Waarom zie ik geen 'verwacht totaal', verwachte jaarafrekening' en krijg ik geen voorschot advies?

Helaas is het niet mogelijk om in alle klantsituaties momenteel een voldoende correcte simulatie te doen van het ‘verwacht totaal’. In dat geval kan er ook geen inschatting worden gemaakt van de ‘verwachte jaarafrekening’ en kan er dus ook geen advies gegeven worden of het voorschot toereikend is. Indien dit voor jou het geval is verschijnen deze diensten niet onder ‘Je facturen’.

De meest voorkomende gevallen zijn:

  • Je gasmeter is nog analoog of hij is digitaal maar communiceert de data niet naar Fluvius.
  • Je hebt gekozen voor maandelijkse afrekening
  • De facturatiedatums voor elektriciteit en gas zijn verschillend.
  • Je hebt een exclusief nacht tarief voor een gedeelte van je verbruik.
  • Je heb zowel contract voor elektriciteit als gas bij ENGIE maar je toestemming voor gas is niet in orde bij Fluvius.
  • Indien je je voorschot 3 maandelijks of 6 maandelijks betaalt, zal je respectievelijk 3 maanden en 6 maanden voor je jaarafrekening geen informatie over "Je factuur" meer zien en geen voorschotadvies meer krijgen aangezien de volgende factuur die je zal krijgen is je jaarafrekening
  • Er ontbreekt te veel verbruiksdata van Fluvius tijdens de facturatieperiode zodat er geen betrouwbare schatting van je jaarfactuur kan gemaakt worden.
  • De simulatie van je verwachte jaarfactuur heeft een resultaat dat niet betrouwbaar lijkt.

Heb je onlangs zonnepanelen geplaatst en zie je plots geen informatie onder 'Je factuur'?

De problemen die hiervoor zorgen worden continu geanalyseerd zodat we ervoor zorgen dat steeds meer klanten van deze diensten zullen kunnen genieten. Het is dus best mogelijk dat deze diensten in de toekomst dus toch in je Smart app beschikbaar worden.