Om de Smart Charge-dienst te kunnen activeren en je wagen te verbinden, is het nodig dat je wagen verbonden is met een account in de app van je automerk (bijvoorbeeld MyBMW, Tesla, Volkswagen App, enz.). Je hebt jouw inloggegevens bij jouw automerk nodig om je wagen succesvol te kunnen verbinden met de Smart App. Als je nog geen account bij je automerk hebt, maak deze dan aan in de app van het automerk en link je wagen met de app van je automerk.
Zorg er ook voor dat je locatie delen en het delen van wagengegevens op jouw account bij je automerk of rechtstreeks vanuit jouw wagen hebt geactiveerd. Je vindt deze optie meestal in de privacy instellingen van je wagen of je gebruikersprofiel van je wagen.
Zodra aan deze vereisten is voldaan, open je de Smart App. Tik onderaan in de navigatie op het Diensten-icoon.
Tik vervolgens op het wagen-icoon om te beginnen met het verbinden van je wagen.
Alle noodzakelijke stappen worden tijdens het verbindingsproces in de app aangegeven.
Let op:
Voor enkele merken is het nodig om een aantal parameters in de wagen of de app van het automerk aan te passen om van de Smart Charge-dienst gebruik te kunnen maken:
Volkswagen, Skoda, Cupra
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je