Waarom vraagt ENGIE om mijn meterstanden op, terwijl ik een digitale meter heb?

Als je een digitale meter hebt, hoef je niet meer jaarlijks je meterstanden door te geven voor de jaarlijkse facturatie. Je netbeheerder leest je meter op afstand uit en stuurt ons je officiële meterstanden om je jaarlijkse afrekening op te maken.

Voor de dagelijkse opvolging van je verbruik ontvangt ENGIE echter niet automatisch je meterstanden, ondanks je digitale meter. We raden je daarom aan om je meterstanden handmatig in te voeren via de Smart App of Energy Monitor, zodat je je verbruik kunt volgen en advies kunt krijgen om je voorschot aan te passen op basis van je werkelijke verbruik. Als je klant bent in Vlaanderen met een digitale meter, heb je meer geluk: Fluvius kan de gegevens automatisch aan ENGIE doorgeven, mits je expliciete toestemming om je gegevens te delen. Het toestemmingsproces is geïntegreerd in de Smart App. Helaas bieden de netbeheerders in Wallonië en Brussel deze mogelijkheid nog niet.

Veelgestelde vragen