Wat moet ik doen als de meterstanden op mijn factuur niet juist zijn?

Als de meterstanden die op je afrekening vermeld staan niet correct zijn, kan je deze aanpassing eenvoudig zelf online aanvragen.

Klik op het bedrag van je jaarafrekening, dat je hier in de lijst vindt (niet op de pdf). 
Selecteer “Meterstand niet correct?” en geef je correcte meterstand in. Je aanvraag vertrekt onmiddellijk naar je distributienetbeheerder.

Hou er rekening mee dat de rechtzetting even kan duren. In afwachting moet je jouw afrekening niet betalen.


Wil je de meterstanden op je slotfactuur rechtzetten?
Neem rechtstreeks contact op met je distributienetbeheerder (Vlaanderen, Wallonië, Brussel) en bezorg hen het overnamedocument. Zo ben je zeker van een snelle rechtzetting.

Heb je een defecte meter? Neem dan rechtstreeks contact op met je distributienetbeheerder (Vlaanderen, Wallonië, Brussel). Indien nodig kan je een afspraak maken voor nazicht van je meter. Indien er een rechtzetting nodig is, ontvangen wij nadien aangepaste verbruiksgegevens voor een nieuwe afrekening.

In uitzonderlijke gevallen ontvangen we de nodige gegevens later dan voorzien van je distributienetbeheerder. Dit komt door problemen met het nieuwe platform, beheerd door Atrias, dat gegevens uitwisselt tussen de verschillende partijen op de energiemarkt. Bijgevolg kunnen wij ook je afrekening niet op tijd opmaken.
Het spijt ons voor het ongemak. We doen alles wat binnen onze mogelijkheden ligt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.
Woon je in Vlaanderen, en wil je weten of er voor jouw EAN een probleem is op dit platform, kan je dit zelf nakijken op de website van Fluvius.
 

Een rechtzetting aanvragen

Veelgestelde vragen