Hoe vraag ik sociaal tarief aan?

Belangrijk bericht aan alle klanten die genieten van een Verhoogde Tegemoetkoming:

Wij informeren u dat het Sociaal Tarief in de meerderheid van de gevallen op een geautomatiseerde wijze wordt toegekend. U hoeft dus zelf niks te doen. Het is de FOD Economie die ons om de drie maanden laat weten welke klanten in aanmerking komen voor het Sociaal Tarief. Voor de klanten die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming zal dit een eerste keer gebeuren in mei 2021. Op dat moment zullen wij Sociaal Tarief met terugwerkende kracht toekennen.

Wil je meer informatie? Klik dan hier.

 

De FOD Economie laat ons weten welke klanten recht hebben op toepassing van het sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas, en voor welke periode.

Deze regeling werd ingevoerd zodat de klanten die hun attest krijgen via de FOD Sociale Zekerheid of de Rijksdienst voor Pensioenen of OCMW niet langer een papieren attest aan hun energieleverancier moeten bezorgen.

Het kan echter zijn dat je gegevens niet kunnen vergeleken worden of dat deze (nog) niet beschikbaar zijn. Indien je dus merkt dat je energie niet wordt gefactureerd aan het sociaal tarief, dan mag je ons alsnog een geldig attest (van één van bovenstaande instanties) bezorgen. Wij passen jouw facturen dan aan.

Je kan dit attest in pdf-formaat opladen via deze weblink engie.be/mijndocumenten. Voeg vervolgens het attest toe via de rubriek "Voeg een document toe".

Kan je ons het attest niet online bezorgen, verstuur het dan via de post op volgend adres :
ENGIE – Attesten Sociaal Tarief, Simón Bolívarlaan 36, 1000 Brussel

Het is belangrijk om je klantennummer op het attest te vermelden