Hoe weet ik of ik de Smart App van ENGIE kan gebruiken voor het laden van mijn wagen? Wat te doen als mijn wagen niet compatibel is?

Na het downloaden van de Smart App en de activatie van de Smart Charge – dienst kan je eenvoudig je wagen proberen te verbinden door jouw merk en model aan te duiden in de Smart App. De app geeft onmiddellijk aan of je wagen compatibel is of niet. 

 

Als jouw wagen verbonden is met de Smart App en slim laden ondersteunt, is het niet nodig om je laadpaal nog te verbinden. Het starten of stoppen van jouw laadbeurt wordt via de wagen gedaan, we hebben je laadstation hiervoor niet nodig tenzij de app het anders meldt. 

 

Als je wagen momenteel niet compatibel is, kan dat in de toekomst veranderen. We volgen de ontwikkelingen van de automerken op de voet op en informeren je proactief als jouw merk en model compatibel wordt. Ondertussen kan je als alternatief jouw laadpaal proberen te verbinden. Klik hier voor meer uitleg. 

 

Veelgestelde vragen