FAQ
Waarom verdwijnen de « + » producten uit ons gamma?
Er zijn 2 redenen:
-
Omdat een garantie-uitbreiding op toestellen niet past binnen het aanbod van ENGIE.
-
Omdat we merken dat deze optie niet voldoende meerwaarde biedt aan onze klanten.
Net geen 1% van de klanten met een + optie gebruikt deze ook, waarbij ook nog eens meer de 50% van deze aanvragen als ‘niet ontvankelijk’ wordt gezien.
Ik heb een « + » contract, wat gaat er nu gebeuren?
• Als je vandaag een Home Assistance + contract hebt, dan wordt dat op de vervaldag omgezet naar een Home Assistance contract. Hierbij de verschillen tussen beide producten :
• Als je vandaag een Apartment Assistance + contract hebt, dan wordt dat op de vervaldag omgezet naar een Home Assistance contract. Hierbij de verschillen tussen beide producten :
• Als je vandaag een Pro Assistance + contract hebt, wordt dat op de vervaldag van je contract omgezet naar een Home Assistance contract. Hierbij de verschillen tussen beide producten :
Wanneer juist verandert er wat aan mijn contract ? Vanaf wanneer gaat dit in?
De wijziging van het contract zal automatisch plaatsvinden bij verlenging. Vier maanden voordat de regeling inging, heb je per e-mail of per post een melding ontvangen.
Ik ben het niet eens met deze wijziging, ik wil mijn oude contract behouden.
Helaas kunnen we je “+” optie niet verlengen, omdat dit product is niet langer beschikbaar is. Je kan er echter zeker van zijn dat het enige verschil tussen je huidige contract en het nieuwe contract de annulering is van de verlengde garantie voor elektronische apparaten, waar onze klanten zelden gebruik van maken. Alle overige dekkingen blijven onveranderd. Je betaalt dus een lager bedrag voor je bijstand.
Ik wens mijn contract te annuleren want ik ben niet akkoord met deze aanpassing.
Dat begrijpen we, ook al vinden we dat spijtig. Houd er rekening mee dat minder dan 1% van onze klanten met "+" optie die ook daadwerkelijk gebruikt, terwijl er veel vraag is naar bijstand voor verwarming, dakbedekking, elektriciteit, loodgieterij en sloten.
Je kan je contract kosteloos opzeggen per aangetekende brief, per elektronisch aangetekende zending of via je klantenzone:
- minimaal 2 maanden voor de jaarlijkse vervaldatum van het contract, als je in het eerste jaar van je verzekeringscontract zit;
- op elk moment, met een opzegtermijn van 2 maanden, na een engagement van één jaar vanaf de ingangsdatum van het verzekeringscontract.
Wat is het verschil tussen mijn huidige assistance « + » en het nieuwe Home Assistance ?
• Als je een Home Assistance Contract hebt, dan krijg je voortaan een Home Assistance contract.
• Als je een Apartment Assistance Contract hebt, dan krijg je voortaan een Home Assistance contract.
• Als je een Pro Assistance Contract hebt, dan krijg je voortaan een Pro Assistance contract.
Kan ik mijn huidige promotie behouden?
Indien je actieve promotie geldig was voor de eerste contractperiode, dan stopt deze bij de start van je nieuwe contractperiode.