Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Veelgestelde vragen over verwarmingsketel herstellen

Wat omvat een herstelling van de ketel?

Onze service 'Verwarming herstellen' omvat een herstelling van een defect aan een verwarmingsinstallatie waardoor er geen verwarming noch warm water beschikbaar is in de woning, alsook de aanwezigheid van een gasgeur of een continue waterlek aan de Installatie, in die mate dat de levenskwaliteit en het comfort negatief beïnvloed worden.


Wie kan van deze service profiteren?

Residentiële klanten met een actief ketelonderhoudscontract waarvan het contract meer dan 30 dagen geleden is ingegaan en/of klanten met een ketel geïnstalleerd via Engie.

 

Deze service is bedoeld voor het oplossen van problemen met verwarmingsinstallaties, met de volgende voorwaarden:

Faciliteiten inbegrepen in deze service: alle apparatuur in huis die is aangesloten op uw centrale verwarmingssysteem (vaste binnenverwarmingssystemen) die op aardgas of stookolie werken, of uw vaste installatie voor de bereiding van sanitair warm water.
De ketel is van een merk dat wij repareren.
Uitgesloten installaties: ketels (stookolie of gas) met een vermogen van meer dan 70 kW, zonne- en fotovoltaïsche apparatuur, koelcellen / koellichamen, airconditioningsystemen, verwarmingssystemen voor zwembaden, warmtepompen, brandstoftanks, kolenverwarmingssystemen, houtverwarmingssystemen.

Herstellen jullie ketels van alle merken?

We stellen een uitstekende service voorop. In de hierop volgende alfabetische lijst vindt u de merken van ketels die wij herstellen:
ACEC,
ACV,
Ariston,
Atag,
Bosch,
Brötje,
Buderus,
Bulex,
Chaffoteaux & Maury,
Chappee,
Clima,
De Dietrich,
Eiffel,
Elco,
Ferroli,
Gazobel,
GEMINOX,
Golling,
IDEAL,
Immergas,
Itho-Daalderop,
Junkers,
Kalard,
Lamborghini,
Nefit,
Oertli,
Radson,
Rapido,
Remeha,
Riello,
Saint Roch,
Sime,
Stelrad Group,
Vaillant,
Van Marcke,
Viessmann,
Weishaupt,
Wolf,
ZAEGEL.
De herstelling van volgende verwarmingstypes kunnen we helaas niet uitvoeren: pellets, biomassa, warmtepompen, gashaarden, gaskachels (of open haarden / haard cassettes op gas), G2/Warme lucht, elektriciteit.

Wanneer kan er iemand langskomen?

Wij zijn bereikbaar via telefoonnummer 078 35 33 34 (24/7) en kijken samen met jou welke partner beschikbaar is in jouw regio en plannen onmiddellijk een afspraak.

 

Na het maken van een afspraak komt onze monteur bij u thuis in kantooruren die tussen 8.00 en 16.30 uur zijn.

 

We bieden ook afspraken na kantooruren of in weekends aan als u dat wenst, tegen een meerprijs.

 


Welke informatie kan worden opgevraagd bij het maken van een afspraak?

Het merk en model van het verwarmingssysteem
Het jaar van installatie van de chaudière
Stookolie/gas
Als recente ketel, de foutcode die wordt weergegeven op de installatie

Wat kan ik zelf controleren?

Controleer altijd of het inderdaad je ketel is die kapot is?   
Daarom:

Geen algemene stroomstoring
Geen lood (stroomonderbrekers) die zijn afgetapt
Is je thermostaat correct ingesteld:
  • Test met 21°C

  • Je hebt een thermostaat op batterijen, moeten de pillen vervangen worden?


Wat als mijn ketel nog onder de garantie valt?

Als je ketel nog onder de garantie valt, neem dan contact op met de installateur die de ketel geplaatst heeft om van de garantievoorwaarden te kunnen genieten.


Hoe weet ik of mijn cv-ketel nog onder de garantie valt?

Elke nieuwe verwarmingsinstallatie heeft een wettelijke garantie van minimaal 2 jaar (1 jaar fabrieksgarantie en 1 jaar fabrieksgarantie). In veel gevallen biedt de fabrikant een langere garantie op bepaalde specifieke componenten zoals bijvoorbeeld een primaire wisselaar (meestal 5 jaar) of een Scroll compressor (meestal 10 jaar). Dit wordt vermeld op de factuur of in de algemene voorwaarden.


Wat als mijn ketel niet meer te herstellen is?

Als tijdens de herstelling blijkt dat je ketel niet meer te herstellen is, kan je de installateur vragen om een offerte te maken voor een nieuw toestel. Bij ENGIE geniet je tal van voordelen bij het aankopen van een nieuwe ketel.


Wat als ik een pechbijstand contract heb?

Uw cv-ketel is uitgevallen en u heeft een pechbijstand contract, u kunt contact met ons opnemen via een telefoonnummer 078 35 33 34 (24/7).

 

Als u geen pechbijstand heeft en uw nek wilt testen in het geval van een storing, raden we ons Breakdown Assistance Contract.