Het snelste antwoord op jouw vragen vind je hieronder
Voer een simulatie uit en kies je pack, zo simpel is het!
Om je toch wat extra info te geven:
Indien je ons contacteert voor je huidig pand, neem dan zeker de afrekening van je huidige energieleverancier bij de hand. Zo heb je alle nodige info.
Indien je ons contacteert voor een nieuw pand, noteer dan al je meterstanden en hou ze bij de hand.
De redenen om klant te worden bij ons? Ontdek ze hier.
Is je verwarming stuk en wens je gebruik te maken van onze diensten? Raadpleeg volgende pagina voor meer informatie: https://www.engie.be/nl/professionals/herstelling-onderhoud/pechbijstand-zaak
Ja, elke verwarmingsinstallatie moet wettelijk jaarlijks (stookolie) of 2-jaarlijks (aardgas) onderhouden en gekeurd worden. Ook nieuwe installaties moeten gekeurd worden.
Bij Engie kan je terecht voor het onderhoud van je verwarmingsketel. Onze onderhoudsdienst zorgt ervoor dat je ketel tip top in orde is. Meer informatie hierover kan je vinden via deze link.
Wil je meer informatie over het vervangen van je verwarmingsketel? Raadpleeg dan volgende pagina: https://www.engie.be/nl/professionals/verwarmingsketel-vervangen
Wil je meer informatie over het plaatsen van zonnepanelen? Meer informatie over wat Engie tebieden heeft vind je via deze link
Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.
Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe pand te regelen:
Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige pand:
Je meternummer(s) van je elektriciteits- en gasmeter kan je terugvinden
Vind je distributienetbeheerder in:
Als je een nieuw pand bouwt, moet deze aangesloten worden op het elektriciteits- en gasnet. De installatie van nieuwe meters regel je met je distributienetbeheerder.
Je kan je EAN-code terugvinden:
Vind je distributienetbeheerder in:
Je verhuis naar je nieuwe pand kan je makkelijk online doorgeven. Neem volgende gegevens bij de hand:
Het is niet verplicht om een energieovernamedocument in te vullen, maar we raden het wel aan.
Mocht er immers een fout bij de verwerking gebeuren, of er komt discussie over de meterstanden, dan is het energieovernamedocument het enige geldige bewijs van de correcte meterstanden.
Het document dien je niet op te sturen, maar hou je bij als bewijs voor het geval er een probleem zou zijn.
Een energieovernamedocument wordt best ingevuld in geval van:
Op het energieovernamedocument vul je met de betrokken partijen de datum van de overdracht en de meterstanden van elektriciteit en gas in (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven).
Verhuis je? Dan vul je zowel voor het oude als nieuwe adres een document in.
Beschik je over een installatie voor productie van hernieuwbare energie (vb. zonnepanelen), gebruik dan dit specifieke overnamedocument. In andere gevallen kan je het blanco document via deze link downloaden
Energie in je nieuwe pand? Je verhuis regelen
Je energiecontract stoppen in je vorige pand? Een slotfactuur aanvragen
Heb je een verhuisaanvraag ingediend of een slotfactuur aangevraagd? De status van je aanvraag kan je volgen op het dashboard van je online klantenzone. Klik hier indien je de status van je aanvraag wilt raadplegen.
Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.
Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe pand te regelen:
Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige pand:
Bekijk hier alles wat je moet weten om te veranderen van leverancier.
Heb je een interessant voorstel gekregen van een andere leverancier? Neem dan even de tijd om je nieuwe tarief vrijblijvend te vergelijken met onze meest recente prijzen. In enkele klikken ken je het resultaat.
Neen, wij maken niet automatisch een slotfactuur op wanneer je verhuisd bent naar je nieuwe pand. Je energiecontract in je nieuwe pand kan immers al beginnen terwijl je ook nog energie verbruikt in je vorige pand.
We maken een slotfactuur voor je oude adres wanneer de nieuwe bewoner zich aanmeldt of wanneer je ons zelf de nodige gegevens bezorgt. Dit kan je gemakkelijk online. Neem volgende gegevens bij de hand:
Klassieke meter
Elektriciteit:
Op enkelvoudige meters, tweevoudige meters en exclusief nachtmeters kan je de meterstanden meteen lezen. Bij een tweevoudige meter heb je twee meterstanden: een voor je piekverbruik (zonnetje) en een voor je dalverbruik (maantje).
Cijfers na de komma moet je niet noteren.
Gas:
Je leest de meterstand af op de teller die op de gele (gas)leiding is aangesloten.
Cijfers na de komma moet je niet noteren.
Digitale meter
Elektriciteit:
De meterstanden verschijnen op het display van je digitale meter. Via de bedieningsknop kan je ook door het display scrollen.
De schermen 1.8.1 en 1.8.2 tonen hoeveel stroom je verbruikt.
1.8.1 verbruik "dag"
1.8.2 verbruik "nacht"
Heb je een enkelvoudig uurtarief, dan tel je de twee meterstanden van schermen 1.8.1 en 1.8.2 op.
Heb je zonnepanelen, dan tonen de schermen 2.8.1 en 2.8.2 hoeveel stroom je aan het net teruggeeft.
2.8.1 injectie "dag"
2.8.2 injectie "nacht"
Gas:
Met een druk op de bedieningsknop licht het display op en kan je de gasmeterstand aflezen.
Opgelet, in het kader van een verhuis, is het niet nodig om zelf je meterstanden te noteren en aan ons door te geven. De gegevens worden vanop afstand uitgelezen en via de netbeheerder aan ons doorgestuurd.
De EAN-code(s) van je huidige pand kan je terugvinden op je jaarfactuur en op je online klantenzone.
Heb je de EAN-codes nodig van je nieuwe pand, dan bel je best naar je distributienetbeheerder of vraag je het na bij de persoon die op dit moment in het pand verblijft.
Vind je distributienetbeheerder in:
De EAN-code bestaat uit 18 cijfers en begint met 54 (vb. 541448823456789125).
EAN staat voor European Article Numbering.
Leveranciers en distributienetbeheerders gebruiken deze codes om leveringspunten voor elektriciteit of gas te identificeren. Elke elektriciteits- en gasaansluiting op het distributienet van de netbeheerder heeft een aparte EAN-code. Een verhuis of een leverancierswissel zullen vlotter verlopen indien je ons deze code kan meedelen.
Hier zijn 2 mogelijkheden.
Je verbruikt het hele jaar door energie. Een maal per jaar worden je meterstanden opgenomen, en sturen we je een afrekening voor het voorbije verbruiksjaar. Om te vermijden dat er op dat moment een grote kost (voor het volledige jaar) moet betaald worden, maken wij tussentijdse facturen op. Zo betaal je elke maand een voorschot dat overeenstemt met 1/12 van de geschatte kost voor dat jaar.
Wil je weten wanneer we je volgende afrekening opmaken?
In online klantenzone kan je jouw factuurdatum raadplegen.
Je vindt er ook een overzicht van de facturen die reeds opgemaakt werden.
De opmaakdatum van je tussentijdse facturen raadpleeg je hier.
Hou er wel rekening mee dat het - zowel voor je afrekening als tussentijdse factuur - 2 à 3 dagen duurt alvorens je het factuurdocument zelf kan raadplegen in je online klantenzone.
Wanneer word je volgende afrekening opgemaakt?
Zie je ondanks bovenstaande uitleg geen factuur? Het kan dat je facturatie geblokkeerd is doordat de energiemarkt een nieuw informaticaplatform in gebruik heeft genomen. We doen er alles aan om je facturatie zo snel mogelijk te deblokkeren. Onze excuses alvast.
Je voorschot is een bedrag dat bepaald wordt op basis van je verbruik en je type contract.
Wanneer we je afrekening opmaken, gebruiken we de meest recente informatie over je verbruik, de prijzen en het weer om je nieuw voorschot zo correct mogelijk te voorspellen.
Beschik je over extra informatie? bijvoorbeeld een plotse leegstand of een langere afwezigheid?
Je kan steeds je voorschot zelf aanpassen via deze link.
Je kan ook steeds gebruik maken van onze berekeningstool.
Je kan het bedrag van je voorschotten zelf verhogen of verlagen als je dat wenst. De beste manier om dit te doen is door je meterstanden regelmatig op je online klantenzone in te geven. We gaan dan na of je voorschot nog afgestemd is op je echte verbruik. Als dat niet het geval is, dan stellen we je een aangepast voorschot voor.
In specifieke gevallen kunnen we de berekening niet maken, maar ook dan kan je je voorschotten aanpassen op basis van je eigen inschatting, zonder meterstanden. Wij raden je echter aan je voorschot niet te veel te verlagen, om te vermijden dat je veel moet bijbetalen op je afrekening.
Je betaalfrequentie
Kies het ritme dat het beste bij je past: maandelijks, tweemaandelijks, driemaandelijks of zesmaandelijks.
Je facturatiedatum
Je kan zelf de voorkeursdag voor de facturatie kiezen. Deze wijziging geldt dan voor alle facturen en de facturatiedatum komt overeen met de uitgiftedatum van je facturen. Je ontvangt je facturen binnen 2-3 dagen na uitgifte via het gekozen kanaal (e-mail, zoomit of post).
Je betaalopties
Kies voor een automatische betaling van je facturen via domiciliëring: je wint tijd, je vermijdt herinneringskosten en je beschermt het milieu omdat je minder of zelfs geen papieren facturen meer krijgt als je opteert om je jaarafrekening via e-mail te ontvangen.
Ben je een factuur verloren, heb je ze niet ontvangen of heb je een kopie nodig voor je boekhouding?
In je online klantenzone heb je de mogelijkheid om de facturen van de voorbije 2 jaar te raadplegen en te downloaden. Klik daarvoor op het PDF-icoontje naast de betrokken factuur.
Werd je factuur recent opgemaakt? Hou er dan rekening mee dat deze pas na 2 à 3 dagen zichtbaar is in je online klantenzone.
Met een domiciliëring betaal je je facturen automatisch. Op die manier hoef je niet te denken aan je betalingen.
ENGIE probeert ook om dit zo milieu- en klantvriendelijk mogelijk te regelen, zonder papieren formulieren en rompslomp voor jou.
Wil je een domiciliëring activeren?
Nadat je via deze link jouw bankrekeningnummer en voorkeuren hebt ingevoerd, brengen wij dit verder in orde met je bank.
Indien je wenst sturen we je ook een sms of e-mail wanneer je tussentijdse factuur of afrekening betaald wordt.
Wil je jouw rekeningnummer veranderen?
Klik dan op deze deze link, voer je nieuw rekeningnummer in en bevestig met de code die je van ons via SMS of e-mail ontvangt.
Wil je jouw domiciliëring annuleren?
Of het nu tijdelijk is (bijvoorbeeld door een aanpassing van de titularis van het contract) of permanent (bijvoorbeeld door een overlijden of stopzetting van contract), klik dan op deze link om je domiciliëring stop te zetten.
Je domiciliëring stopt dan onmiddellijk. Vergeet je volgende facturen niet te betalen via overschrijving.
Wil je de factuur via e-mail activeren?
Klik op deze link om deze optie te activeren. Je kan op elk moment het e-mail adres aanpassen.
Wil je het e-mail adres aanpassen?
Klik op deze link om het e-mail adres aan te passen.
Hou er wel rekening mee dat alle communicatie via e-mail wordt gestuurd naar het nieuwe adres vanaf je aanpassing.
Heb je de factuur via e-mail niet in je inbox ontvangen?
Controleer zeker even naar welk e-mail adres wij je facturen sturen via deze link. Indien het niet correct is kan je het aanpassen.
Indien dat niet de oorzaak is en je facturen zich ook niet in je spam of ongewenste e-mail bevinden, raden we je aan om de adressen engie@document.engie.be en engie@e-news.engie.be toe te voegen aan je contactlijst. Door de parameters van je inbox aan te passen kan je ons ook als veilige afzender registreren.
Indien dit je probleem niet oplost kan onze klantendienst je verder helpen.
Wil je de factuur via e-mail stop zetten?
Via deze link kan je ervoor kiezen om de factuur via e-mail te stoppen. Van zodra je deze optie activeert, worden je facturen weer via de post verstuurd.
De pagina met informatie over het beheer van je facturen kan je ook via onderstaande knop. weg terugvinden: Mijn account > Je facturen en betalingen > Je betaalopties
Dan hoef je ons niet onmiddellijk te contacteren. Wij wijzen je betaling automatisch toe aan je klantennummer. Wacht even af en controleer je saldo een vijftal dagen na je betaling in je online klantenzone.
Zelfs indien je zonder gestructureerde mededeling betaalde is het niet nodig ons te contacteren. Indien je je gewoonlijke rekeningnummer gebruikte wijzen we je betaling ook automatisch toe.
Indien je teveel betaalde en je hebt verder geen openstaand saldo, betalen wij het teveel betaalde automatisch terug. Hou er rekening mee dat het even kan duren voor het geld terug op je rekening staat.
Indien je wilt kun je je abonneren op een sms of e-mail die wij je sturen nadat wij je betaling ontvangen hebben. Abonneer je hierop in je online klantenzone.
Wil je weten wanneer we je volgende afrekening opmaken?
In online klantenzone kan je jouw factuurdatum raadplegen.
Je vindt er ook een overzicht van de facturen die reeds opgemaakt werden.
De opmaakdatum van je tussentijdse facturen raadpleeg je hier.
Hou er wel rekening mee dat het - zowel voor je afrekening als tussentijdse factuur - 2 à 3 dagen duurt alvorens je het factuurdocument zelf kan raadplegen in je online klantenzone.
Wanneer word je volgende afrekening opgemaakt?
Zie je ondanks bovenstaande uitleg geen factuur? Het kan dat je facturatie geblokkeerd is doordat de energiemarkt een nieuw informaticaplatform in gebruik heeft genomen. We doen er alles aan om je facturatie zo snel mogelijk te deblokkeren. Onze excuses alvast.
Je ontvangt van ons 12 facturen op een jaar: 11 voorschotfacturen en 1 afrekening (sommige klanten kiezen er zelf voor om halfjaarlijks, trimestrieel of om de 2 maanden facturen te ontvangen).
Op de voorschotfacturen wordt elke maand een bedrag aangerekend. Dit bedrag is 1/12 van het bedrag dat we inschatten voor je volledige verbruiksjaar. De bedoeling is dus dat je op je afrekening enkel nog je laatste 1/12 betaalt. Op je jaarafrekening bekijken we wat je totale kost was voor het voorbije verbruiksjaar. Dit kan schommelen door de weersomstandigheden, je verbruiksgewoontes, maar ook omdat in de loop van het jaar de energieprijzen, de netwerkkosten of taxen gewijzigd zijn.
Is je afrekening hoger dan je maandelijkse voorschot?
Dat komt omdat we je laatste 1/12 van de ingeschatte kost aangerekend hebben + de meerprijs zoals hierboven vermeld.
Is je afrekening lager dan je maandelijkse voorschot?
Dan was de inschatting voor de kost van je verbruiksjaar ongeveer juist. Je laatste 1/12 bedrag is aangepast en dekt de resterende kost voor je volledige verbruiksjaar.
Krijg je terug op je afrekening?
Dan was de kost voor je energieverbruik van het voorbije jaar te hoog ingeschat. Je hebt met je 11 voorschotten de volledige kost al betaald. Het teveel betaalde bedrag wordt je terugbetaald.
Ben je een factuur verloren, heb je ze niet ontvangen of heb je een kopie nodig voor je boekhouding?
In je online klantenzone heb je de mogelijkheid om de facturen van de voorbije 2 jaar te raadplegen en te downloaden. Klik daarvoor op het PDF-icoontje naast de betrokken factuur.
Werd je factuur recent opgemaakt? Hou er dan rekening mee dat deze pas na 2 à 3 dagen zichtbaar is in je online klantenzone.
Het bedrag van je energiefactuur is méér dan de energieprijs zelf. Je factuur bestaat uit 3 verschillende delen.
• De prijs voor je energie zelf. Dit is het enige deel van je factuur dat door ENGIE bepaald wordt.
• Een tweede deel van je factuur zijn alle kosten die je betaalt aan de netbeheerders. Dit is de kost die je betaalt om de energie bij je zaak te krijgen of om het netwerk te gebruiken. Deze betaling wordt door ENGIE integraal doorgestort aan de netbeheerders.
• Een derde deel zijn de taksen en heffingen. Deze kost wordt door ENGIE integraal doorgestort aan de overheden.
Wil je weten welke pack je momenteel hebt?
Of je contractuele documenten raadplegen?
Klik op onderstaande link om een overzicht van je contracten voor Energie en Producten & Diensten te raadplegen per adres.
Via je online klantenzone kan je in sommige gevallen een afbetalingsplan aanmaken om één of meerdere facturen in schijven te betalen. Je kan zelf de rekeningen voor uw afbetalingsplan kiezen, alsook het aantal schijven en de bedragen.
Dan hoef je ons niet onmiddellijk te contacteren. Wij wijzen je betaling automatisch toe aan je klantennummer. Wacht even af en controleer je saldo een vijftal dagen na je betaling in je online klantenzone.
Zelfs indien je zonder gestructureerde mededeling betaalde is het niet nodig ons te contacteren. Indien je je gewoonlijke rekeningnummer gebruikte wijzen we je betaling ook automatisch toe.
Indien je teveel betaalde en je hebt verder geen openstaand saldo, betalen wij het teveel betaalde automatisch terug. Hou er rekening mee dat het even kan duren voor het geld terug op je rekening staat.
Indien je wilt kun je je abonneren op een sms of e-mail die wij je sturen nadat wij je betaling ontvangen hebben. Abonneer je hierop in je online klantenzone.
De jaarlijkse meteropname wordt uitgevoerd door een onafhankelijk meteropnamebedrijf, op vraag van je distributienetbeheerder. Zij bezorgen ons vervolgens je verbruiksgegevens. Daarmee berekenen wij je jaarafrekening. Als je geen echte meterstanden doorgegeven hebt, dan ontvangen wij geschatte meterstanden van de distributienetbeheerder. Als je vaststelt dat deze geschatte meterstanden sterk afwijken van je echte meterstanden, kan je je jaarafrekening door ons laten aanpassen op basis van de echte meterstanden.
Selecteer via deze link de betrokken afrekening en kies voor de optie "meterstand niet correct".
Geef je correcte meterstand in, je aanvraag vertrekt onmiddellijk naar je distributienetbeheerder.
Hou er rekening mee dat de rechtzetting even kan duren. In afwachting moet je jouw afrekening niet betalen.
Als de meterstanden die op je afrekening vermeld staan niet correct zijn, kan je deze aanpassing eenvoudig zelf online aanvragen.
Indien de vervaldatum van je factuur nog niet voorbij is, kan je dit onmiddellijk hier doen.
Indien de vervaldatum wel al voor bij is, selecteer je via deze link de betrokken afrekening en kies voor de optie "meterstand niet correct".
Geef je correcte meterstand in, je aanvraag vertrekt onmiddellijk naar je distributienetbeheerder.
Hou er rekening mee dat de rechtzetting even kan duren. In afwachting moet je jouw afrekening niet betalen.
Wil je de meterstanden op je slotfactuur rechtzetten?
Neem rechtstreeks contact op met je distributienetbeheerder (Vlaanderen, Wallonië, Brussel) en bezorg hen het overnamedocument. Zo ben je zeker van een snelle rechtzetting.
Ook voor problemen omtrent het functioneren van je meter, neem je rechtstreeks contact op met je distributienetbeheerder (Vlaanderen, Wallonië, Brussel). Indien nodig kan je een afspraak maken voor nazicht van je meter. Indien er een rechtzetting nodig is, ontvangen wij nadien aangepaste verbruiksgegevens voor een nieuwe afrekening.
Geef je correcte meterstand in, je aanvraag vertrekt onmiddellijk naar je distributienetbeheerder.
Hou er rekening mee dat de rechtzetting even kan duren. In afwachting moet je jouw afrekening niet betalen.
Wil je de meterstanden op je slotfactuur rechtzetten?
Neem rechtstreeks contact op met je distributienetbeheerder (Fluvius, Ores, Sibelga,...) en bezorg hen het overnamedocument. Zo ben je zeker van een snelle rechtzetting.
Ook voor problemen omtrent het functioneren van je meter, neem je rechtstreeks contact op met je distributienetbeheerder (Fluvius, Ores, Sibelga,...). Indien nodig kan je een afspraak maken voor nazicht van je meter. Indien er een rechtzetting nodig is, ontvangen wij nadien aangepaste verbruiksgegevens voor een nieuwe afrekening.
Het overzicht van je onbetaalde facturen kan je eenvoudig online raadplegen via je online klantenzone.
Met een domiciliëring betaal je je facturen automatisch. Op die manier hoef je niet te denken aan je betalingen.
ENGIE probeert ook om dit zo milieu- en klantvriendelijk mogelijk te regelen, zonder papieren formulieren en rompslomp voor jou.
Wil je een domiciliëring activeren?
Nadat je via deze link jouw bankrekeningnummer en voorkeuren hebt ingevoerd, brengen wij dit verder in orde met je bank.
Indien je wenst sturen we je ook een sms of e-mail wanneer je tussentijdse factuur of afrekening betaald wordt.
Wil je jouw rekeningnummer veranderen?
Klik dan op deze deze link, voer je nieuw rekeningnummer in en bevestig met de code die je van ons via SMS of e-mail ontvangt.
Wil je jouw domiciliëring annuleren?
Of het nu tijdelijk is (bijvoorbeeld door een aanpassing van de titularis van het contract) of permanent (bijvoorbeeld door een overlijden of stopzetting van contract), klik dan op deze link om je domiciliëring stop te zetten.
Je domiciliëring stopt dan onmiddellijk. Vergeet je volgende facturen niet te betalen via overschrijving.
Wil je de factuur via e-mail activeren?
Klik op deze link om deze optie te activeren. Je kan op elk moment het e-mail adres aanpassen.
Wil je het e-mail adres aanpassen?
Klik op deze link om het e-mail adres aan te passen.
Hou er wel rekening mee dat alle communicatie via e-mail wordt gestuurd naar het nieuwe adres vanaf je aanpassing.
Heb je de factuur via e-mail niet in je inbox ontvangen?
Controleer zeker even naar welk e-mail adres wij je facturen sturen via deze link. Indien het niet correct is kan je het aanpassen.
Indien dat niet de oorzaak is en je facturen zich ook niet in je spam of ongewenste e-mail bevinden, raden we je aan om de adressen engie@document.engie.be en engie@e-news.engie.be toe te voegen aan je contactlijst. Door de parameters van je inbox aan te passen kan je ons ook als veilige afzender registreren.
Indien dit je probleem niet oplost kan onze klantendienst je verder helpen.
Wil je de factuur via e-mail stop zetten?
Via deze link kan je ervoor kiezen om de factuur via e-mail te stoppen. Van zodra je deze optie activeert, worden je facturen weer via de post verstuurd.
De pagina met informatie over het beheer van je facturen kan je ook via onderstaande knop. weg terugvinden: Mijn account > Je facturen en betalingen > Je betaalopties
Via je online klantenzone kan je in sommige gevallen een afbetalingsplan aanmaken om één of meerdere facturen in schijven te betalen. Je kan zelf de rekeningen voor uw afbetalingsplan kiezen, alsook het aantal schijven en de bedragen.
Dan hoef je ons niet onmiddellijk te contacteren. Wij wijzen je betaling automatisch toe aan je klantennummer. Wacht even af en controleer je saldo een vijftal dagen na je betaling in je online klantenzone.
Zelfs indien je zonder gestructureerde mededeling betaalde is het niet nodig ons te contacteren. Indien je je gewoonlijke rekeningnummer gebruikte wijzen we je betaling ook automatisch toe.
Indien je teveel betaalde en je hebt verder geen openstaand saldo, betalen wij het teveel betaalde automatisch terug. Hou er rekening mee dat het even kan duren voor het geld terug op je rekening staat.
Indien je wilt kun je je abonneren op een sms of e-mail die wij je sturen nadat wij je betaling ontvangen hebben. Abonneer je hierop in je online klantenzone.
In heel specifieke gevallen is het niet mogelijk om je voorschot online te herberekenen. Bvb wanneer je zonnepanelen hebt of net geplaatst hebt. De opbrengst van je zonnepanelen (en je zelfverbruik in geval van injectie) kan moeilijk ingeschat worden. Net voor of na je afrekening is het ook niet mogelijk om je voorschot aan te passen. Wil je toch je voorschot laten nakijken, maar kan dit niet online? Bel ons dan op 078 78 20 20.
In sommige gevallen kan dit niet. Zie vraag hierboven.
Je kan je voorschot online aanpassen op je klantenzone. Je login of activeringscode vind je op je contract of een factuur.
Afhankelijk van je situatie, kan je je bedrag direct aanpassen en/of de berekening laten maken door de meterstanden in te geven. Op basis hiervan berekenen we je nieuwe voorschot.
Velen weten echter niet wat het juiste voorschotbedrag is. In sommige gevallen kan je er dan voor kiezen het bedrag te herberekenen. Dat gebeurt op basis van je meterstanden en je huidige prijs.
Kennen we niet alle gegevens om een juiste inschatting te maken? Dan vragen we je eerst om een aantal vragen i.v.m. je verwarming en je zaak in te vullen. Deze hebben we nodig om de berekening zo correct mogelijk te maken.
Er zijn echter een paar gevallen waar wij geen juiste inschatting kunnen maken. Bvb als je zonnepanelen hebt. We kunnen immers de weersomstandigheden en je verbruikspatroon nooit op voorhand inschatten.
Belangrijk om weten. Als de berekening uitwijst dat je een meerkost voor je verbruiksjaar zal hebben in vergelijking met de ingeschatte kost, dan zal deze meerkost verrekend worden op je resterende voorschotten. Als de berekening uitwijst dat je een minderkost voor je verbruiksjaar zal hebben in vergelijking met de ingeschatte kost, dan zullen je resterende voorschotten verlagen omdat ze rekening houden met deze minderkost.
Vb:
• Moet je nog 6 voorschotten betalen voor je jaarafrekening? Dan zal de meer- of minderkost verdeeld worden over de 6 resterende voorschotten.
• Heb je maar 3 voorschotten meer te betalen voor je afrekening? Dan wordt hetzelfde verschil verdeeld over 3 voorschotten. In dit geval zal de tijdelijke impact dus groter zijn.
We nemen hiervoor je meterstanden en dus je verbruik, alsook je huidige prijs. Als je prijs en/of je verbruik hoger of lager ligt in vergelijking met de oorspronkelijke bepaling van je voorschot, dan zal je een voorstel krijgen om je voorschot te verhogen of te verminderen. Je resterende voorschotten zullen in dat geval aangepast worden.
Voorbeeld:
• moet je nog 6 voorschotten betalen voor je jaarafrekening? Dan zal het verschil verdeeld worden over de 6 resterende voorschotten.
• heb je maar 3 voorschotten meer te betalen voor je afrekening? Dan wordt hetzelfde verschjl verdeeld over 3 voorschotten. In dit geval zal de tijdelijke impact dus groter zijn.
We raden je dit aan omdat je voorschotten waarschijnlijk niet voldoende zullen zijn om al je jaarlijkse verbruik te dekken.
Je kan zelf kiezen om je voorschot te verhogen en zo je betalingen te spreiden. Je kan er ook voor kiezen je voorschot nu niet aan te passen. Je betaalt de meerkost dan in 1 keer op de jaarafrekening.
In beide gevallen zal je voor je volledige verbruiksjaar hetzelfde bedrag betalen. Alleen kies jij of je de meerkost liever spreidt of in 1 keer betaalt op het moment van je afrekening.
Als je een digitale meter hebt (die op afstand uitgelezen kan worden), dan kan je ervoor kiezen om maandelijks een afrekening voor gas en elektriciteit te krijgen.
Je zal dan elke maand betalen voor het werkelijke verbruik van die maand. Opgelet, dit betekent ook dat je facturen tijdens de wintermaanden waarschijnlijk veel hoger zullen zijn dan tijdens de zomermaanden, aangezien het verbruik – voornamelijk van gas – in de winter veel hoger ligt. Dit in tegenstelling tot een gewone voorschotfactuur, waar je kosten gelijk verdeeld worden over het jaar en je dus elke maand hetzelfde bedrag betaalt.
Wil je omschakelen naar maandelijkse afrekeningen? Contacteer dan onze klantendienst. We dienen je aanvraag vervolgens in bij de distributienetbeheerder, die deze binnen een termijn van 20 werkdagen behandelt. Als alles in orde is, ontvang je vanaf de eerste dag van de daaropvolgende maand een maandelijkse afrekening.
Heb je geen digitale meter die op afstand uitgelezen kan worden, dan kan je geen maandelijkse afrekening krijgen.
Wil je weten welke pack je momenteel hebt?
Of je contractuele documenten raadplegen?
Klik op onderstaande link om een overzicht van je contracten voor Energie en Producten & Diensten te raadplegen per adres.
Wil je de prijs van je huidige pack vergelijken met de tarieven van onze andere packs en checken of een ander pack voordeliger zou zijn? Dit kan eenvoudig online.
De prijsfiche voor je huidige contract vind je terug op de contractbevestiging die je ontving bij aanvang van je contract. Je kan dit document online raadplegen in je professionele klantenzone onder de rubriek 'Je documenten'.
De huidige prijsfiches van ons volledige aanbod kan je hier raadplegen
Ja, want anders word je niet vergoed voor de elektriciteit die je op het net injecteert. Ben je al klant bij ENGIE? Dan moet je weten dat je bij ENGIE de meest voordelige tarieven op de markt* geniet en dat je er eenvoudig van kan profiteren. Vanaf het ogenblik dat we de informatie krijgen van Fluvius dat jij in het nieuwe systeem met injectietarief valt, nemen wij zelf contact met je op met een voorstel voor je injectie. Geen paniek indien je nog niks van ons hoorde. We contacteren je zeker! Alles wordt automatisch geregeld als je ons injectiecontract aanvaardt. Bekijk hier welk tarief voor injectie bij je contract hoort.
Ben je nog geen klant van ENGIE?
De tarieven stonden vorig jaar historisch laag omwille van de corona-crisis in een context van grote voorraden in Europa na uitzonderlijk warme jaren. Hierdoor heb je 1 jaar lang van uitzonderlijk lage tarieven kunnen genieten. De voorbije periode zijn de tarieven op de energiemarkt echter terug gestegen. Hierdoor ligt onze prijs vandaag hoger.
Je kan steeds een simulatie maken op onze website. Hier zie je onmiddellijk of we een interessanter contract hebben en kan je – indien je interesse hebt – het contract onmiddellijk aanpassen.
Je krijgt van ons een e-mail of brief waarbij wij je alle informatie doorspelen met betrekking tot je aangegane contract.
In deze communicatie is aangegeven wat de mogelijke bevestigingsmogelijkheden zijn, we sommen deze voor je op :
Je contract wordt via e-mail of brief naar je opgestuurd.
Indien je het contract via brief ontvangen hebt, zal je op het antwoordformulier je persoonlijke code terug vinden.
Indien je het contract via e-mail ontvangen hebt, zal deze code in de e-mail terug te vinden zijn.
Opmerking: Niet in alle gevallen dien je je contract te bevestigen, indien je geen persoonlijke code op je contract/ e-mail hebt ontvangen is dit geen vergetelheid maar omdat in jouw geval geen bevestiging nodig is.
Ben je telefonisch een contract aangegaan? Wel, dan hebben we een bevestiging nodig van jouw contract. (via onze website, telefonisch via het gratis nummer 0800 60361, of via het opsturen van het antwoordformulier terug te vinden op jouw contract).
Heb je contract afgesloten via de website? Alles is in orde, je hoeft niets meer te ondernemen.
Opmerking: Je dient je contract slecht eenmalig te bevestigen. Ook al loopt het over meerdere jaren.
Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.
Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe pand te regelen:
Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige pand:
Bekijk hier alles wat je moet weten om te veranderen van leverancier.
Heb je een interessant voorstel gekregen van een andere leverancier? Neem dan even de tijd om je nieuwe tarief vrijblijvend te vergelijken met onze meest recente prijzen. In enkele klikken ken je het resultaat.
Voor contracten met een vaste energieprijs sturen wij je 2 maanden voor de vervaldatum van je contract een nieuw prijsvoorstel. Je hoeft hier zelf niks voor te doen. Als u een contract hebt met een variabele energieprijs, blijft uw variabele energieprijsformule van toepassing tenzij er een wijziging is in de variabele prijsformule, die zal u dan worden meegedeeld 2 maanden voor de vervaldatum van je contract. Je kan steeds je prijs raadplegen en vergelijken via volgende link.
Als eigenaar kan je een leegstandstarief kiezen voor de periode tussen twee huurders. Met het contract voor Leegstand betaal je geen vaste vergoeding, maar wel een hogere prijs per kWh. Dit tarief is voordelig bij een zeer laag energieverbruik in afwachting van een nieuwe huurder of koper.
Bij energieverbruik tijdens verbouwingswerken of effectieve uitbating kies je best een ander tarief.
Ja, want anders word je niet vergoed voor de elektriciteit die je op het net injecteert. Ben je al klant bij ENGIE? Dan moet je weten dat je bij ENGIE de meest voordelige tarieven op de markt* geniet en dat je er eenvoudig van kan profiteren. Vanaf het ogenblik dat we de informatie krijgen van Fluvius dat jij in het nieuwe systeem met injectietarief valt, nemen wij zelf contact met je op met een voorstel voor je injectie. Geen paniek indien je nog niks van ons hoorde. We contacteren je zeker! Alles wordt automatisch geregeld als je ons injectiecontract aanvaardt. Bekijk hier welk tarief voor injectie bij je contract hoort.
Ben je nog geen klant van ENGIE?
Heb je zonnepanelen en een digitale meter? Online kan je gemakkelijk een prijssimulatie uitvoeren voor je werkelijke afname en je injectievergoeding.
Wil je echter een contract afsluiten enkel voor je injectie (je hebt een contract voor je afname bij een andere leverancier) of enkel voor je afname (je hebt een contract voor je injectie bij een andere leverancier), dan neem je best contact op met onze klantendienst. Zij helpen je graag verder om je nieuwe contract in orde te brengen.
Ben je klant bij Engie en heb je net zonnepanelen geïnstalleerd (en je beschikt ook reeds over een digitale meter)? Neem dan best ook contact op met onze klantendienst om je injectiecontract in orde te brengen.
Energiedelen is je teveel geproduceerde stroom, door je zonnepanelen, delen met jezelf (bijvoorbeeld je tweede verblijf) of met anderen.
Het voordeel voor jou als klant is dat je je overschot niet injecteert op het net tegen het lagere injectietarief maar dat je dit kan aftrekken van de afname op andere leveringsplaatsen.
Aan wat moet je voldoen om hier gebruik te kunnen van maken?
Wil je een aanvraag doen om energie te delen?
Dit kan momenteel enkel in Vlaanderen en daar moet je je voor inschrijven op de website van Fluvius.
Als leverancier kunnen wij niets doen. Als je je wilt aansluiten bij dit energiedeelsysteem worden wij hiervan geinformeerd door Fluvius. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
Je wilt je slimme meter aanpassen naar meetregime 3 om energie te kunnen delen?
Vul een formulier in per leveringsadres.
Zodra Fluvius het meetregime heeft aangepast, sturen we je een tussentijdse factuur voor elektriciteit en dit tot aan de aanpassingsdatum.
Wil je enkel maandelijkse je afrekening ontvangen en wil je niet deelnemen aan energiedelen, dan vind je de informatie via deze link.
Je bedrijfsnaam is verbonden aan je contract en kan je niet zomaar wijzigen. Je kan online kleine schrijffouten (max. 2 karakters) corrigeren. Is de wijziging groter of heb je een andere reden om de naam aan te passen, neem dan contact op met onze klantendienst.
Je kan gemakkelijk online het verzendadres voor je briefwisseling wijzigen.
Opgelet: indien je meerdere verbruiksadressen hebt, dien je je verzendadres per verbruiksadres te bepalen.
Naast het verzendadres, kan je ook per verbruiksadres bepalen naar waar je meterkaartje (kaartje voor het opnemen van de meterstanden) moet gestuurd worden. We geven deze informatie door aan het meteropnamebedrijf.
Je kan wel niet zelf je verbruiksadres aanpassen. Indien er recent een wijziging door de gemeente gebeurde, ontvangen wij je nieuwe adresgegevens via je distributienetbeheerder. Dit kan even duren. In afwachting raden we je aan om je verzendadres aan te passen via onderstaande knop.
Indien het busnummer of huisnummer niet correct is, raden we je eerst en vooral aan om hier je EAN-nummer en meternummer na te kijken. Indien deze wel correct zijn, raden we je aan om het verzendadres aan te passen.
Volgende zaken kan je eenvoudig in je Customer Area aanpassen:
- Een schrijffout in de naam van je bedrijf (tot maximaal 2 karakters)
- Het vennootschapstype
- De communicatietaal
- De telefoonnummers
- Het e-mailadres
- Het btw-nummer of ondernemingsnummer toevoegen
De aanpassingen zijn direct van kracht en je hebt hierbij onze tussenkomst niet nodig.
Indien je echter wijzigt van ondernemings of btw-nummer, kan je die aanpassing niet zelf uitvoeren.
Hiervoor moeten we een nieuw contract opmaken met je nieuwe gegevens.
Noteer hiervoor je meterstanden en neem contact met ons op via het nummer 078 78 20 20 of via onze livechat.
Wanneer je statuut van professionele klant naar residentiële klant verandert dan is het nodig dat er op je profesioneel klantnummer een slotfactuur wordt opgemaakt. Op die manier kunnen we een nieuw contract starten als residentiële klant.
Noteer hiervoor je meterstanden en neem contact met ons op via het nummer 078 35 33 33 of via onze livechat.
Wanneer je statuut van residentiële klant naar professionele klant verandert dan is het nodig dat er op je residentiële klantnummer een slotfactuur wordt opgemaakt. Op die manier kunnen we een nieuw contract starten als professionele klant.
Noteer hiervoor je meterstanden en neem contact met ons op via het nummer 078 78 20 20 of via onze livechat.
Je Customer Area activeren is heel eenvoudig. Geef ons je e-mail adres en wij kijken je gegevens na.
Als er op je laatste factuur of op je contract een "login" staat en geen activeringscode betekent het dat je al eerder een account hebt aangemaakt. In dat geval gebruik je deze login om toegang te hebben tot je persoonlijke klantenzone Customer Area.
Je klantnummer en activeringscode staan bovenaan op je facturen en worden ook vermeld op je contractbevestiging.
Indien er op je laatste factuur of contract een "login" staat en geen activeringscode betekent dit dat je al eerder een account hebt aangemaakt. In dat geval kan je meteen inloggen. Je hoeft niet meer te registreren.
De voordelen zijn exclusief voor ENGIE-klanten. Je moet hiervoor enkel inloggen op je Customer Area. Je kan je login vinden op je factuur. Heb je nog geen login of ben je je paswoord vergeten? Volg dan de aanwijzingen op het scherm.
Dat kan je eenvoudig aanpassen in je Customer Area. Je moet je wel eerst aanmelden me je huidige login en wachtwoord.
Je login staat boven op je facturen en wordt ook vermeld op je contractbevestiging.
Toch niet gevonden? Dan klik je op onderstaande link. Vul je e-mailadres in. Wij sturen je dan een e-mail waarin we je login bevestigen en waarin je een nieuw wachtwoord kan kiezen.
Ja, elke verwarmingsinstallatie moet wettelijk jaarlijks (stookolie) of 2-jaarlijks (aardgas) onderhouden en gekeurd worden. Ook nieuwe installaties moeten gekeurd worden.
Bij Engie kan je terecht voor het onderhoud van je verwarmingsketel. Onze onderhoudsdienst zorgt ervoor dat je ketel tip top in orde is. Meer informatie hierover kan je vinden via deze link.
Het onderhoudscontract wordt gestart voor één jaar en wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd. Elke partij kan het contract op elk tijdstip schriftelijk beëindigen mits een opzegtermijn van één maand.
Wanneer u ons meedeelt dat u verhuist, zullen wij het contract op uw oude adres opzeggen. Wij maken een nieuw contract aan op uw nieuwe adres.
Voor het contract op je oude adres maken we een afrekening:
Als u een verhuis wil melden, kan u dat doen via deze link:
Je vindt alle informatie over je onderhoudscontract op je persoonlijke klantenpagina via deze link.
Hier vind je alle informatie over je onderhoudscontract zoals: de startdatum van het contract, voorgestelde maand voor het volgende ketelonderhoud of de datum van het onderhoud en de betreffende documenten.
Op deze pagina kan je ook de gegevens van je ketel raadplegen: merk en bouwjaar. Indien deze gegevens niet correct of nog niet in ons bezit zijn, kan je deze zelf aanvullen (deze gegevens staan vermeld op uw ketel). De gegevens van uw cv-ketel hebben wij nodig om het onderhoud correct uit te kunnen voeren.
We stellen een uitstekende service voorop. In de hierop volgende alfabetische lijst vindt u de merken van ketels die wij van onderhoud kunnen voorzien:
ACEC, ACV, Ariston, Atag, Atlantic, Bosch, Brötje, Buderus, Bulex, Chaffoteaux & Maury, Chappee, Ciney, Clima, De Dietrich, EFEL, Eiffel, Elco, Ferroli, Gazobel, GEMINOX, Golling, Hansa, IDEAL, Immergas, Itho-Daalderop, Junkers, Kalard, Lamborghini, Nefit, Oertli, Peeters-Buelens, Radson, Rapido, Remeha, Riello, SAEY, Saint Roch, Sime, Sopragaz, Spitfire, Stelrad Group, Superia, Vaillant, Van Marcke, Vasco, Viessmann, Weishaupt, Well Straler, Wolf, ZAEGEL
Het onderhoud van volgende verwarmingstypes kunnen we helaas niet uitvoeren: pellets, biomassa, warmtepompen, gashaarden, gaskachels (of open haarden / haard cassettes op gas), warm water boiler, G2/Warme lucht, elektriciteit.
Onze partner zal je per mail of telefonisch contacteren om een datum en tijdstip voor het onderhoud voor te stellen. Als dit voorstel je niet past, kan je dit steeds aanpassen.
Je kan de gewenste maand van het onderhoud vinden in je klantenzone via deze link.
Je kan deze aanpassen door op "Wijzigen" te klikken.
Je kan alle informatie over de planning van je onderhoud terug vinden in je klantenzone door in te loggen op volgende pagina: Je gegevens van de ketel.
Daar vind je de geplande datum van je volgende onderhoud terug. Je kan deze aanpassen door op "Wijzigen" te klikken en dit tot 24 uur voor de geplande datum.
Als je afspraak nog niet is vastgelegd, vind je op deze pagina de voorgestelde maand van je volgende ketelonderhoud. Je kunt deze ook aanpassen door op "Wijzigen" te klikken.
Indien het onderhoud uitgevoerd werd door COZIE, vind je de nodige documenten terug in je klantenzone. Na het inloggen in je klantenzone kun je het verbrandingsattest en het interventieattest vinden op de volgende pagina: Je gegevens van de ketel.
Indien het onderhoud niet door COZIE werd uitgevoerd, heb je de documenten tijdens het onderhoud ontvangen. Heb je hier vragen over of wil je een kopie van deze documenten, dan kan je rechtstreeks contact opnemen met de partner die het onderhoud heeft uitgevoerd.
Herstellingen van je verwarming bij problemen zijn niet inbegrepen in een onderhoudscontract. Je kan een Assistance contract voor je zaak afsluiten voor eerste hulp bij verwarmingsproblemen. Meer informatie hierover kan je vinden via deze link.
Uw onderhoudscontract opzeggen, kan via uw Account.
Zodra uw verzoek is ingediend, ontvangt u een bericht waarin de opzegging van uw contract bevestigd wordt.
Houd er echter rekening mee dat het resterende bedrag van een onderhoud, indien uitgevoerd, via één factuur aan u gefactureerd zal worden.
Indien er (nog) geen onderhoud werd uitgevoerd, dan worden de reeds uitgevoerde betalingen teruggestort.
Vergeet niet dat het onderhoud van uw ketel door een bevoegde technicus een wettelijke verplichting is.
Hebt u uw onderhoudscontract “per ongeluk” opgezegd, vraag dan een nieuw onderhoudscontract aan via deze link.
Bij ENGIE kunnen we ook de vervanging van je oude verwarmingsinstallatie door een nieuwe hoogrendementsketel, warmtepomp of warmtepompboiler voorzien. Meer informatie hierover kan je vinden via deze link.
In sommige regio's werken we met verwarmingspartners die een expertise hebben op warmtepompen, koeltechnieken en ventilatie. Zij kunnen helpen met je oude verwarmingsinstallatie te vervangen door een nieuwe warmtepomp of warmtepompboiler. Meer informatie hierover kan je vinden via deze link.
Onze pechverhelping beschermt je tegen een verwarmingspanne, maar ook tegen sanitaire problemen, een lekkend dak of een verstopte dakgoot, of zelfs een afgebroken sleutel. Je kan ook kiezen voor een uitgebreide garantie op elektrische toestellen.
Je kan onze verschillende formules ontdekken en online een polis afsluiten via volgende link:
Het contract wordt aangegaan voor één jaar en wordt nadien automatisch verlengd met één jaar.
Ja, er gelden bepaalde beperkingen en voorwaarden voor de verschillende contracten. Een volledige lijst van uitsluitingen vind je in de algemene voorwaarden.
Sommige uitsluitingen zijn voor alle polissen:
Wanneer je ons meedeelt dat je verhuist, zullen wij het contract op je oude adres opzeggen. Wij maken een nieuw contract aan op je nieuwe adres.
Als u een verhuis wil melden, kan u dat doen via deze link:
U kunt om vervroegde stopzetting van uw contract vragen in volgende gevallen:
Heb je hulp nodig? Geen probleem, je kan contact opnemen met onze klantendienst op 078/35 33 34 en wij zullen je helpen je probleem op te lossen. Een ENGIE operator zal je dossier in behandeling nemen en een afspraak inplannen tijdens het telefoongesprek.
Hoewel wij je graag zo snel mogelijk van dienst willen zijn, begint het contract te lopen na een wachttijd van een maand vanaf de dag van afsluiting van het contract. Als een schadegeval zich voordoet tijdens de wachtperiode, wordt het niet gedekt door uw contract.
Je kan onze klantendienst bereiken 24/24 en 7/7. Onze partner komt binnen de 24 uur na jouw oproep bij je langs of binnen 4 uur in geval van nood. De vakman zal het probleem onderzoeken en tijdelijke reparaties uitvoeren.
De dienstverlener van Ajusto is verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de werkzaamheden. Indien je vragen hebt over de interventie, gelieve de dienstverlener rechtstreeks te contacteren. Deze kan het probleem dan meteen voor je oplossen. Je kan ook contact opnemen met Ajusto via contact@ajusto.be of via 02/588 24 66.
Het spijt ons te horen dat de dingen niet zijn gegaan zoals gepland. Hoewel we alles doen om je te helpen, kan je je ontevredenheid uiten door ofwel:
Om je optimaal van dienst te kunnen zijn, werken wij samen met het digitale platform AJUSTO. Zo kunnen wij rechtstreeks online het door jouw gewenste tijdstip reserveren voor de tussenkomst van een gekwalificeerde specialist.
De herstellingsdienst kan je gebruiken wanneer jouw verwarmingsinstallatie niet meer werkt of wanneer je geen warm water meer hebt.
Indien je een pechbijstandscontract hebt dan dekt deze de herstelling van jouw verwarmingsinstallatie volgens de dekkingsvoorwaarden van het pechbijstandscontract.
Indien je geen pechbijstandscontract hebt dan worden de interventiekosten (werkuren, verplaatsing, vervangonderdelen) aangerekend.
Je kan gebruik maken van de herstellingsdienst indien je een onderhoudscontract hebt met Engie (meer dan 30 dagen geleden afgesloten) of indien wij in het verleden jouw verwarmingsinstallatie geplaatst hebben.
Kan je geen gebruik maken van onze herstellingdienst? Wij raden jouw aan om de website Ajusto.be te bezoeken om jouw probleem op te lossen.
Heb je recent een onderhoud, herstelling of vervanging van jouw verwarmingsinstallatie gehad en ondervind je nu een defect neem dan contact op met ons via het nummer: 078 35 33 34. Wij plannen indien nodig een nieuwe interventie in.
Je kan ons 7/7 telefonisch bereiken op het nummer: 078 35 33 34 waar je een afspraak kan maken met één van onze gecertificeerde professionals.
Als jouw ketel nog onder garantie valt, neem dan contact op met het bedrijf dat jouw ketel heeft geïnstalleerd zodat je gebruik kan maken van de garantievoorwaarden.
Elke nieuwe verwarmingsinstallatie heeft een wettelijke garantie van minimaal 2 jaar (1 jaar installatiegarantie en 1 jaar fabrieksinstallatie). In veel gevallen geeft de fabrikant een lagere garantie op specifieke onderdelen zoals bijvoorbeeld een primaire warmtewisselaar (meestal 5 jaar) of een compressor (meestal 10 jaar). Dit wordt vermeld op de factuur of in de algemene voorwaarden van je aankoopdocumenten.
Alles over je meterstanden, facturen, contracten, voorschotten en nog veel meer.
Alles over meterstanden,
facturen, contracten,
voorschotten en nog veel meer.
Via telefoon
Ma-Vr: 8u00 - 19u45
Za: 9u00 - 12u45
**Zonaal tarief