Je auto thuis opladen is de meest comfortabele en goedkoopste manier om je voertuig van stroom te voorzien. Maar het verhoogt je elektriciteitsverbruik wel flink. Daarom is het slim om vooral op te laden op de voordeligste momenten volgens je energiecontract.
We kennen alle details van je energiecontract en synchroniseren dit automatisch in de Smart App. De app weet precies wanneer jouw (super)daltarief begint of, bij Dynamic, welke uren de energie het goedkoopst is. Met slim laden hoef je alleen maar je wagen in te pluggen wanneer je thuiskomt: de Smart App pauzeert en start daarna het laden weer, helemaal volgens jouw energiecontract, je zonnepanelen en wanneer jij wilt dat de batterij van je wagen vol is. Je hoeft niet zelf het laden te activeren wanneer het (super)-daltarief begint of wanneer er veel zon is, de app regelt dit voor je op basis van je contractgegevens bij ENGIE!
Doordat we steeds meer grote elektrische apparaten gebruiken (elektrische auto's, warmtepompen, enz.), verbruiken we soms extra veel stroom op bepaalde momenten. Dit kan pieken veroorzaken die het elektriciteitsnet overbelasten. Door de Smart Charge-dienst van ENGIE te gebruiken, kun je helpen om deze overbelasting te voorkomen.
De Smart Charge-dienst in de ENGIE Smart App optimaliseert het laden voor jou:
Bovendien verdien je bij een Drive of Empower-elektriciteitscontract beloningen in de Smart App voor elke kWh die je slim laadt. We belonen je dus een stuk voor de flexibiliteit die je geeft bij het laden van je wagen. Lees hierover meer in de FAQ Wanneer krijg ik beloningen door slim te laden via de Smart App van ENGIE? .
De Smart Charge-dienst wordt aangeboden in combinatie met alle ENGIE contracten in België zonder meerkost voor de gebruiker. De dienst integreert met de geavanceerde sturing van je auto of laadpaal. Voor succesvolle laadsessies zijn we afhankelijk van de stabiliteit van de koppeling met jouw auto of laadpaal en het correct uitvoeren van de laadinstructies. Auto- en laadpaalmerken werken hier continu aan, maar sporadische problemen blijven helaas mogelijk. We danken je voor je begrip hierrond.
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je