Alles wat je over 'Je verbruik'
moet weten
In één oogopslag, je verbruik opvolgen op het thuisscherm
Dit gebeurt niet op een vast tijdstip en is niet gelijktijdig voor elektriciteit en gas
Het tijdstip wanneer je verbruiksdata van de vorige dag beschikbaar is hangt volledig van Fluvius af
Kijk je vandaag in de Smart app, dan zie je de informatie voor gisteren of eergisteren
Het kan tot 3 dagen duren vooraleer je de data van (een) bepaalde dag(en) in de Smart app kan raadplegen
Meer belangrijke informatie over de update van de gegevens
De geschatte verbruiken van de lopende maand worden berekend op basis van de geschatte jaarlijkse verbruiken dat wij van Fluvius krijgen
Meer belangrijke informatie over de ingeschatte verbruiken
Zie je na 3 dagen nog steeds geen data voor (een) bepaalde dag(en)? Contacteer ons dan via WhatsApp (knop ‘Hulp via WhatsApp’ in de Profiel pagina van de app).
Je verbruik ook in euros, met de prijzen van je contract!
Indien je geïndexeerde prijzen hebt, volgen de prijzen in de app de indexatie van je contract (elke maand of om de 3 maanden). Klik hier voor belangrijke informatie over de aanpassing van de prijzen van je Direct of Flow contract
In je energiecontract heb je ook vaste jaarlijkse kosten. Ze worden over het hele jaar gespreid in de app. Daardoor zal je toch een kost zien bij een verbruik van 0 kWh
Deze vaste kosten worden in de daluren verrekend. Hierdoor lijkt het dus alsof de kosten van de daluren hoger zijn dan de kosten van de piekuren. Dat is niet het geval
Als je je energiecontract bij ENGIE wijzigt, worden je nieuwe prijzen 4 à 5 dagen erna in de Smart app toegepast
De gegevens in de app zijn echter informatief en kunnen niet gebruikt worden om je factuur/afrekening te berekenen. Dit wordt enkel gedaan op basis van gevalideerde gegevens die wij van je distributienetbeheerder krijgen.
Klik hier voor meer informatie over de prijzen in de app
Alle details en je historiek beschikbaar in de grafieken
We halen in de Smart app je verbruikshistoriek (dagwaarden) tot de dag van de installatie van je digitale meter (of de dag je ENGIE klant bent geworden)
De uurwaarden krijgen we van Fluvius pas vanaf de dag na de activatie van de Smart app
Er zijn twee types grafieken
Op niveau 1 krijg je beide energieën onder elkaar te zien. Daar zie je je historiek per dag, maand of jaar
Grafieken van niveau 2 tonen nog meer details voor één energie: verbruik van een bepaalde periode, met het verschil tussen piek- en daluren. Daar vind je ook informatie over je maandpieken voor het capaciteitstarief
Klik hier voor alle belangrijke informatie over de grafieken