Beste klant, het is momenteel uitzonderlijk druk op onze lijnen omwille van de vele vragen over de huidige marktsituatie. Daardoor kan je ons misschien moeilijk bereiken. Onze oprechte excuses daarvoor. Wij doen er alles aan om je zo snel mogelijk te woord te staan via telefoon of via mail. Misschien vind je je antwoord hier bij de meest gestelde vragen.
Het snelste antwoord op jouw vragen vind je hieronder
Online kan je gemakkelijk en snel een prijssimulatie maken en vervolgens het formulier invullen.
Verander je van leverancier voor je huidige pand? Neem je laatste jaarfactuur bij de hand.
Verhuis je en wil je klant worden voor je nieuwe pand? Neem dan je energie-overnamedocument erbij (als je het al hebt).
Is je verwarming stuk en wens je gebruik te maken van onze diensten? Raadpleeg volgende pagina voor meer informatie: https://www.engie.be/nl/professionals/herstelling-onderhoud/pechbijstand-zaak
Bij Engie kan je terecht voor het onderhoud van je verwarmingsketel. Wens je hier meer informatie over? Raadpleeg dan volgende pagina:
https://www.engie.be/nl/professionals/herstelling-onderhoud/onderhoud-verwarmingsketel
Wil je meer informatie over het vervangen van je verwarmingsketel? Raadpleeg dan volgende pagina: https://www.engie.be/nl/professionals/verwarmingsketel-vervangen
Wil je meer informatie over het plaatsen van zonnepanelen? Raadpleeg dan volgende pagina: https://www.engie.be/nl/professionals/zonnepanelen
Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.
Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe pand te regelen:
Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige pand:
Je meternummer(s) van je elektriciteits- en gasmeter kan je terugvinden
Vind je distributienetbeheerder in:
Als je een nieuw pand bouwt, moet deze aangesloten worden op het elektriciteits- en gasnet. De installatie van nieuwe meters regel je met je distributienetbeheerder.
Je kan je EAN-code terugvinden:
Vind je distributienetbeheerder in:
Je verhuis naar je nieuwe pand kan je makkelijk online doorgeven. Neem volgende gegevens bij de hand:
Het is niet verplicht om een energieovernamedocument in te vullen, maar we raden het wel aan.
Mocht er immers een fout bij de verwerking gebeuren, of er komt discussie over de meterstanden, dan is het energieovernamedocument het enige geldige bewijs van de correcte meterstanden.
Het document dien je niet op te sturen, maar hou je bij als bewijs voor het geval er een probleem zou zijn.
Een energieovernamedocument wordt best ingevuld in geval van:
Op het energieovernamedocument vul je met de betrokken partijen de datum van de overdracht en de meterstanden van elektriciteit en gas in (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven).
Verhuis je? Dan vul je zowel voor het oude als nieuwe adres een document in.
Beschik je over een installatie voor productie van hernieuwbare energie (vb. zonnepanelen), gebruik dan dit specifieke overnamedocument. In andere gevallen kan je het blanco document hieronder downloaden.
Energie in je nieuwe pand? Je verhuis regelen
Je energiecontract stoppen in je vorige pand? Een slotfactuur aanvragen
Heb je een verhuisaanvraag ingediend of een slotfactuur aangevraagd? De status van je aanvraag kan je volgen op het dashboard van je klantenzone. Klik hier indien je de status van je aanvraag wilt raadplegen.
Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.
Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe pand te regelen:
Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige pand:
Bekijk hier alles wat je moet weten om te veranderen van leverancier.
Heb je een interessant voorstel gekregen van een andere leverancier? Neem dan even de tijd om je nieuwe tarief vrijblijvend te vergelijken met onze meest recente prijzen. In enkele klikken ken je het resultaat.
Neen, wij maken niet automatisch een slotfactuur op wanneer je verhuisd bent naar je nieuwe pand. Je energiecontract in je nieuwe pand kan immers al beginnen terwijl je ook nog energie verbruikt in je vorige pand.
We maken een slotfactuur voor je oude adres wanneer de nieuwe bewoner zich aanmeldt of wanneer je ons zelf de nodige gegevens bezorgt. Dit kan je gemakkelijk online. Neem volgende gegevens bij de hand:
Klassieke meter
Elektriciteit:
Op enkelvoudige meters, tweevoudige meters en exclusief nachtmeters kan je de meterstanden meteen lezen. Bij een tweevoudige meter heb je twee meterstanden: een voor je piekverbruik (zonnetje) en een voor je dalverbruik (maantje).
Cijfers na de komma moet je niet noteren.
Gas:
Je leest de meterstand af op de teller die op de gele (gas)leiding is aangesloten.
Cijfers na de komma moet je niet noteren.
Digitale meter
Elektriciteit:
Op enkelvoudige meters, tweevoudige meters en exclusief nachtmeters kan je de meterstanden meteen lezen. Bij een tweevoudige meter heb je twee meterstanden: een voor je piekverbruik (zonnetje) en een voor je dalverbruik (maantje).
Cijfers na de komma moet je niet noteren.
Gas:
Je leest de meterstand af op de teller die op de gele (gas)leiding is aangesloten.
Cijfers na de komma moet je niet noteren.
Digitale meter
Elektriciteit:
De meterstanden verschijnen op het display van je digitale meter. Via de bedieningsknop kan je ook door het display scrollen.
De schermen 2.8.1 en 2.8.2 tonen hoeveel stroom je verbruikt.
1.8.1 verbruik "dag"
1.8.2 verbruik "nacht"
Heb je een enkelvoudig uurtarief, dan tel je de twee meterstanden van schermen 1.8.1 en 1.8.2 op.
Heb je zonnepanelen, dan tonen de schermen 2.8.1 en 2.8.2 hoeveel stroom je aan het net teruggeeft.
2.8.1 injectie "dag"
2.8.2 injectie "nacht"
Gas:
Met een druk op de bedieningsknop licht het display op en kan je de gasmeterstand aflezen.
Opgelet, in het kader van een verhuis, is het niet nodig om zelf je meterstanden te noteren en aan ons door te geven. De gegevens worden vanop afstand uitgelezen en via de netbeheerder aan ons doorgestuurd.
De EAN-code(s) van je huidige pand kan je terugvinden op je jaarfactuur en op je klantenzone.
Heb je de EAN-codes nodig van je nieuwe pand, dan bel je best naar je distributienetbeheerder of vraag je na bij de persoon die op dit moment in het pand verblijft.
Vind je distributienetbeheerder in:
De EAN-code bestaat uit 18 cijfers en begint met 54 (vb. 541448823456789125).
EAN staat voor European Article Numbering.
Leveranciers en distributienetbeheerders gebruiken deze codes om leveringspunten voor elektriciteit of gas te identificeren. Elke elektriciteits- en gasaansluiting op het distributienet van de netbeheerder heeft een aparte EAN-code. Een verhuis of een leverancierswissel zullen vlotter verlopen indien je ons deze code kan meedelen.
Hier zijn 2 mogelijkheden.
• Was je al klant bij ENGIE voor een volledig verbruiksjaar? Dan berekenen wij het voorschot op het moment dat we je jaarafrekening opmaken. Dit doen we op basis van het verbruik dat we kennen via je jaarafrekening, de geldende prijzen, eventuele aangekondigde prijswijzigingen van de distributienetten of de overheid.
• Ben je nieuwe klant of nog geen volledig jaar klant bij ENGIE? Dan maken wij een inschatting op basis van de gegevens die we kennen (gesloten/open bebouwing, manier van verwarmen, zonnepanelen...).
Je verbruikt het hele jaar door energie. Een maal per jaar worden je meterstanden opgenomen, en sturen we je een afrekening voor het voorbije verbruiksjaar. Om te vermijden dat er op dat moment een grote kost (voor het volledige jaar) moet betaald worden, maken wij tussentijdse facturen op. Zo betaal je elke maand een voorschot dat overeenstemt met 1/12 van de geschatte kost voor dat jaar.
Je kan het bedrag van je voorschotten zelf verhogen of verlagen als je dat wenst. De beste manier om dit te doen is door je meterstanden regelmatig op je klantenzone in te geven. We gaan dan na of je voorschot nog afgestemd is op je echte verbruik. Als dat niet het geval is, dan stellen we je een aangepast voorschot voor. In specifieke gevallen kunnen we de berekening niet maken, maar ook dan kan je je voorschotten aanpassen op basis van je eigen inschatting, zonder meterstanden. Wij raden je echter aan je voorschot niet te veel te verlagen, om te vermijden dat je veel moet bijbetalen op je afrekening.
Wanneer we je jaarafrekening opmaken, maken we een berekening voor de kost van je volgende verbruiksjaar. Zo bepalen we je nieuwe voorschot.
Het spreekt voor zich dat dit elk jaar verschillend is. De ene winter is kouder dan de andere. De prijzen schommelen op de markt. En misschien zijn er een aantal prijsaanpassingen gebeurd of aangekondigd bij de overheden of de netbeheerders.
Al deze gegevens gebruiken we om voor het volgende jaar je energiekost te berekenen. Je nieuwe voorschot zal dus altijd verschillend zijn van dat dat je het jaar ervoor betaalde.
Op je klantenzone vind je een overzicht terug van al je facturen.
Je kan via je klantenzone een domiciliëring aanvragen. Wij regelen dit dan met je bank. Van zodra de domiciliëring actief is, wordt het geld automatisch van je rekening afgehouden. In afwachting van de activering moet je je openstaande facturen via overschrijving betalen.
Dit kan je eenvoudig activeren via je klantenzone. Na activering ontvang je je factuur via e-mail. In de mail vind je telkens de voornaamste betaalgegevens en een link naar de factuur zelf.
Heb je zonet een betaling uitgevoerd? Het is niet nodig om ons hiervoor onmiddellijk te contacteren. Je betaling zal automatisch toegekend worden aan je klantnummer. We raden je aan om even af te wachten en binnen een vijftal dagen het saldo te raadplegen op je Klantenzone.
Je krijgt je afrekening ongeveer 4 tot 6 weken na de meteropname.
Je ontvangt van ons 12 facturen op een jaar: 11 voorschotfacturen en 1 afrekening (sommige klanten kiezen er zelf voor om halfjaarlijks, trimestrieel of om de 2 maanden facturen te ontvangen).
Op de voorschotfacturen wordt elke maand een bedrag aangerekend. Dit bedrag is 1/12 van het bedrag dat we inschatten voor je volledige verbruiksjaar. De bedoeling is dus dat je op je afrekening enkel nog je laatste 1/12 betaalt. Op je jaarafrekening bekijken we wat je totale kost was voor het voorbije verbruiksjaar. Dit kan schommelen door de weersomstandigheden, je verbruiksgewoontes, maar ook omdat in de loop van het jaar de energieprijzen, de netwerkkosten of taxen gewijzigd zijn.
Is je afrekening hoger dan je maandelijkse voorschot? Dat komt omdat we je laatste 1/12 van de ingeschatte kost aangerekend hebben + de meerprijs zoals hierboven vermeld.
Is je afrekening lager dan je maandelijkse voorschot? Dan was de inschatting voor de kost van je verbruiksjaar ongeveer juist. Je laatste 1/12 bedrag is aangepast en dekt de resterende kost voor je volledige verbruiksjaar.
Krijg je terug op je afrekening? Dan was de kost voor je energieverbruik van het voorbije jaar te hoog ingeschat. Je hebt met je 11 voorschotten de volledige kost al betaald. Het teveel betaalde bedrag wordt je terugbetaald.
Op je klantenzone vind je een overzicht terug van al je facturen.
Het bedrag van je energiefactuur is méér dan de energieprijs zelf. Je factuur bestaat uit 3 verschillende delen.
• De prijs voor je energie zelf. Dit is het enige deel van je factuur dat door ENGIE bepaald wordt.
• Een tweede deel van je factuur zijn alle kosten die je betaalt aan de netbeheerders. Dit is de kost die je betaalt om de energie bij je zaak te krijgen of om het netwerk te gebruiken. Deze betaling wordt door ENGIE integraal doorgestort aan de netbeheerders.
• Een derde deel zijn de taksen en heffingen. Deze kost wordt door ENGIE integraal doorgestort aan de overheden.
Wil je weten welke pack je momenteel hebt?
Of je contractuele documenten raadplegen?
Klik op onderstaande link om een overzicht van je contracten voor Energie en Producten & Diensten te raadplegen per adres.
In functie van je situatie kan je hulp krijgen bij de betaling van je facturen. In sommige gevallen kan je 15 of 30 dagen uitstel tot betaling krijgen, in andere gevallen kan je je openstaande bedrag spreiden over meerdere betaalschijven.
Heb je zonet een betaling uitgevoerd? Het is niet nodig om ons hiervoor onmiddellijk te contacteren. Je betaling zal automatisch toegekend worden aan je klantnummer. We raden je aan om even af te wachten en binnen een vijftal dagen het saldo te raadplegen op je Klantenzone.
De jaarlijkse meteropname wordt uitgevoerd door een onafhankelijk meteropnamebedrijf, op vraag van je distributienetbeheerder. Zij bezorgen ons vervolgens je verbruiksgegevens. Daarmee berekenen wij je jaarafrekening. Als je geen echte meterstanden doorgegeven hebt, dan ontvangen wij geschatte meterstanden van de distributienetbeheerder. Als je vaststelt dat deze geschatte meterstanden sterk afwijken van je echte meterstanden, kan je je jaarafrekening door ons laten aanpassen op basis van de echte meterstanden.
Als de meterstanden die op je afrekening vermeld staan, niet overeenstemmen met de meterstanden die je doorgegeven hebt, dan kan je deze online aanpassen. Als je meent dat er een andere fout op je factuur staat, neem dan contact op met de klantendienst.
Het overzicht van je onbetaalde facturen kan je eenvoudig online raadplegen via je klantenzone.
Je kan via je klantenzone een domiciliëring aanvragen. Wij regelen dit dan met je bank. Van zodra de domiciliëring actief is, wordt het geld automatisch van je rekening afgehouden. In afwachting van de activering moet je je openstaande facturen via overschrijving betalen.
Dit kan je eenvoudig activeren via je klantenzone. Na activering ontvang je je factuur via e-mail. In de mail vind je telkens de voornaamste betaalgegevens en een link naar de factuur zelf.
In functie van je situatie kan je hulp krijgen bij de betaling van je facturen. In sommige gevallen kan je 15 of 30 dagen uitstel tot betaling krijgen, in andere gevallen kan je je openstaande bedrag spreiden over meerdere betaalschijven.
Heb je zonet een betaling uitgevoerd? Het is niet nodig om ons hiervoor onmiddellijk te contacteren. Je betaling zal automatisch toegekend worden aan je klantnummer. We raden je aan om even af te wachten en binnen een vijftal dagen het saldo te raadplegen op je Klantenzone.
In heel specifieke gevallen is het niet mogelijk om je voorschot online te herberekenen. Bvb wanneer je zonnepanelen hebt of net geplaatst hebt. De opbrengst van je zonnepanelen (en je zelfverbruik in geval van injectie) kan moeilijk ingeschat worden. Net voor of na je afrekening is het ook niet mogelijk om je voorschot aan te passen. Wil je toch je voorschot laten nakijken, maar kan dit niet online? Bel ons dan op 078 78 20 20.
In sommige gevallen kan dit niet. Zie vraag hierboven.
Je kan je voorschot online aanpassen op je klantenzone. Je login of activeringscode vind je op je contract of een factuur.
Afhankelijk van je situatie, kan je je bedrag direct aanpassen en/of de berekening laten maken door de meterstanden in te geven. Op basis hiervan berekenen we je nieuwe voorschot.
Velen weten echter niet wat het juiste voorschotbedrag is. In sommige gevallen kan je er dan voor kiezen het bedrag te herberekenen. Dat gebeurt op basis van je meterstanden en je huidige prijs.
Kennen we niet alle gegevens om een juiste inschatting te maken? Dan vragen we je eerst om een aantal vragen i.v.m. je verwarming en je zaak in te vullen. Deze hebben we nodig om de berekening zo correct mogelijk te maken.
Er zijn echter een paar gevallen waar wij geen juiste inschatting kunnen maken. Bvb als je zonnepanelen hebt. We kunnen immers de weersomstandigheden en je verbruikspatroon nooit op voorhand inschatten.
Belangrijk om weten. Als de berekening uitwijst dat je een meerkost voor je verbruiksjaar zal hebben in vergelijking met de ingeschatte kost, dan zal deze meerkost verrekend worden op je resterende voorschotten. Als de berekening uitwijst dat je een minderkost voor je verbruiksjaar zal hebben in vergelijking met de ingeschatte kost, dan zullen je resterende voorschotten verlagen omdat ze rekening houden met deze minderkost.
Vb:
• Moet je nog 6 voorschotten betalen voor je jaarafrekening? Dan zal de meer- of minderkost verdeeld worden over de 6 resterende voorschotten.
• Heb je maar 3 voorschotten meer te betalen voor je afrekening? Dan wordt hetzelfde verschil verdeeld over 3 voorschotten. In dit geval zal de tijdelijke impact dus groter zijn.
We nemen hiervoor je meterstanden en dus je verbruik, alsook je huidige prijs. Als je prijs en/of je verbruik hoger of lager ligt in vergelijking met de oorspronkelijke bepaling van je voorschot, dan zal je een voorstel krijgen om je voorschot te verhogen of te verminderen. Je resterende voorschotten zullen in dat geval aangepast worden.
Vb:
• moet je nog 6 voorschotten betalen voor je jaarafrekening? Dan zal het verschil verdeeld worden over de 6 resterende voorschotten.
• heb je maar 3 voorschotten meer te betalen voor je afrekening? Dan wordt hetzelfde verschjl verdeeld over 3 voorschotten. In dit geval zal de tijdelijke impact dus groter zijn.
Als we je dit aanraden, dan komt dat omdat we ervan uit gaan dat je betaalde voorschotten niet voldoende zijn om je volledige jaarverbruik te dekken.
Je kan zelf kiezen om je voorschot te verhogen en zo je betalingen te spreiden. Je kan er ook voor kiezen je voorschot nu niet aan te passen. Je betaalt de meerkost dan in 1 keer op de jaarafrekening.
In beide gevallen zal je voor je volledige verbruiksjaar hetzelfde bedrag betalen. Alleen kies jij of je de meerkost liever spreidt of in 1 x betaalt op het moment van je afrekening.
Wil je weten welke pack je momenteel hebt?
Of je contractuele documenten raadplegen?
Klik op onderstaande link om een overzicht van je contracten voor Energie en Producten & Diensten te raadplegen per adres.
Wil je de prijs van je huidige pack vergelijken met de tarieven van onze andere packs en checken of een ander pack voordeliger zou zijn? Dit kan eenvoudig online.
De prijsfiche voor je huidige contract vind je terug op de contractbevestiging die je ontving bij aanvang van je contract. Je kan dit document online raadplegen in je professionele klantenzone onder de rubriek 'Je documenten'.
De huidige prijsfiches van ons volledige aanbod kan je hier raadplegen
Ja, want anders word je niet vergoed voor de elektriciteit die je op het net injecteert. Ben je al klant bij ENGIE? Dan moet je weten dat je bij ENGIE de meest voordelige tarieven op de markt* geniet en dat je er eenvoudig van kan profiteren. Vanaf het ogenblik dat we de informatie krijgen van Fluvius dat jij in het nieuwe systeem met injectietarief valt, nemen wij zelf contact met je op met een voorstel voor je injectie. Geen paniek indien je nog niks van ons hoorde. We contacteren je zeker! Alles wordt automatisch geregeld als je ons injectiecontract aanvaardt. Bekijk hier welk tarief voor injectie bij je contract hoort.
Ben je nog geen klant van ENGIE?
De tarieven stonden vorig jaar historisch laag omwille van de corona-crisis in een context van grote voorraden in Europa na uitzonderlijk warme jaren. Hierdoor heb je 1 jaar lang van uitzonderlijk lage tarieven kunnen genieten. De voorbije periode zijn de tarieven op de energiemarkt echter terug gestegen. Hierdoor ligt onze prijs vandaag hoger.
Je kan steeds een simulatie maken op onze website. Hier zie je onmiddellijk of we een interessanter contract hebben en kan je – indien je interesse hebt – het contract onmiddellijk aanpassen.
Je krijgt van ons een e-mail of brief waarbij wij je alle informatie doorspelen met betrekking tot je aangegane contract.
In deze communicatie is aangegeven wat de mogelijke bevestigingsmogelijkheden zijn, we sommen deze voor je op :
Je contract wordt via e-mail of brief naar je opgestuurd.
Indien je het contract via brief ontvangen hebt, zal je op het antwoordformulier je persoonlijke code terug vinden.
Indien je het contract via e-mail ontvangen hebt, zal deze code in de e-mail terug te vinden zijn.
Opmerking: Niet in alle gevallen dien je je contract te bevestigen, indien je geen persoonlijke code op je contract/ e-mail hebt ontvangen is dit geen vergetelheid maar omdat in jouw geval geen bevestiging nodig is.
Ben je telefonisch een contract aangegaan? Wel, dan hebben we een bevestiging nodig van jouw contract. (via onze website, telefonisch via het gratis nummer 0800 60361, of via het opsturen van het antwoordformulier terug te vinden op jouw contract).
Heb je contract afgesloten via de website? Alles is in orde, je hoeft niets meer te ondernemen.
Opmerking: Je dient je contract slecht eenmalig te bevestigen. Ook al loopt het over meerdere jaren.
Je kan je verhuis makkelijk online doorgeven.
Neem volgende gegevens bij de hand om energie voor je nieuwe pand te regelen:
Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige pand:
Bekijk hier alles wat je moet weten om te veranderen van leverancier.
Heb je een interessant voorstel gekregen van een andere leverancier? Neem dan even de tijd om je nieuwe tarief vrijblijvend te vergelijken met onze meest recente prijzen. In enkele klikken ken je het resultaat.
Voor contracten met een vaste energieprijs sturen wij je 2 maanden voor de vervaldatum van je contract een nieuw prijsvoorstel. Je hoeft hier zelf niks voor te doen. Als u een contract hebt met een variabele energieprijs, blijft uw variabele energieprijsformule van toepassing tenzij er een wijziging is in de variabele prijsformule, die zal u dan worden meegedeeld 2 maanden voor de vervaldatum van je contract. Je kan steeds je prijs raadplegen en vergelijken via volgende link.
Als eigenaar kan je een leegstandstarief kiezen voor de periode tussen twee huurders. Met het contract voor Leegstand betaal je geen vaste vergoeding, maar wel een hogere prijs per kWh. Dit tarief is voordelig bij een zeer laag energieverbruik in afwachting van een nieuwe huurder of koper.
Bij energieverbruik tijdens verbouwingswerken of effectieve uitbating kies je best een ander tarief.
Ja, want anders word je niet vergoed voor de elektriciteit die je op het net injecteert. Ben je al klant bij ENGIE? Dan moet je weten dat je bij ENGIE de meest voordelige tarieven op de markt* geniet en dat je er eenvoudig van kan profiteren. Vanaf het ogenblik dat we de informatie krijgen van Fluvius dat jij in het nieuwe systeem met injectietarief valt, nemen wij zelf contact met je op met een voorstel voor je injectie. Geen paniek indien je nog niks van ons hoorde. We contacteren je zeker! Alles wordt automatisch geregeld als je ons injectiecontract aanvaardt. Bekijk hier welk tarief voor injectie bij je contract hoort.
Ben je nog geen klant van ENGIE?
Heb je zonnepanelen en een digitale meter? Online kan je gemakkelijk een prijssimulatie uitvoeren voor je werkelijke afname en je injectievergoeding.
Wil je echter een contract afsluiten enkel voor je injectie (je hebt een contract voor je afname bij een andere leverancier) of enkel voor je afname (je hebt een contract voor je injectie bij een andere leverancier), dan neem je best contact op met onze klantendienst. Zij helpen je graag verder om je nieuwe contract in orde te brengen.
Ben je klant bij Engie en heb je net zonnepanelen geïnstalleerd (en je beschikt ook reeds over een digitale meter)? Neem dan best ook contact op met onze klantendienst om je injectiecontract in orde te brengen.
Je bedrijfsnaam is verbonden aan je contract en kan je niet zomaar wijzigen. Je kan online kleine schrijffouten (max. 2 karakters) corrigeren. Is de wijziging groter of heb je een andere reden om de naam aan te passen, neem dan contact op met onze klantendienst.
Je kan gemakkelijk online het verzendadres voor je briefwisseling wijzigen.
Opgelet: indien je meerdere verbruiksadressen hebt, dien je je verzendadres per verbruiksadres te bepalen.
Naast het verzendadres, kan je ook per verbruiksadres bepalen naar waar je meterkaartje (kaartje voor het opnemen van de meterstanden) moet gestuurd worden. We geven deze informatie door aan het meteropnamebedrijf.
Jouw bedrijfsgegevens kan je altijd wijzigen via je Klantenzone > Je persoonlijke info of klik op de link hieronder.
Je klantenzone activeren is heel eenvoudig. Geef ons je e-mail adres en wij kijken je gegevens na.
Als er op je laatste factuur of op je contract een "login" staat (en geen activeringscode), heb je al eerder een account aangemaakt. In dat geval gebruik je deze login om toegang te hebben tot je persoonlijke klantenzone.
Je klantnummer en activeringscode staan boven op je facturen en worden ook vermeld op je contractbevestiging.
Indien er op je laatste factuur of contract een "login" staat en geen activeringscode, heb je al eerder een account aangemaakt. In dat geval kan je meteen inloggen. Je hoeft niet meer te registreren.
De voordelen zijn exclusief voor ENGIE-klanten. Je moet hiervoor enkel inloggen op je klantenzone. Je kan je login vinden op je factuur. Heb je nog geen login of ben je je paswoord vergeten? Volg dan de aanwijzingen op het scherm.
Dat kan je eenvoudig aanpassen in je klantenzone. Je moet je wel eerst aanmelden me je huidige login en wachtwoord.
Loopt boxx vast? Dan zijn er 3 manieren om je boxx te resetten. Probeer ze één voor één in deze volgorde.
1. Softwarematige reset
2. Resetknop
3. Harde reset
Een waterlek is nooit leuk, hoe klein het ook is. We helpen je om het snel te vinden en te herstellen. Als je UP hebt, regelen wij de herstelling meestal kosteloos voor jou. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.
Stap 1: Je watermeter controleren.
Eerst is het belangrijk om te kijken of je wel een lek hebt. Je wilt natuurlijk niet op zoek gaan naar een lek dat niet bestaat.
Stap 2: Het lek vinden en herstellen.
De tweede stap: het lek vinden en als het kan ook meteen herstellen.
De vier meest voorkomende lekken
Niets gevonden?
Als je het lek niet vindt, dan schakel je best zo snel mogelijk een vakman in. We raden je aan om eerst je verzekeraar te contacteren. De verzekeringsmaatschappij dekt heel vaak de kosten van een lekdetectiebedrijf en zal je helpen bij het vinden van een specialist.
Hopelijk hebben we je kunnen helpen!
We stellen vast dat het merendeel van de installaties van boxx geen extra kosten met zich meebrengt. Niettemin is het mogelijk dat in bepaalde gevallen toch extra kosten worden aangerekend. Dit valt helaas niet op voorhand te bepalen en moet ter plaatse worden vastgesteld door onze installateur. Mochten extra kosten nodig zijn, zal onze installateur je daarvan op de hoogte brengen en zal hij je het precieze bedrag meedelen. Je kunt dus zelf kiezen of je de kosten aanvaardt en doorgaat met de installatie, de kosten weigert en in dat geval doorgaat met een gedeeltelijke installatie, of de kosten weigert en de installatie stopzet. Als je voor de laatste optie kiest, worden er geen kosten aangerekend.
Je kunt de handleiding van boxx downloaden en raadplegen via deze link.
Het onderhoudscontract wordt gestart voor één jaar en wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd. Wij bellen je zelf op om het volgende onderhoud van jouw verwarmingsketel in te plannen.
Elke partij kan het contract op elk tijdstip schriftelijk beëindigen mits een opzegtermijn van één maand.
Het Assistance-contract wordt gestart voor één jaar en wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd.
Elke partij kan het contract op elk tijdstip schriftelijk beëindigen mits een opzegtermijn van drie maanden voor het einde van de looptijd van het contract.
Meer informatie
Wil je meer informatie over het plaatsen van zonnepanelen? Raadpleeg dan volgende pagina: https://www.engie.be/nl/professionals/zonnepanelen
Plaatste je recent zonnepanelen? Je hoeft de plaatsing ervan niet aan ons te melden, wel aan je netbeheerder (Fluvius, Ores,Sibelga,...) . Deze brengt ons - na de registratie van je melding - automatisch op de hoogte. Raadpleeg voor meer informatie de website van je netbeheerder (Fluvius, Ores,Sibelga,...).
Alles over je meterstanden, facturen, contracten, voorschotten en nog veel meer.
Alles over meterstanden,
facturen, contracten,
voorschotten en nog veel meer.
Via telefoon
Ma-Vr: 8u00 - 20u00
Za: 9u00 - 13u00
**Zonaal tarief