Hoe vaak worden de verbruiksgegevens in de app bijgewerkt?

ENGIE krijgt één keer per dag de door je digitale meters gemeten verbruiksgegevens van Fluvius. Dit gebeurt niet op een vast tijdstip, is niet gelijktijdig voor elektriciteit en gas, en is volledig bepaald door Fluvius.
Kijk je vandaag in de Smart app dan zie je de informatie voor gisteren of eergisteren, afhankelijk van het feit of Fluvius reeds een update van de informatie van je digitale meter doorstuurde.
Het tijdstip wanneer je verbruiksdata van de vorige dag beschikbaar is kunnen we helaas niet zeggen. Ook Fluvius kan ons geen vast tijdstip garanderen: ENGIE is hiervoor volledig afhankelijk van wanneer Fluvius de digitale meter data doorstuurt. ENGIE gebruikt een publieke dienst van Fluvius om als derde partij toegang tot je verbruiksdata te krijgen, mits je toestemming hebt gegeven hiervoor. Fluvius garandeert ons wel dat de data ten laatste na 72 uur beschikbaar zou moeten zijn. Het kan dus tot 3 dagen duren vooraleer je de data van (een) bepaalde dag(en) in de Smart app kan raadplegen. In veel gevallen is dit sneller en zal je binnen de 48u je data kunnen raadplegen.

Zie je na 72 uren nog steeds geen data voor (een) bepaalde dag(en)? Contacteer ons dan via WhatsApp (knop ‘Hulp via WhatsApp’ in de Profiel pagina van de app) en we kijken na of we het probleem voor je kunnen oplossen.