Ik heb zonnepanelen en ik heb mijn afrekening nog niet ontvangen of ik zie de productie niet op mijn afrekening.

De distributienetbeheerder in Vlaanderen heeft momenteel vertraging in de verwerking van nieuw aangemelde PV-installaties. Je hebt hierdoor mogelijks nog geen elektriciteitsfactuur van ons ontvangen of een elektriciteitsfactuur ontvangen die nog geen rekening houdt met de PV-installatie.

Ook in andere regio’s kan het enkele weken duren voordat we de gegevens van je installatie van de distributienetbeheerder ontvangen.

Van zodra de distributienetbeheerder ons je gegevens bezorgt, brengen wij dit met terugwerkende kracht voor jou in orde.

Daarnaast ontvangen we in uitzonderlijke gevallen de gegevens later dan voorzien van je distributienetbeheerder. Dit komt door problemen met het nieuwe platform, beheerd door Atrias, dat gegevens uitwisselt tussen de verschillende partijen op de energiemarkt.

Woon je in Vlaanderen, en wil je weten of er voor jouw EAN een probleem is op het platform, kan je dit zelf nakijken op de website van Fluvius.