Ik krijg een cybersecurity-waarschuwing bij het inloggen op mijn klantenzone.

Wat betekent het als ik de melding krijg dat mijn logingegevens voorkomen in een openbaar datalek?

Waarom krijg ik deze melding?
Deze melding kan in twee situaties verschijnen:

  • Bij je eerste login: het wachtwoord dat je probeert te gebruiken komt voor in een openbaar datalek. Dit betekent dat het mogelijk eerder is gelekt via een andere website of dienst, ook al is het lek niet bij ENGIE gebeurd.
  • Als je al een account hebt: er is een mogelijk beveiligingsprobleem vastgesteld. Uit voorzorg werd je login geblokkeerd.


Je ENGIE-account is niet gehackt. Dit is een preventieve maatregel om je veiligheid te garanderen.

Wat moet ik doen?
Je hoeft ons niet te contacteren. Kies gewoon een nieuw, sterk wachtwoord om verder te gaan.
Tips voor een sterk wachtwoord :

  • Gebruik minstens 12 tekens
  • Combineer hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen
  • Vermijd persoonlijke informatie of hergebruik van oude wachtwoorden