Beschik je over een compatibele laadpaal? Dan kan je deze met de Drive app verbinden zodat je ook je laadoverzicht zal hebben en gebruik kunt maken van ‘slim laden.
Om je laadpaal te verbinden, klik op ‘Instellingen’ in de navigatie onderaan en kies vervolgens de laadlocatie waar de laadpaal zicht bevindt. Kies vervolgens op ‘Verbinden’.
Beschik je over een geconnecteerde laadpaal die beheerd wordt door CPO 50Five by ENGIE dan geef je de 10-cijferige laadpaal ID in. Je vindt deze terug in de ENGIE E-Mobility app. Hier kies je voor ‘Transacties’. Tik op een laadbeurt die met je laadpaal werd gedaan. Scroll tot helemaal onderaan. Hier vind je je 10-cijferige laadpaal ID die begint me 100…
Na het ingeven van je laadpaal ID zal de Drive app controleren of het geregistreerde adres van deze laadpaal bij jouw laadlocatie (het adres van je energiecontract) hoort.
Beschik je over een laadpaal van een ondersteund merk (Easee, Wallbox, Zaptec) dan geef je de inloggegevens van je laadpaal in om deze te verbinden.
Let op: de Drive app kan met een verbonden laadpaal alleen informatie over de batterijstatus van je elektrisch voertuig opvragen als ook je elektrisch voertuig is verbonden met de Drive app. Als je auto niet koppelbaar is, gaat de Drive app ervan uit dat het batterijniveau 0% is wanneer je een slimme laadsessie start. Door onze slimme aansturing laadt de auto op de meest gunstige momenten; soms kan het laden hierdoor echter eerder beginnen dan je zou verwachten.
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je