Test-Aankoop rangschikt energieleveranciers op basis van de kwaliteit van hun dienst na verkoop

Een energieleverancier kies je uiteraard om de prijs, maar ook om de kwaliteit van de klantenservice. Om de consument te helpen, heeft Test-Aankoop een online tool ontwikkeld om de kwaliteit van de klachtenafhandeling te beoordelen. Hoe scoort ENGIE?
Laetitia
Laetitia M.
11/03/2020 |
Tevreden en ontevreden smileys Ontevreden koppel dat een klacht indient

Consumenten kunnen rechtstreeks op de website van Test-Aankoop een klacht indienen bij 9 categorieën van bedrijven, waaronder de energie- en waterleveranciers. De consumentenorganisatie gaat zelfs nog een stap verder en stelde een rangschikking op van bedrijven die geschillen met hun klanten het snelst oplossen. ENGIE scoort daarbij bijzonder goed en wil zijn service nog verder verbeteren...

Hoe werkt het klachtensysteem van Test-Aankoop?

Heb je een klacht? In plaats van deze rechtstreeks naar de energieleverancier te sturen, kan je de klacht ook posten op de site van Test-Aankoop. Zo is deze voor iedereen zichtbaar.

De klacht wordt door Test-Aankoop automatisch naar het bedrijf in kwestie gestuurd voor verdere afhandeling.

Bij ENGIE wordt een ontvangstbewijs naar de klager gestuurd en tevens gepubliceerd op het platform van de organisatie. Vervolgens wordt de klacht persoonlijk en rechtstreeks met de klant afgehandeld. Het resultaat van de klachtenafhandeling wordt daarna op de site van Test-Aankoop gecommuniceerd.

Een uitstekende of onaanvaardbare klantenservice?

Opdat de consument zou weten wie de goede en wie de slechte leerlingen zijn op het vlak van klachtenafhandeling, kent Test-Aankoop elk bedrijf een score toe en stelt het een rangschikking op.

De score wordt uitgedrukt in een cijfer (van 0 tot 100 punten) en in sterren (1 tot 5 sterren). Hoe wordt de score berekend?

Berekeningsformule score voor bedrijven van Test-Aankoop

ENGIE krijgt 5 sterren voor zijn klachtenafhandeling

ENGIE had al 5 sterren gekregen van de VREG, de Vlaamse energieregulator, voor de kwaliteit van zijn klantenservice. En ook 9 keer groen licht voor zijn algemene verkoopsvoorwaarden toegekend door Énergie Info Wallonie. De rangschikking van Test-Aankoop bevestigt dan ook dat de consumenten er alle redenen toe hebben om voor ENGIE te kiezen!

Onze doelstelling om een uitstekende service te verzekeren aan onze klanten? Een gemiddelde van 90 punten halen! En onze plaats behouden in de rangschikking als nummer 1 energieleverancier! Je kan de rangschikking trouwens op elk moment hier raadplegen.