Wanneer je je factuur per e-mail ontvangt, kun je die eenvoudig online betalen via de link in het bericht. Volg hiervoor deze stappen:
Klik op de knop "Online betalen" in de e-mail van je factuur, op de gedetailleerde pagina van je factuur in je klantenzone, of via je Smart App.
Je wordt doorgestuurd naar de betalingspagina van ENGIE, waar je een overzicht van je factuur en het te betalen bedrag te zien krijgt.
Klik opnieuw op "Online betalen" om toegang te krijgen tot een beveiligde betaalomgeving.
De nodige gegevens (bedrag, rekeningnummer, gestructureerde mededeling) worden automatisch ingevuld.
Kies je betaalmethode en voer de betaling uit.
Na de betaling word je teruggeleid naar de startpagina van ENGIE, waar een bevestiging verschijnt.
De status van je factuur in je klantenzone verandert onmiddellijk naar "Online betaald".
Houd er rekening mee dat het 2 tot 3 werkdagen kan duren voordat de betaling effectief door ENGIE is ontvangen. De uiteindelijke status "Betaald" wordt weergegeven zodra de betaling is geregistreerd.
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je