuze e-mail hebben verstuurd, zowel aan klanten als niet-klanten.

Daarin wordt gevraagd om je energiefactuur te betalen omdat de domiciliëring niet kon doorgaan.

Doe dit niet, want het gaat om frauduleuze berichten.

Heb je dergelijke e-mail ontvangen (hieronder een woordje uitleg hoe je die kan herkennen), gelieve er geen rekening mee te houden.

phising laptop visa electrabel

Hoe herken je een phishing bericht?

  • De e-mail bevat vaak taalfouten.
  • De informatie is niet juist of onvolledig. Wij verwijzen nooit naar een factuur zonder de correcte factuurnummer mee te geven. Wij verwijzen voor eventuele aanvullingen van gegevens altijd naar je persoonlijke (beveiligde) klantenzone. Deze is alleen toegankelijk met je login en je paswoord. 
  • Wij vragen nooit kredietkaartgegevens aan onze klanten.
  • Mogelijk lijkt de e-mail lay-out op die die we zelf sturen, maar het gaat wel degelijk om een kopie.