Ik heb een slimme laadsessie gestart, maar mijn auto stopt bijna onmiddellijk met laden. Waarom start mijn wagen niet onmiddellijk met laden?

Bij slim laden begint je auto niet altijd meteen met opladen. Het slimme systeem zoekt de beste tijden om te laden afhankelijk van de criteria zoals je energietarief, je vertrektijd en de situatie op het elektriciteitsnet. Als later opladen beter of goedkoper is, pauzeert de app het opladen kort na het starten en hervat het later weer. In de Smart App zie je dan ‘laden gepauzeerd’ als status. 

 

Wil je direct beginnen met laden? Ga op het home screen van de app naar de instellingen van je huidige laadsessie. Tik op ‘Direct laden’ en binnen een paar minuten start het opladen zonder rekening te houden met je energietarief. 

Moet je eerder vertrekken dan gepland? Je kunt eenvoudig de vertrektijd aanpassen. Tik op je home screen van de Smart App naar de instellingen van je laadsessie. Tik op ‘Vertrektijd’ en stel je nieuwe vertrektijd in.

 

Veelgestelde vragen