Ik heb voor ENGIE gekozen als nieuwe leverancier. Wat zijn de volgende stappen?

Bedankt voor je vertrouwen! 

  • Je hebt een contract gekozen bij ENGIE via onze tool.
  • Vervolgens ontvang je een bevestiging van je contract van ENGIE per e-mail of brief.
  • ENGIE controleert je gegevens en neemt indien nodig contact met je op per e-mail of brief om deze te corrigeren of aan te vullen.
  • Vanaf het moment dat de netbeheerder je overstap bevestigt, sturen we je je contract met alle nodige informatie.
  • Heb je een analoge meter? De distributienetbeheerder zal je contacteren om je meterstanden door te geven zodat je huidige leverancier een eindafrekening kan opmaken. Indien je je meterstanden niet doorgeeft, zal de netbeheerder een inschatting maken van je verbruik.
  • Heb je een digitale meter? Dan is een meteropname niet nodig. De gegevens worden vanop afstand gelezen door je distributienetbeheerder zelf waarna hij die naar ons en je huidige leverancier doorstuurt. Op die manier kan je huidige leverancier een eindafrekening opmaken. 

Deze procedure neemt in normale omstandigheden een 4-tal weken in beslag. Het kan dus gebeuren dat je nog facturen ontvangt van je huidige leverancier terwijl je reeds een contract met ENGIE hebt vastgelegd. Dit zal met de slotfactuur van je huidige leverancier worden rechtgezet. Je kan de status van je aanvraag raadplegen op je klantenzone.