Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×


Het onderhoudscontract van je ketel wordt weldra stopgezet
 

Je hebt mogelijks een onderhoudscontract met ENGIE voor je ketel van een merk dat we niet langer zullen ondersteunen. Omdat deze ketels in België niet veel voorkomen, zijn de vervangstukken niet of weinig beschikbaar en kunnen we je niet langer een grondig onderhoud garanderen

Wat kan je nu doen? We raden je aan om een nieuwe ketel te overwegen. Omdat de vervangstukken moeilijk te vinden zijn, kan het zijn dat je je ketel plots moet vervangen omdat hij niet meer hersteld kan worden door ontbrekende onderdelen. En hoe ouder je ketel, hoe minder onderdelen er nog beschikbaar zijn. Als je ketel ouder is dan 15 jaar, zal je met een nieuwe ketel bovendien tot 30% op energie besparen

Om je te helpen bij deze keuze, bieden we je een exclusieve korting van 250€* op je nieuwe ketel. Profiteer van dit voorstel en vraag voor het einde van 2024 een vrijblijvende offerte voor een nieuwe ketel.
 


Je krijgt een persoonlijke en vrijblijvende offerte, zonder kosten
 

Heb je een vraag?

Misschien staat je antwoord hier al tussen

Ik ben gecontacteerd over een mogelijke opzegging van mijn contract, maar het merk dat jullie vermelden klopt niet. Ik heb een ander toestel:

Kloppen onze gegevens niet en heb je een ketel van een ander merk. Pas dan snel de gegevens van je ketel aan via uw ketel gegevens of via volgende link Contacteer ons | ENGIE. Zo blijf je genieten van ons ketelonderhoud en blijft je ketel altijd in orde.


Ik ben gecontacteerd over een mogelijke opzegging van mijn contract, en moet de specificaties van mijn toestel controleren. Hoe doe ik dat?

Controleer merk en leeftijd van het toestel, op het toestel. Afhankelijk van het merk van je ketel, kan je deze gegevens terugvinden aan de zijkant of aan de onderzijde van je ketel.

Kloppen onze gegevens niet en heb je een ketel van een ander merk. Pas dan snel de gegevens van je ketel aan via uw ketel gegevens of via volgende link: Contacteer ons | ENGIE. Zo blijf je genieten van ons ketelonderhoud en blijft je ketel altijd in orde. 

   


Welke merken ondersteunen jullie dan nog wel?

We verkiezen om focus te leggen op een uitstekende service voor de meest gangbare merken en producten. Welke merken we nog volledig ondersteunen vind je terug op: www.engie.be/verwarming-merken


Waarom stoppen jullie met deze merken te ondersteunen?

We verkiezen om focus te leggen op een uitstekende service voor de meest gangbare merken en producten. Bij minder gangbare ketelmerken is het voor ons vaak moeilijk om vervangonderdelen te verkrijgen waardoor de wachttijden in geval van herstellingen te hoog kunnen oplopen.


Waarom stoppen jullie NU met deze merken?

We zijn al een tijdje achter de schermen bezig om tot deze aangepaste aanpak te komen.


Mag het wettelijk wel, mijn contract eenzijdig beëindigen?

Volgens de algemene voorwaarden, kan het contract opgezegd worden met respect van 1 maand opzeggingstermijn. Deze periode respecteren we ruimschoots door de opzegging te doen vanaf 31/01/2022.

Zie Contractuele voorwaarden.


Mijn merk wordt niet meer ondersteund door ENGIE, wat moet ik nu doen?

Indien u uw gashaard en/of ketel wenst te behouden, raden wij u aan om uw onderhoud bij een andere partij neer te leggen. We kunnen u Ajusto aanbevelen. Zij zijn zo georganiseerd om juist een bredere range van merken te kunnen ondersteunen: chauffagisten voor uw gas- of mazoutketel | Ajusto

Anderzijds raden we je aan om een nieuwe ketel te overwegen. Omdat de vervangstukken moeilijk te vinden zijn, kan het zijn dat je je ketel plots moet vervangen omdat hij niet meer hersteld kan worden door ontbrekende onderdelen. En hoe ouder je ketel, hoe minder onderdelen er nog beschikbaar zijn. Als je ketel ouder is dan 15 jaar, zal je met een nieuwe ketel bovendien tot 30% op energie besparen

Om je te helpen bij deze keuze, bieden we je een exclusieve korting van 250€ op je nieuwe ketel. Profiteer van dit voorstel en vraag voor het einde van het jaar 2024 een vrijblijvende offerte voor een nieuwe ketel. Ontdek ons aanbod.
 


Mijn merk wordt niet meer ondersteund door ENGIE, maar ik heb wel maandelijks de betaling uitgevoerd. Krijg ik nu mijn geld terug?

Indien je onderhoud nog niet heeft plaatsgevonden in deze onderhoudsperiode, betalen we je het bedrag dat je reeds vooraf betaalde, volledig terug. Heeft je onderhoud al wel plaatsgevonden in deze contractperiode, zullen alle openstaande kosten gefactureerd worden in 1 keer.


Ik heb communicatie ontvangen dat mijn contract geannuleerd wordt en toch wordt mijn voorschot nog steeds aangerekend? Dit klopt toch niet?

De effectieve opzegging van het contract vindt plaats op 31/01/2022.  We respecteren een ruime opzegtermijn om iedereen voldoende te kunnen informeren.  In de periode ertussen zal dus nog automatisch een voorschot aangerekend worden (indien u maandelijks betaalt).  Indien je onderhoud nog niet heeft plaatsgevonden in deze onderhoudsperiode, betalen we je het bedrag dat je reeds vooraf betaalde volledig terug.


Ik heb helemaal geen onderhoudscontract.

Neem aub contact op met ons: Contacteer ons | ENGIE



*Deze korting is uitsluitend geldig voor ‘Home Maintenance’-klanten, van wie het onderhoudscontract door ENGIE werd stopgezet omdat het merk niet langer door ENGIE wordt onderhouden. Deze promotie is, met uitzondering van het voordeel om te genieten van onze interessante financieringsvoorwaarden, niet cumuleerbaar met andere promoties. BTW inbegrepen (6% op woningen ouder dan 10 jaar en 21% op jongere woningen).