Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Meest gestelde vragen

Deze pagina wordt regelmatig aangevuld. Geen antwoord op je vraag? Neem dan zeker contact met ons op. Onze medewerkers zoeken graag mee naar een oplossing.

Ik heb gehoord dat de prijzen gedaald zijn. Kan ik van deze prijsdaling profiteren?

arrow-right

Jazeker. Als je momenteel een contract hebt met een variabele prijs, dan geniet je automatisch van de prijsdaling en hoef je dus niks te doen. Heb je een contract met een vaste prijs, dan kan je online je contract aanpassen of contact met ons opnemen zodat we samen met jou de beste optie voor jou kunnen bekijken. Je huidige contract kan je terugvinden op je klantenzone.


De Vlaamse regering heeft aangekondigd dat ik als tijdelijk werkloze een vrijstelling krijg voor de betaling van mijn energiefactuur gedurende 1 maand. Wat houdt dit juist in?

arrow-right

De Vlaamse overheid heeft inderdaad beslist de water- en energiefactuur te dragen van alle tijdelijk werklozen en dit gedurende 1 maand, ten gevolge van COVID-19. Opgelet, je dient wel zoals altijd je energiefacturen aan ENGIE te betalen. Je zal ter compensatie van de Vlaamse overheid een bedrag van 202,68 € voor energie en water krijgen. Je hoeft zelf niks te doen om de vergoeding te ontvangen. Het bedrag zal rechtstreeks gestort worden op je rekening.

 

Lees hier alle details over de maatregel van de Vlaamse Overheid.


Ik ben technisch werkloos en ik woon in Brussel / Wallonië. Moet ik mijn energiefactuur deze maand betalen?

arrow-right

Voor Brussel en Wallonië werden nog geen officiële maatregelen aangekondigd. Daarom vragen we je om je facturen te blijven betalen. Ondervind je momenteel problemen om je openstaande facturen te betalen, dan kan je tijdelijk betaaluitstel aanvragen. Je kan enkel betaaluitstel aanvragen als je een factuur ontvangen hebt die nog niet betaald werd.


Ik heb van jullie een brief gekregen om mijn attest voor Sociaal Tarief in te dienen vòòr 1 mei 2020. Ik kan jullie het attest momenteel niet bezorgen door de Covid-19 maatregelen.

arrow-right
Wij hebben de uiterste datum voor het indienen van het attest voorlopig verschoven naar 15 mei 2020.

Er zou iemand langskomen voor de meteropname. Zal dit nog steeds doorgaan?

arrow-right
De meteropname is een verantwoordelijkheid van de distributienetbeheerders. Voor alle informatie kan je terecht op hun website: in Vlaanderen bij Fluvius, in Wallonië bij RESA en ORES en in Brussel bij Sibelga.

Ik heb een budgetmeter en kan deze wegens de covid-19 maatregelen niet opladen Wat moet ik doen?

arrow-right
Budgetmeters zijn een verantwoordelijkheid van de distributienetbeheerders. Voor alle informatie kan je terecht op hun website: in Vlaanderen bij Fluvius, in Wallonië bij RESA en ORES en in Brussel bij Sibelga.

Ik heb een afspraak voor het onderhoud van mijn ketel. Zal dit nog steeds doorgaan?

arrow-right
Momenteel komen onze chauffagisten enkel nog langs voor dringende interventies (als je zonder centrale verwarming of warm water zit). Als er een onderhoud of andere niet dringende afspraak gepland staat, dan zullen we je contacteren om die opnieuw in te plannen op een later tijdstip.

Mijn ketel is stuk. Kunnen jullie langskomen voor herstelling?

arrow-right
Ja, onze chauffagisten kunnen langskomen voor dringende herstellingen: als je zonder centrale verwarming of zonder warm water zit. In dat geval kan je ons contacteren op 078 35 33 34 en sturen we zo snel mogelijk een technieker ter plaatse.

Ik heb een afspraak voor de installatie van een boxx. Zal de installatie doorgaan?

arrow-right

Ja, de installatie van je boxx zal doorgaan. De gezondheid van onze klanten is onze prioriteit en onze installateurs zijn opgeleid en weten hoe ze de voorzorgsmaatregelen moeten respecteren.