Hoe vraag ik sociaal tarief aan?

Belangrijk bericht aan alle klanten die genieten van een Verhoogde Tegemoetkoming:

Wij informeren u dat het Sociaal Tarief in de meerderheid van de gevallen op een geautomatiseerde wijze wordt toegekend. U hoeft dus zelf niks te doen. Het is de FOD Economie die ons om de drie maanden laat weten welke klanten in aanmerking komen voor het Sociaal Tarief. Voor de klanten die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming zal dit een eerste keer gebeuren in mei 2021. Op dat moment zullen wij Sociaal Tarief met terugwerkende kracht toekennen.

Wil je meer informatie? Klik dan hier.

 

De FOD Economie laat ons weten welke klanten recht hebben op toepassing van het sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas, en voor welke periode. Deze regeling werd ingevoerd zodat de klanten die hun attest krijgen via de FOD Sociale Zekerheid of de Rijksdienst voor Pensioenen of OCMW niet langer een papieren attest aan hun energieleverancier moeten bezorgen.

Het kan echter zijn dat je gegevens niet kunnen vergeleken worden of dat deze (nog) niet beschikbaar zijn.

Indien je dus merkt dat je energie niet wordt gefactureerd aan het sociaal tarief, dan mag je ons alsnog een geldig attest (voorzien van uw klantnummer) bezorgen. Wij passen jouw facturen dan aan. Ontvang je toch nog een attest van één van bovenstaande instanties, dan moet je ons dit bezorgen.

Adres:
ENGIE – Attesten Sociaal Tarief
Simón Bolívarlaan 34, 1000 Brussel