Ik heb het laden gestart, maar het slim laden lijkt niet te werken. Mijn wagen start gewoon met laden en er wordt geen rekening gehouden met mijn energietarief ((super)daltarief of goedkope uren voor Dynamic). Hoe komt dit?

Controleer eerst welk label de app geeft aan de laadsessie. Tik hiervoor op het homescreen op de laadsessie die actief is, zodat je in het quick settings menu komt.

 

  • Zie je hier ‘Elders laden’ staan en ben je toch thuis aan het laden? Dan loopt er waarschijnlijk iets mis in de communicatie van de locatiegegevens van je voertuig naar de Smart App. Lees hier voor een mogelijke oplossing.
  • Zie je hier ‘Normaal laden’? Controleer dan of slim laden correct ingeschakeld is. Indien je laadsessie zichtbaar is, tik dan op de tegel van de laadsessie zodat je in het quick settings menu komt. Vervolgens klik je bovenaan rechts op het tandwiel, zo kom je in de instellingen terecht. Check of slim laden aan staat. 
  • Zie je hier ‘Slim laden’? Het is normaal dat de App het laden enkele minuten na de start van een laadsessie pauzeert. Lees er hier meer over.
  • Indien het laden toch blijft duren, is het mogelijk dat je enkele extra parameters moet instellen in de app van je automerk. Lees er hier meer over.

 

Controleer vervolgens de verbindingsstatus van je laadpaal of je voertuig (afhankelijk van wat is verbonden). Is je voertuig en/of laadpaal nog goed verbonden met de Smart App? Je kan dit checken door onderaan in de navigatie op het Diensten-icoon te tikken.  

 

Tik vervolgens op het wagen-icoon of het laadpaal-icoon om een detail te krijgen van de status van de verbinding van je wagen of laadpaal. Indien de verbinding verbroken is, kan je deze hier proberen te herstellen. 

 

Als het probleem ondanks deze controles aanhoudt, neem dan contact op met onze support via de chat in de Smart App voor verdere hulp.

 

Veelgestelde vragen